لپ تاپ لنوو ThinkPad Z13 معرفی شد

لپ تاپ لنوو ThinkPad Z13 معرفی شد

شرکت لنوو به تازگی لپ تاپ ThinkPad Z13 به عنوان اولین مدل ThinkPad این برند با پردازنده AMD Ryzen 6000 معرفی کرد. ThinkPad Z13 از سال 2011 به بعد با سری ThinkPad X1 با آپشن اینتل رقابت خواهد کرد. سری جدید ThinkPad Z با همکاری Lenovo و AMD برای ارائه ThinkPadهای AMD در خط تولید قرار می گیرد. با این حال، اینتل به توسعه لپ‌تاپ‌ها با لنوو با سری ThinkPad X1 Nano، به عنوان یکی از این مدل‌ها، ادامه می‌دهد.

لنوو ThinkPad Z13 یک لپ تاپ جمع و جور است که طراحی متفاوتی از سری X1 را نشان می دهد. هدف این شرکت جذب کاربران جدید به لپ‌تاپ‌های ThinkPad است. این مدل دارای صفحه کلید بهبودیافته بوده و مواد مختلفی برای شاسی و نمایشگر لمسی آن در نظر گرفته شد. تاچ پد لمسی بدون دکمه های اختصاصی برای ThinkPad TrackPoint طراحی شده است. پردازنده AMD سری Ryzen 6000 در ThinkPad Z13 با قدرت بالایی همراه است. مدل پایه دارای Ryzen 5 Pro 6650U خواهد بود و بررسی بنچمارک اخیر آن را کمی بالاتر از ThinkPad X1 Carbon Gen 10 نشان می دهد.

نتایج بررسی بنچمارک ThinkPad Z13 امیدوارکننده به نظر می رسد. چندین آزمایش دیگر روی لپ‌تاپ متعاقباً با نزدیک شدن به زمان عرضه این نوت‌بوک آشکار می‌شوند. هنوز هیچ جزئیات رسمی در مورد تاریخ عرضه احتمالی و مشخصات کامل ThinkPad Z13 در کنار قیمت وجود ندارد.

در اخباری مرتبط لنوو به طور رسمی یک دستگاه همه کاره جدید به نام ThinkCentre neo 50a 24 با صفحه نمایش بزرگ و ویژگی های غیر معمول معرفی کرده است. این محصول جدید صفحه نمایشی با سایز 23.8 اینچی و وضوح 1920 × 1080 پیکسل و روشنایی 250 cd / m2 دارد. همچنین برخی از مدل های این دستگاه با پد شارژ لمسی به فروش می رسند. این دستگاه دارای پردازنده مبتنی بر نسل دوازدهم اینتل Core از خانواده Alder Lake-H است. پردازش گرافیکی توسط کارت گرافیک لپ تاپ Intel Arc A370M انجام می شود. همچنین تا 16 گیگابایت رم DDR5، تا 1 ترابایت NVMe SSD و تا 2 ترابایت هارد دیسک تعبیه شد.

از جمله ویژگی های این دستگاه باید به عملکردهای هوش مصنوعی پرداخت. به عنوان مثال، می توان آن را با استفاده از دستورات صوتی کنترل کرد و در حین تماس ویدیویی، سیستم می‌تواند به طور خودکار در زمان واقعی ترجمه کند.

بیشتر بخوانید  دیده شدن تبلت Tab M11 لنوو در Google Play Console

منبع

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : لپ تاپ لنوو ThinkPad Z13 معرفی شد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *