معرفی سونی اکسپریا Z1 پریمیوم و پلاس در نمایشگاه MWC 2018

سونی

منابعی گزارش کرده اند که در نمایشگاه MWC که در اواخر فوریه برگذار می شود ، سونی خبر معرفی گوشی های سونی اکسپریا زد وان پرمیوم و اکسپریا ایکس زد اس را داده است. در این مدت خبر هایی در مورد معرفی پرچم داران سونی در آخر ماه امسال بود ، اما ظاهرا این شرکت ژاپنی گوشی های بالا رده و به اصطلاح پرچم دار خود را کمی دیرتر از موعد معرفی خواهد کرد‌.

بنا به گزارشات این گوشی ها در نمایشگاه ذکر شده و معادل تاریخ هفت تا ده اسفند قرار است معرفی شوند. بنابراین گوشه های نسبتا ضعیف و میان رده در نمایشگاه CES 2018 قرار است معرفی شوند ، گوشه هایی مانند (اکسپریا ایکس ای ۲ ،ایکس ای ۲ اولترا و ال ۲) در این نمایشگاه معادل با ژانویه ارائه خواهد شد و این شرکت در ماه فوریه قصد معرفی گوشی هایی مثل (ایکس وان پرمیوم ، ایکس زد وان پلاس و ایکس زد وان اس) را معرفی خواهد کرد و قرار است جای گوشی های پرچم دار ۲۰۱۷ سونی با این گوشی ها عوض شود.

با توجه به اسم این گوشی ها ، از قرار معلوم پیشرفته ترین این گوشی ها زد وان ایکس پرمیوم خواهد بود. با توجه به نسل قبلی این گوشی صفحه نمایش ۵.۵ اینچی و رزولوشن 4k که همان ۲۱۶۰ در ۳۸۴۰ است. تغییرات آن نسبت به گوشی ایکس زد پرمیوم را می توان پردازنده اسنپدراگون ۸۴۵، رم ۶گیگابایت و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی لحاظ کرد. و این پرچم دار از دوربین دوگانه ۱۲ پیکسلی استفاده خواهد شد و همچنین حسگر اثر انگشت آن نیز به پشت گوشی انتقال خواهد یافت. در صورتی که نسل قبلی فقط یک دوربین و حسگر اثر انگشت آن با دکمه پاور بود.

همچنین دو گوشی ایکس زد وان پلاس و اکسپریا ایکس زد وان اس نیز حسگر را در قسمت پشتی گوشی و همچنین دارای دوربین دوگانه خواهند بود. لازم به ذکر است که نسخه پلاس دارای صفحه نمایش بزرگتر از ۵.۵ اینچ با کیفیت فول اچ‌دی و پردازنده اسنپدراگون ۸۴۵ خواهد بود و اکسپریا ایکس زد وان پریمیوم دارای صفحه نمایش ۵.۲ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰ و اسنپدراگون قدیمی ۸۳۵ کوالکام استفاده کرده است .با این وجود هر دو مورد با رم ۴ گیگابایت و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی عرضه خواهند شد.

بیشتر بخوانید  با تصاویر رندر گوشی سونی Xperia Ace 3 همراه باشید

سونی

دلیل معرفی گوشی های اکسپریا زد وان پریمیوم و اکسپریا زد وان اس در نمایشگاه MWC 2018 را می توان مرتبط با معرفی مدل های قبلی این گوشی ها در همین نمایشگاه در سال ۲۰۱۷ دانست. همین طور انتظار می رود که پرچم داری به اسم  اکسپریا زد ۲ نیز در سال دوم ۲۰۱۸ معرفی شود ، این شرکت ژاپنی گوشی زد وان را در ifa 2017 عرضه کرده بود ،برای همین شاید اسم این گوشی را برای نیمه دوم سال کنار گذاشته است.  همین طور هنوز مشخص نشده که این شرکت از صفحه نمایش هایی به نسبت ۱۸:۹ استفاده خواهد کرد یا همان صفحه نمایش ۱۶:۹ را خواهد داشت ولی بنظر نمی رسد که سونی از نسبت های 2 به 1 استفاده کند.

در مورد ظاهر این گوشی ها عکس هایی منتشر شده است که نشان دهنده لبه های باریک است و تغییراتی به اسم میرای در آن ها انجام شده و هنوز معلوم نیست که تصاویر برای کدام یک از این سه گوشی است یا واقعا این عکس ها صحت دارد یا نه.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

4.9/5 - (13 امتیاز)

نظرات در مورد : معرفی سونی اکسپریا Z1 پریمیوم و پلاس در نمایشگاه MWC 2018

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *