لنز پریسکوپی تنها در آیفون 15 پرو مکس قرار دارد

لنز پریسکوپی تنها در آیفون 15 پرو مکس قرار دارد

با نزدیک شدن به زمان رونمایی سری آیفون 15، افشای اطلاعات جدید هیجان را برانگیخته است. یک گزارش جدید حاکی از آن است که آیفون 15 پرو مکس سطح بالا با معرفی یک لنز پریسکوپ، ارتقای قابل توجهی در بخش دوربین دریافت خواهد کرد.

شایعات قبلی حاکی از آن بود که مدل‌های iPhone 15 Pro و Pro Max هر دو دارای لنزهای پریسکوپ هستند، اما تحلیلگر معتبر Ming-Chi Kuo گفته است که فقط مدل Pro Max این لنز را خواهد داشت. کاربر توییتر @URedditor، با سابقه درخشان، همچنین ادعا کرد که تنها آیفون 15 پرو مکس دارای دوربین پریسکوپ است.

منابع همچنین فاش کردند که اپل با LG Innotek و Jahwa Electronics برای تامین 70% و 30% از محرک‌های OIS برای ماژول پریسکوپ شریک شده است. هدف این دوربین تله فوتو بهبود یافته جایگزینی با لنز زوم اپتیکال 3 برابری موجود در آیفون 14 پرو مکس فعلی است و به طور بالقوه زوم اپتیکال تا 6 برابر را ارائه می دهد. علی‌رغم اینکه هنوز از زوم اپتیکال 10 برابری سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا عقب مانده، این یک ارتقاء اساسی خواهد بود.

لنز جدید پریسکوپ بخشی از مجموعه پیشرفت هایی است که به نظر می رسد اپل در بخش دوربین انجام می دهد. در کنار لنز جدید، مدل‌های آیفون 15 پرو نیز از سنسور 48 مگاپیکسلی جدید سونی IMX903 با اندازه سنسور بزرگ‌تر 1/1.14 اینچی استفاده می‌کنند. انتظار می‌رود این ارتقاء نور و جزئیات بیشتری را در مقایسه با سنسور IMX803 سونی که در مدل‌های آیفون 14 پرو یافت می‌شود، ثبت کند.

علاوه بر ارتقاء دوربین، افشاهای گذشته به تغییرات قابل توجه دیگر در مدل‌های آیفون 15 پرو اشاره دارد. نکته قابل توجه، استفاده از مواد تیتانیوم برای شاسی و جایگزینی سوئیچ Mute با دکمه چند وظیفه ای مشابه دکمه Action در اپل واچ اولترا است.

آیفون 15 پرو مکس صفحه نمایش 6.7 اینچی OLED خود را با پشتیبانی از ProMotion تا 120 هرتز و حاشیه های بسیار نازک حفظ می کند و از درگاه USB Type-C بهره می برد. همچنین انتظار می‌رود این دستگاه دارای چیپ جدید A17 Bionic باشد.

در حالی که شایعه شده بود این شرکت دکمه های فیزیکی را با دکمه های غیرمتحرک جایگزین می کند، گزارش شده است که مشکلات فنی این تغییر را به تاخیر انداخته است. اکنون انتظار می رود دکمه های فیزیکی در مدل های Pro سال آینده جایگزین شوند. در دیگر خبرها تاکنون شایعات بسیاری درباره رویداد (WWDC23) منتشر شده و هیچ یک به تایید یا تکذیب کمپانی کوپرتینویی نرسید. حال به تازگی جزئیاتی درباره iOS 17 دردسترس قرار گرفته و کنار آن دو سیستم عامل iPadOS و macOS هم معرفی خواهد شد.

بیشتر بخوانید  دوربین پریسکوپ منحصر به آیفون 15 و 16 اولترا اپل خواهد بود

با پیش بینی های فراوان پیرامون نسخه آینده، مشخص نیست که دقیقاً چه ویژگی‌ها و پیشرفت‌هایی در نسخه نهایی وجود دارد. در حالی که هنوز هیچ اطلاعات عمده ای وجود نداشته، اطلاعات اولیه از Setsuna Digital در Weibo نشان می دهد که iOS 17 می تواند بهبودهایی را به همراه داشته باشد.

طبق اطلاعات فاش شده، جابجایی چراغ قوه در iOS 17 کنترل دقیق تری بر روشنایی خواهد داشت، در حالی که صفحه قفل گزینه های سفارشی سازی بیشتری مانند سایز فونت و تصویر زمینه ایموجی خواهد داشت. بر اساس گزارش‌ها، کاربران همچنین می‌توانند تنظیمات سفارشی Lock Screen را به اشتراک بگذارند. علاوه بر این، اپل موزیک ممکن است دستخوش تغییراتی شود و از متن دور شده و به سمت گرافیک حرکت کند و اشعار را در صفحه قفل نمایش دهد.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : لنز پریسکوپی تنها در آیفون 15 پرو مکس قرار دارد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *