قیمت بیمه شخص ثالث 1401 چقدر افزایش یافت؟

قیمت بیمه شخص ثالث 1401 چقدر افزایش یافت؟

یکی از مهم‌ترین بیمه‌های خودرو، بیمه شخص ثالث است که هر مالک خودرو ملزم به خرید این بیمه است. همان‌طور که از نام آن پیداست، خودرو به‌منظور جبران خسارت وارده به شخص ثالث بیمه می‌شود که از مقررات خاصی پیروی می‌کند. باتوجه‌به اجباری بودن این امر شرکت‌های زیادی در کشور برای راحتی حال مردم تأسیس شده و درحال‌خدمت هستند. تفاوت قیمت در بین این شرکت‌ها و شرایط پرداخت هزینه مسئله‌ای است که مالکان خودرو توجه خاصی به آن دارند. شما در این مطلب با نحوه محاسبه و قیمت بیمه شخص ثالث 1401 بیشتر آشنا خواهید شد.

نحوه محاسبه و جدول نرخ بیمه شخص ثالث 1401

 

حمایت از آسیب‌دیدگان حوادث رانندگی اساسی‌ترین هدف شرکت در بیمه شخص ثالث است. نمی‌توان این مسئله را انکار کرد که حوادث رانندگی خواه یا نا خواه رخ می‌دهند و متعاقبا خسارات جانی یا مالی در بردارند. صنعت بیمه به‌منظور کاهش ریسک آسیب‌های سنگین و جبران‌ناپذیر ایجاد شده و بسیاری از مشکلات را در حوادث رانندگی حل کرده است. شاید نحوه محاسبه نرخ بیمه برای شما هم جای سؤال باشد و مایل باشید دراین‌رابطه اطلاعات کاملی کسب کنید. در ادامه به بررسی نحوه محاسبه قیمت بیمه شخص ثالث 1401 می‌پردازیم.

محاسبه بیمه شخص ثالث در سال 1401 به چه صورت است

همه‌ساله بیمه مرکزی حداکثر و حداقل حق بیمه شخص ثالث را اعلام می‌کند. این قیمت به عواملی مانند تعداد سیلندر وسیله، نوع خودرو، کاربری و نرخ دیه بستگی دارد و این مؤلفه‌ها تعیین‌کننده قیمت بیمه شخص ثالث هستند. بدون شک می‌دانید که پرداخت دیه مهم‌ترین گزینه ذکر شده در بیمه‌نامه است.

شما از هر شرکتی که خودروی خود را بیمه کنید، باید در آن به پرداخت دیه اشاره شود. در صورت فوت سرنشینان، راننده یا فرد دیگر در اصابت با ماشین، شرکت بیمه موظف به پرداخت دیه کامل است. لازم به ذکر است که باید سانحه به طور کامل بررسی شده و توسط کارشناسان تأیید شود تا دیه به آسیب‌دیدگان پرداخت شود.

افزایش دیه در ماه‌های حرام نیز در این نوع بیمه‌نامه وجود دارد. ماه‌های محرم، رجب، ذی‌الحجه و ذی‌القعده به‌عنوان ماه‌های حرام شناخته شده‌اند که در صورت بروز حادثه در این ماه‌ها یک‌سوم دیه کامل به کل دیه اضافه می‌شود. در قوانین شرکت‌ها تمامی هزینه‌ها اعم از خسارات مالی و جانی راننده مقصر را در برمی‌گیرد.

نرخ بیمه شخص ثالث خودرو 1401 چه تغییراتی داشته است؟

بیمه مرکزی در سال‌های اخیر قبل از شروع سال نرخ جدید بیمه‌ها را اعلام می‌کرد، اما امسال این کار با تأخیر انجام شد. دلیل این تأخیر این بود که قوه قضاییه نرخ دیه را در ماه فروردین اعلام کرد و تا نرخ دیه مشخص نمی‌شد، بیمه مرکزی نیز نمی‌توانست هزینه بیمه شخص ثالث خودرو 1401 را اعلام کند. بااین‌حال نرخ دیه در سال 1401 در ماه‌های حرام 800 میلیون و در ماه‌های غیر حرام 600 میلیون اعلام شد. باتوجه‌به اینکه این نرخ در سال قبل به ترتیب 640 و 480 میلیون بود، ما شاهد افزایش 25 درصدی نرخ دیه هستیم. با افزایش نرخ دیه کاملا بدیهی است که نرخ بیمه نیز افزایش خواهد یافت که این نرخ به تصمیم شورای‌عالی بیمه اعلام می‌شود.

اگر برخی از بیمه‌نامه‌ها را بررسی کرده باشید، متوجه خواهید شد که بیمه مرکزی رویه همیشگی خود را حفظ کرده است و قیمت بیمه شخص ثالث 1401 را حدود 21 درصد یعنی 4 واحد کمتر از نرخ دیه افزایش داده است. نکته قابل‌توجه این است که اگر شما قبل از سال 1401 بیمه خود را انجام داده‌اید، نیازی به دریافت الحاقیه ندارید. تنها کسانی که از 1 تا 6 فروردین خودروی خود را بیمه کرده‌اند، باید الحاقیه بگیرند.

قیمت بیمه شخص ثالث 1401 چقدر افزایش یافت؟

جدول نرخ بیمه شخص ثالث خودرو در سال 1401

 

همان‌طور که در مطالب بالا نیز اشاره شد، علاوه بر نرخ دیه که مهم‌ترین عامل در تعیین قیمت بیمه شخص ثالث است، عواملی مانند کاربری خودرو، تعداد سیلندر، تخفیف عدم دریافت خسارت و تخفیف شرکت‌های مختلف بیمه در قیمت نهایی تأثیر‌گذار هستند. امکان تمدید نکردن این بیمه برای خودرو وجود ندارد و یک امر اجباری است. جدول مبلغ بیمه شخص ثالث 1401 توسط شرکت بیمه برای تمامی صاحبان خودرو ارائه شده است تا با آگاهی کامل اقدام به خرید کنند.

در این جدول، وسیله نقلیه به 5 نوع تقسیم‌بندی شده است که شامل سواری، بارکش، اتوکار، موتورسیکلت و سایر می‌شود. در بند سواری خودرو‌ها به 4 قسمت تقسیم می‌شوند. خودرو‌های کمتر از 4 سیلندر، پیکان و پراید و سمند، سایر 4 سیلندر‌ها و بیش از 4 سیلندر هرکدام نرخ بیمه متفاوتی دارند. قیمت بیمه شخص ثالث 1401 برای خودرو‌های کمتر از 4 سیلندر دو میلیون و سیصد و چهل و چهارهزار تومان تعیین شده است.

برای دسته دوم این نرخ 2776000 تومان است. سایر 4 سیلندر‌ها با نرخ 3263000 تومان بیمه می‌شوند و درنهایت بقیه ماشین‌ها نرخ سه میلیون و ششصد و پنجاه و دو هزار تومان را دارا هستند. نرخ بیمه وسایل نقلیه دیگر نیز در این جدول آورده شده است.

توجه داشته باشید که تخفیف عدم دریافت خسارت در قیمت نهایی تأثیر به سزایی دارد. به‌عنوان‌مثال اگر خودروی شما 30 درصد تخفیف داشته باشد از مبلغ ذکر شده در جدول نرخ بیمه کسر خواهد شد.

بهترین قیمت بیمه شخص ثالث را از کجا بگیریم

 

این روز‌ها بین شرکت‌های مختلف بیمه رقابت بسیار نزدیکی وجود دارد و همین مسئله باعث شده است تا هر شرکت مزایایی برای مشتریان برنامه‌ریزی و تعیین کند. این مزایا شامل شرایط اقساطی و نحوه پرداخت دیه در حوادث رانندگی می‌شود. شاید شما نیز موعد بیمه‌تان فرارسیده و به دنبال یک مرجع معتبر هستید تا با خیال راحت بیمه خود را ثبت کنید. شما در محل سکونت خود چند شرکت بیمه می‌شناسید و آیا فرصت استعلام قیمت بیمه شخص ثالث 1401 را از همه آن‌ها دارید؟ بدون شک این کار بسیار طاقت‌فرسایی خواهد بود و شما فرصت مراجعه به همه شرکت‌ها را نخواهید داشت.

بیمه آنلاین خودرو فرصتی است که افراد زیادی را از مشکلات روز‌های اخیر خلاص کرده و امکان مقایسه قیمت شرکت‌های مختلف را به آنان داده است. شما در مجموعه خوشنام ازکی می‌توانید قیمت بیمه شخص ثالث 1401 را از شرکت‌های مختلفی استعلام کرده و شرایط هرکدام را بررسی کنید. این کار را در منزل یا در محل کار خود می‌توانید انجام دهید. امکان خرید اقساطی و نقدی در ازکی از شرکت‌های مختلف وجود دارد.

جمع‌بندی

همه از اهمیت بیمه شخص ثالث مطلع هستند و می‌دانند که بزرگ‌ترین پشتوانه در حوادث رانندگی همین بیمه است. این بیمه خسارت جانی راننده و سرنشینان را پوشش می‌دهد که هرسال نرخ دیه توسط قوه قضاییه اعلام می‌شود. نرخ دیه امسال با 6 روز تأخیر اعلام شد که دیه کامل در ماه غیر حرام 600 و در ماه حرام 800 میلیون تعیین گردید. با افزایش 25 درصدی نرخ دیه، نرخ بیمه نیز متعاقبا افزایش یافت که شورای‌عالی بیمه این نرخ را 21 درصد افزایش داد. با مراجعه به جدول نرخ حق بیمه 1401 هزینه‌های خودرو‌های مختلف را مشاهده خواهید کرد.

یکی از معتبرترین مراجعی که می‌توانید قیمت بیمه شخص ثالث 1401 را از آن استعلام کنید، مجموعه ازکی است. با ورود به سایت اسامی تمامی شرکت‌های بیمه را مشاهده می‌کنید که باتوجه‌به انتخاب خود می‌‎‌توانید بیمه را به‌صورت نقد یا اقساط تمدید کنید.

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : قیمت بیمه شخص ثالث 1401 چقدر افزایش یافت؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *