مزایا و معایب سفر با وسایل نقلیه عمومی

اتاقک

سفر راهی است برای رسیدن به آرامش و از بین بردن خستگی ماه‌ها کار، تحصیل و تلاش. سفر مقدماتی دارد که باید قبل از شروع به آن‌ها پرداخت و برای چگونگی انجام آن‌ها تصمیمات مهمی گرفت. انتخاب نوع وسیله نقلیه یکی از مهم‌ترین انتخاب‌ها پیش از شروع سفر است. وسایل نقلیه عمومی با تمام مزایا و معایبی که دارند یکی از مهم‌ترین و رایج‌ترین وسایلی‌ هستند که برای سفر انتخاب می‌شوند. امروزه با پیشرفت تکنولوژی مسافران خیلی راحت و بدون هیچ دغدغه‌ای می‌توانند از طریق اینترنت نسبت به خرید بلیط اقدام کنند و در وقت خود صرفه‌جویی کنند. با استفاده از وسایل نقلیه عمومی به ایجاد فرصت‌های شغلی کمک زیادی می‌شود و عده زیادی می‌توانند به واسطه ارائه خدمات به مسافران در سامانه‌های مسافربری اشتغال به کار داشته باشند. اما وسایل نقلیه عمومی معایبی هم دارند؛ مثلا صف‌های طولانی کنترل کردن مدارک، عدم دسترسی راحت به سرویس بهداشتی در اتوبوس‌ها و همسفر شده با افراد غریبه برخی از این معایب هستند.

 

ترافیک کمتر، هوایی تمیز‌تر

آلودگی هوای شهرهای بزرگ و کوچک و ترافیک‌های بین جاده ای از معایب استفاده خودروهای شخصی توسط خیلی کثیری از مسافران است که بسیاری از آن‌ها می‌توانند با استفاده از وسایل نقلیه عمومی به کاهش این معضلات کمک شایانی کنند. ترافیک‌های بین شهری و شلوغی جاده‌ها باعث خستگی زیاد و سردرگمی مسافران می‌شود و همچنین تحمل این وضعیت برای کودکان و سالمندان خارج از توان است. فرقی نمی‌کند فاصله مبداء تا مقصد چقدر است مسافران حتی اگر قرار است تعطیلات خود را با اجاره سوئیت و ویلا در شهری خوش‌آب‌و‌هوا مانند شهرهای جنوبی سپری کنند می‌توانند به راحتی بلیط هواپیما تهیه کرده و سفر خود را آغاز کنند.

 

سفر شما چند نفره است؟

روزهای تعطیل فرصت خوبی برای سفرهای گروهی است گرچه سفرهای تنهایی هم لذت‌های خاص خودش را دارد اما در سفرهای گروهی هزینه‌ها کمتر می‌شود و افراد یک گروه لحظات شادتری را کنار هم سپری می‌کنند. اگر تمام افراد گروه قصد داشته باشند سفر را با هم شروع کنند اما تعداد خودروهای شخصی  موجود برای همه نفرات کافی نباشد در این مواقع استفاده از وسیله نقلیه عمومی بهترین گزینه پیش رو است. با توجه به تعداد نفرات می‌توانند به تهیه بلیط اتوبوس و اجاره ویلا در کردان اقدام کنند و سفری پر از خاطرات شاد را تجربه کنند.

 

هزینه کمتر، سفر بهتر

یکی از ارزان‌ترین راه‌های سفر تهیه بلیط اتوبوس است که با توجه پیشرفت سامانه‌های مسافربری تهیه بلیط به صورت آنلاین انجام می‌شود و زحمت زیادی برای مسافران ندارد. همچنین این روزها دیگر بیشتر اتوبوس‌ها صندلی‌های استاندارد و مناسبی دارند که مسافران کمتر احساس خستگی می‌کنند. به‌عنوان مثال افرادی که قصد سفر دارند می‌توانند بعد از اجاره سوئیت در رامسر از طریق پایگاه‌های اینترنتی بلیط اتوبوس را هم برای تاریخ مورد نظرشان تهیه کنند و با آسودگی از تعطیلات خود لذت ببرند.

پایان رپورتاژ آگهی/

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : مزایا و معایب سفر با وسایل نقلیه عمومی

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *