قیمت قطعات موبایل به چه مواردی بستگی دارد؟

قیمت قطعات موبایل به چه مواردی بستگی دارد؟

 قیمت قطعات موبایل به موارد زیادی وابسته است که این موارد همانند قیمت موبایل باعث نوسان قیمت انواع قطعات گوشی هم میشوند. در این نوشته میخواهیم مواردی که در این نوسانات قیمت دخیل هستند و باعث افزایش و کاهش قیمت قطعات میشوند را بررسی کنیم.

 

قیمت قطعات موبایل به موارد زیادی وابسته است که این موارد همانند قیمت گوشی موبایل ، باعث نوسان قیمت انواع قطعات گوشی هم میشوند.در این نوشته میخواهیم مواردی که در این نوسانات قیمت دخیل هستند و باعث افزایش و کاهش قیمت قطعات میشوند را بررسی کنیم.

اهمیت خرید قطعات موبایل

چرا قیمت قطعات موبایل مهم است و مورد توجه ما قرار گرفته است؟ همانطور که همه میدانیم گوشی موبایل یک عضو جدا نشدنی از زندگی امروزی ما است چرا که به جرات میتوان گفت تمامی کارهای ما وابسته به آن است و اگر ساعتی از ما دور باشد به نظر میرسد که قادر به انجام هیچ کاری نیستیم.

از طرفی خرابی تمام لوازم الکتریکی بدلیل آسیب پذیر بودن آن در برابر آب ، ضربه و موارد اینچنینی یک موضوع اجتناب ناپذیر است.مخصوصا در گوشی موبایل که به دلایلی بسیار آسیب پذیرتر از سایر دستگاه ها است چرا که همیشه باید همراه ما باشد و ساعات بیشتری هم مورد استفاده قرار میگیرد بیشتر در معرض ضربه خوردگی و آب خوردگی و موارد اینچنینی است.

این موضوعات در کنار افزایش قیمت های بسیاری از قطعات ، نظیر تاچ ال سی دی گوشی ها ، باعث شده خرید قطعات موبایل و بررسی قیمت آن بسیار پر اهمیت شود.

نوع قطعه موبایل مورد نیاز

قیمت قطعات موبایل به چه مواردی بستگی دارد؟

مهمترین مورد تعیین کننده قیمت قطعه مورد نیاز ما نوع قطعه آسیب دیده است.در اکثر موارد ضربه خوردگی باعث آسیب گوشی میشود ، اما ضربه بیشتر به چه قطعاتی آسیب میرساند؟

اولین قطعه ای که در اثر ضربه خوردن گوشی آسیب میبیند تاچ ال سی دی گوشی است که گرانترین قطعه گوشی هم محسوب میشود.

قطعه های دیگری نظیر قاب و دوربین هم ممکن است مورد آسیب قرار بگیرند اما موضوع مهم آن است که قیمت قاب و دیگر قطعات قابل مقایسه با قیمت تاچ ال سی دی نیست و بسیار پایینتر از آن است.بنابر این نوع قطعه ای که آسیب میبیند در قیمت قطعه موبایل بسیار اهمیت دارد.

برند گوشی آسیب دیده و تکنولوژی ساخت قطعه

فرض کنید قطعه مورد نیاز ما مشخص است مثلا تاچ ال سی دی گوشی شکسته است ، حالا نوبت به تکنولوژی ساخت ال سی دی و برند آن است که قیمت نهایی محصول را تعیین کند.

برای مثال برند آیفون از نظر قیمت نسبت به سایر برند ها گرانتر است و همچنین تکنولوژی بالاتری هم در ساخت گوشی های خود استفاده میکند.

گوشی شما چقدر آسیب دیده است؟

قیمت قطعات موبایل به چه مواردی بستگی دارد؟

میزان آسیب گوشی بسیار مهم است چرا که در بسیاری از مواقع که شدت ضربه کم باشد قطعات کمتری هم آسیب میبیند.حتی ممکن است قطعات آسیب دیده نیاز به تعویض نداشته باشد و بتوان آنرا با صرف هزینه کمتری تعمیر کرد.

برای مثال اگر شدت ضربه کم باشد قطعات کمتری هم آسیب میبیند و هزینه قطعات هم کاهش میابد.همچنین برای مثال اگر شدت ضربه ای که به ال سی دی وارد میشود کم باشد ممکن است باعث شود فقط شیشه آن بشکند و دیگر ال سی دی نیاز به تعویض نداشته باشد و بتوان آنرا تعمیر کرد و هزینه کمتری هم صرف آن کرد.

شرایط واردات کالا و همچنین موجودی کالا در بازار

دو مورد دیگر که در قیمت های قطعات گوشی مهم است شرایط واردات قطعات و همچنین موجودی این قطعات در بازار است.هرقدر موجودی یک قطعه در بازار کم شود و همچنین تقاضا برای آن بیشتر شود باعث افزایش قیمت آن قطعه خواهد شد.

همانطور که میدانید قطعات موبایل کاملا وارداتی هستند و در برخی موارد مشکلاتی نظیر مسائل گمرک و حمل و نقل برای وارد کردن قطعات پیش میاید که این مشکلات باعث کم شدن موجودی بازار و همانطور که گفته شد افزایش قیمت خواهد شد.

تاثیر قیمت ارز در قیمت تمام شده قطعات

همانطور که بیان شد قطعات موبایل هم مانند گوشی موبایل کاملا به صورت وارداتی است و همین موضوع باعث شده است قیمت ارز تاثیر مستقیم بر قیمت قطعات موبایل داشته باشد.

از آنجا که مبدا قطعات موبایل از کشورهای چین و همچنین امارات به سمت کشورمان است بنابر این ارزهای یوان و درهم برای خرید قطعات مورد استفاده قرار میگیرد.

کیفیت قطعات موبایل

اما مورد آخر از موارد موثر در قیمت قطعات موبایل مورد استفاده در گوشی ها ، کیفیت قطعات است که بسیار هم مورد مهم و تاثیر گذاری است.کیفیت قطعه به صورت مستقیم برعملکرد آن تاثیر میگذارد به طوری که اگر کیفیت های غیر اصل و کپی مورد استفاده قرار بگیرد میتواند باعث صرف هزینه و زمان بیشتر برای ما شود.

استفاده از قطعات غیر اصل میتواند کیفیت عملکرد گوشی در بخش های مختلف را بصورت قابل توجهی کاهش دهدبخشهایی مانند باتری ، کیفیت تصویر ، تاچ و بسیاری از موارد دیگر در صورت استفاده از قطعات غیر اصل دچار مشکل خواهند شد.تصویر بالا که میزان شفافیت تصویر و روشنایی دو ال سی دی را باهم مقایسه میکند .ال سی دی غیر اصلی که راست تصویر مشاهده میشود دارای روشنایی بسیار کمتری است که میتواند استفاده از گوشی را در زیر نور مستقیم آفتاب بسیار مشکل کند.

یکی از دغدغه های اصلی مشتریان ، خرید قطعات اصلی موبایل از فروشگاه معتبر و قابل اعتماد است.فروشگاه قطعات موبایل ایران سرویس پک با ارائه قطعات اصلی و سرویس پک موبایل با قیمت بسیار مناسب میتواند گزینه مناسب برای خرید باشد.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : قیمت قطعات موبایل به چه مواردی بستگی دارد؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *