قطعی های سرور تلگرام در شرایط بحرانی

تلگرام

این روزها که در بسیاری از خبرها اعلام می گردد که برخی کشورها قصد دارند تلگرام را در کشور خود فیلتر نمایند تا افراد از این پیام رسان برای ارتباط با سایر کاربران استفاده نکنند، در ساعت 7 صبح روز چهارشنبه مورخ 29 فروردین 1397 این پیام رسان به طور ناگهانی از دسترس کاربران خارج شد و برخی از افراد تصور کردند که این پیام رسان در کشور آن ها فیلتر شده است.

بر اساس بررسی هایی که انجام شد حتی این پیام رسان با استفاده از فیلتر شکن نیز امکان فعالیت نداشته و همین موضوع سبب بیانگر این است که قطعی سراسری بوده و ارتباطی به فیلترینگ کشورها ندارد. مدیر تلگرام، پاول دوروف هنوز هیچ گونه دلیلی برای بروز این اختلالات اخیر اعلام نکرده است ولی برخی از افراد در سایر کشورها نیز اعلام کرده اند که چنین قطعی را احساس نموده اند ولی بعد از گذشت 1 ساعت دوباره تلگرام در دسترس قرار گرفته است.

بر اساس بررسی های صورت گرفته این پیام رسان در هر دو سیستم عامل اندروید و آی او اس با مشکل مواجه شده بود و حتی نسخه ی دسکتاپ این پیام رسان نیز امکان دسترسی را برای کاربران فراهم ننموده بود ولی این اختلال بعد از گذشت یک ساعت دوباره برطرف شد. اخیرا این مسئله و اختلال ها در خصوص این پیام رسان بسیار مشاهده شده است و باید در این خصوص بگوییم که هنوز هیچگونه دلیلی از سوی پاول دوروف اعلام نشده است و تنها باید منتظر باشیم تا واکنش ایشان نسبت به این اختلالات را بدانیم.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : قطعی های سرور تلگرام در شرایط بحرانی

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *