مدیاتک برای کروم بوک ها پردازنده تولید می کند

مدیاتک برای کروم بوک ها پردازنده تولید می کند

مدیاتک در حال حاضر روی چند مدل چیپ مشغول کار است و از جمله باید به چیپ IoT، لپ تاپ، موبایل و تلویزیون هوشمند اشاره کرد. روز گذشته سازنده تراشه گزارش کوتاهی در مورد تولید چیپ برای Chromebook و PC خود برگزار کرد که در آن چیپست مدیاتک Kompanio 1200 به نمایش گذاشته شد.

به یاد می آوریم که Kompanio 1200 سال گذشته با کد MT8195 معرفی شد. در حالی که MTK همچنین اعلام کرده بود که MT8192 (اکنون به نام Kompanio 820) در  سه ماهه دوم سال عرضه می شود، تاریخ خاصی برای MT8195 ذکر نشده است. بنابراین حدس زده می شد که این تراشه در سال 2021 راه اندازی می شود. اما اینطور نیست زیرا اکنون انتظار می رود که این تراشه تنها در سال آینده راه اندازی شود.

Kompanio 1200 بر اساس فرآیند 6 نانومتری با استفاده از Cortex-A78 ساخته شده است. مدیاتک این پیشنهاد را در سطح برتر Chromebook هدف قرار داده است، کاری که قبلاً توسط هیچ فروشنده ARM انجام نشده است. اینتل همچنان در آن بخش تسلط دارد و چیپست های مبتنی بر ARM تا به امروز فقط به کروم بوک های ارزان قیمت رسیده اند.

در اینجا توجه داشته باشید که وقتی مدیاتک از Premium نام می برد، در مورد Chromebook هایی صحبت می کند که بیش از 400 دلار قیمت دارند. Kompanio 1200 همچنان با Core i3 سطح پایه اینتل رقابت خواهد کرد، اما قصد دارد آن را در بخش باتری کاهش دهد، چیزی که تراشه های مبتنی بر ARM همیشه بهتر از همتایان x86 خود بوده اند.

این سازنده تراشه همچنین پردازنده آینده دیگری را که احتمالاً در برابر تراشه‌های پرچمدار سری i7 اینتل قرار خواهد گرفت، به اشتراک گذاشت. بر اساس طرح نامگذاری شرکت، ممکن است Kompanio 2000 نامیده شود.

در مورد مدیاتک Kompanio 1200، انتظار می‌رود که تاریخ عرضه آن اوایل سال 2022 باشد و به همین دلیل، می‌توانیم این اتفاق را در CES که در ژانویه برگزار می‌شود، شاهد باشیم.

منبع

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  پردازنده مدیاتک Dimensity 7030 معرفی شد

نظرات در مورد : مدیاتک برای کروم بوک ها پردازنده تولید می کند

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *