مایکروسافت کاربران ویندوز 10 را مجبور به آپدیت به ویندوز 11 می کند

مایکروسافت کاربران ویندوز 10 را مجبور به آپدیت به ویندوز 11 می کند

مایکروسافت به‌روزرسانی‌ای منتشر کرده است که به شدت از کاربران رایانه‌های ویندوز 10 با پیکربندی‌های واجد شرایط می‌خواهد تا به ویندوز 11 ارتقا دهند. مایکروسافت هر کاری انجام می دهد تا شما را به به روز رسانی به ویندوز 11 سوق دهد. جدیدترین راه، به روز رسانی ویندوز 10 است که کاربران می توانند به آن دسترسی داشته باشند. در واقع یک آپدیت جدید با شماره نسخه KB5020683 در اختیار آنها قرار گرفته است که در صورت نصب، یک صفحه جدید OOBE (Out of Box Experience) ارائه می دهد.

این مجموعه ای از صفحه نمایش است که با روشن شدن رایانه ظاهر می شود و معمولاً شما را به انجام اقداماتی مانند پذیرش موافقت نامه های مجوز، اتصال رایانه خود به اینترنت یا حتی ورود به سیستم با شناسه مایکروسافت خود تشویق می کند. اما این بار، چیزی منحصر به فرد در مورد صفحه نمایش OOBE وجود دارد. در واقع، مایکروسافت ترجیح داده است برای معرفی ویندوز 11 تعدادی صفحه را در آنجا نمایش دهد و از شما بخواهد نسخه جدید سیستم عامل خود را دانلود و نصب کنید (رایگان).

برای اینکه بتوانید این به‌روزرسانی را دریافت کنید، رایانه شما باید از Windows 10 Home یا نسخه‌های حرفه‌ای 2004، 20H2، 21H1، 21H2 یا 22H2 استفاده کند. مهمتر از همه، دستگاه شما باید قابلیت اجرای ویندوز 11 را داشته باشد. به عبارت دیگر، رایانه ویندوز 10 شما باید الزامات مایکروسافت را برای نصب ویندوز 11 برآورده کند. اگر رایانه شخصی ندارید، نباید بتوانید به روز رسانی کنید. ماژول TPM 2.0. حداقل با یک پردازنده نسل هشتم یا پشتیبانی از Secure Boot.

نمایشگرهای OOBE پس از نصب به‌روزرسانی KB5020683 نمایش داده می‌شوند. و به شما پیشنهاد می کند که ویندوز 11 را برای به روز رسانی رایانه خود دانلود کنید.

چرا مایکروسافت اصرار دارد که ویندوز 11 را ارتقا دهید؟ صرفا برای آماده شدن برای پایان قریب الوقوع پشتیبانی ویندوز 10. در 14 اکتبر 2025، این سیستم عامل که در سال 2015 راه اندازی شد، دیگر به طور رسمی پشتیبانی نخواهد شد. در نتیجه، مایکروسافت از این تاریخ ارائه به روز رسانی سیستم عامل را متوقف خواهد کرد. با این حال، نسخه های دیگر ویندوز ابتدا بازنشسته می شوند. مایکروسافت به طور رسمی پشتیبانی از ویندوز 8/8.1 را در 10 ژانویه متوقف خواهد کرد.

بیشتر بخوانید  هر آنچه از سرفیس پرو 8 مایکروسافت می دانیم

اگر شما یکی از کاربرانی هستید که این سیستم عامل را اجرا می کنند، زمان کمی برای به روز رسانی رایانه شخصی خود دارید. یا یک کامپیوتر جدید با مشخصات لازم برای نصب ویندوز 11 بخرید.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : مایکروسافت کاربران ویندوز 10 را مجبور به آپدیت به ویندوز 11 می کند

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *