لپ تاپ مک بوک پرو با چیپ M2 MAX قدرتمند ظاهر شد

لپ تاپ مک بوک پرو با چیپ M2 MAX قدرتمند ظاهر شد

اگر نمی دانستید، Apple MacBook Pro M2 Max در حال حاضر یک موضوع داغ است. تا به حال، مردم لیستی از چیزهایی که می‌خواهند در مدل‌های جدید ببینند تهیه می‌کردند که بیشتر به ارتقای عملکرد محدود می‌شد. و اگر کسی هستید که چنین لیستی دارید، چیزی وجود دارد که باید به آن برسید.

بنابراین، آخرین به روز رسانی این است که امتیاز Geekbench برای M2 Max به تازگی در اینترنت ظاهر شده است. و از این لیست، به نظر می رسد که MacBook Pro M2 Max ممکن است ارتقای قابل توجهی را نسبت به سایر مک بوک های M2 و M1 مک بوک ارائه ندهد.

مدل ظاهراً جدید مک در پایگاه داده بنچمارک Geekbench 5 فهرست شده است، که اساساً به شما ایده می دهد که CPU چقدر می تواند عملکرد خوبی داشته باشد. و با توجه به لیست، Apple Macbook Pro M2 Max در تست تک هسته ای 1889 امتیاز کسب کرد، در حالی که برای دور چند هسته ای، 14586 امتیاز کسب کرد. اما امتیاز تنها چیز نیست. قطعه Geekbench همچنین اطلاعات بیشتری در مورد مشخصات Apple MacBook Pro M2 Max به شما می دهد. بیایید نگاهی دقیق تر به لیست بیندازیم، درست است؟

همانطور که می بینید، مک بوک پرو جدید مجهز به یک پردازنده 12 هسته ای است که فرکانس آن 3.4 گیگاهرتز است. به نظر می رسد CPU دارای 128 کیلوبایت کش دستورالعمل L1، 64 کیلوبایت حافظه کش داده L1 و 4 مگابایت حافظه نهان L2 باشد. علاوه بر این، لیست امتیاز Geekbench نشان می دهد که لپ تاپ دارای 96 گیگابایت رم است که در واقع مهمترین ویژگی این لیست است.

بیایید لیست را با MacBook Pro M1 Max فعلی مقایسه کنیم تا ایده بهتری در مورد امتیازات بدست آوریم. قبل از هر چیز، اجازه دهید در مورد رم صحبت کنیم، زیرا من معتقدم که چشم نوازترین چیز در مورد M2 Max خواهد بود. حداکثر رم M1 Max 64 گیگابایت است. و از آنجایی که لیست Geekbench M2 Max 96 گیگابایت رم را نشان می دهد، می توانید انتظار افزایش 50 درصدی در بخش RAM را داشته باشید.

علاوه بر این، به نظر می رسد که M2 Max جدید دارای 12 هسته است، که چهار هسته بیشتر از M2 معمولی است. و همانطور که می دانید، هسته های بالاتر به این معنی است که CPU توانایی بیشتری در انجام وظایف نیاز به منابع دارد. بنابراین، می‌توان گفت که M2 Max آماده‌تر برای پاسخگویی به تمام کارهای سنگین شما خواهد بود. اما سوال واقعی این است که چقدر می توان از Apple M2 Max نسبت به CPU M1 Max انتظار پیشرفت داشت؟

خوب، امتیاز تک هسته ای M1 Max Geekbench 5 1785 است، در حالی که وقتی صحبت از امتیاز چند هسته ای می شود، 12825 می گیرد. این بدان معناست که انتظار می رود Apple MacBook Pro M2 Max در عملکرد چند هسته ای حدود 13 درصد ارتقا یابد. و وقتی صحبت از عملکرد تک هسته ای می شود، این افزایش حدود 6 درصد است. بنابراین، در مقایسه، M2 Max نسبت به مک بوک های M1 Max پیشرفت نسبتاً جزئی ارائه می دهد.

بیشتر بخوانید  نسخه بتا عمومی iOS 17.4 پشتیبانی از برنامه های وب پیشرفته را در اروپا حذف می کند

آیا این همان جهش عملکردی است که در M1 Max دیدیم؟ صادقانه بگویم، نه! در تست تک هسته‌ای، M1 Max نسبت به حالت‌های معمولی M1 حدود 3 درصد افزایش عملکرد را ارائه کرد. با این حال، جهش عملکرد در تست چند هسته ای حدود 70 درصد بود. اکنون 70 درصد عدد کمی نیست و واقعاً چیزی است که ارزش ارتقاء را دارد!

مک بوک های معمولی M2 چطور؟ امتیاز تک هسته ای برای M2 1836 است، در حالی که امتیاز چند هسته ای برای CPU 8665 است. در مقایسه با امتیاز M2 Max، عملکرد تک هسته ای حدود 3 درصد بیشتر است، در حالی که عملکرد چند هسته ای حدودا 68 درصد بیشتر البته باید این نکته را در نظر بگیرید که امتیاز M2 از سیستمی گرفته شده است که 24 گیگابایت رم دارد و رم بالاتر می تواند باعث شود که مدل M2 امتیاز بهتری کسب کند.

امتیازات نشان می دهد که M2 Max یک ارتقاء پیشگامانه نسبت به مدل های MacBook M1 Max نخواهد بود. و این ممکن است شما را متعجب کند که آیا واقعاً باید منتظر MacBook Pro M2 Max باشید. خوب، راستش را بخواهید، مدل‌های فعلی مک‌بوک M2 و M1 Max اپل عملکرد کلی مناسبی را ارائه می‌دهند. و زمانی که این لپ‌تاپ‌ها عرضه شدند، نسبت به مدل‌های معمولی M1 ارتقاء خوبی داشتند.

با توجه به بررسی ها، M2 MacBook Pro 18 درصد عملکرد بهتری نسبت به مدل های MacBook M1 در کارهای چند هسته ای ارائه می دهد. و M1 قبلاً در رسیدگی به برنامه های کاربردی خوب بود.

در کنار آن، باید در نظر داشته باشید که مدل‌های مک‌بوک پرو M2 هم‌اکنون در حال فروش هستند. ما قیمت های بسیار خوبی را در جمعه سیاه و دوشنبه سایبری دیده ایم. در واقع، برخی از خرده‌فروشان مک‌بوک‌ها را با کمترین قیمت ارائه کردند. و حتی اگر در طول دو رویداد گذشته شانس گرفتن یکی را از دست دادید، همچنان باید منتظر فروش کریسمس باشید. در این فروش، می‌توانید انتظار داشته باشید که تخفیف‌های نسبتاً خوبی را در تمام مدل‌های فعلی مک‌بوک، از جمله لپ‌تاپ‌های MacBook Pro M2 مشاهده کنید.

به طور خلاصه، اگر فکر می کنید که عملکرد مدل های نسل فعلی مک بوک M2 برای کارهای روزمره شما به اندازه کافی خوب است، استفاده از مزایای فروش ایده خوبی برای شما خواهد بود. از سوی دیگر، اپل ویژگی های جدیدی را با چیپست جدید معرفی می کند. بنابراین، اگر می‌خواهید در آینده مصون بمانید، ممکن است بخواهید منتظر مدل‌های MacBook Pro M2 Max باشید.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : لپ تاپ مک بوک پرو با چیپ M2 MAX قدرتمند ظاهر شد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *