غذاهای جذاب استانبول  را بیشتر بشناسید

استانبول

استانبول را می توان ابر شهری دانست که در تمامی جهات شما راشگفت زده خواهد کرد چه از جهات فرهنگی و چه هنری و چه تاریخی و چه غذایی. استانبول با داشتن جمعیتی در حدود ۱۵ میلیون نفر می تواند تنوع وسیعی از مواد غذایی را با رسپی ها و دستور پخت های بیشماری شما را شگفت زده کند. در این ابر شهر از هر فرقه و قوم و مذهبی در کنار هم با صلح و آرامش زندگی می کنند.

غذاهای جذاب استانبول

شما می توانید منوهای بسیار لذیذی از غذاهای روسی گرفته تا غذاهای عربی و همینطور غذاهای عربی-آفریقایی، قفقازی، ترکی و اروپایی را در منوهای رستوران های این شهر بسیار بزرگ پیدا کنید. در این شهر فذاهای دریایی به وفور پیدا میشوند تا جایی که یکی از غذاهای خیابانی یا به عبارتی وعده دمه دستی آنها را دلمه صدف تشکیل داده است. در ادامه باما همراه باشید تا شما را با تعدادی از غذاهای جذاب استانبول بیشتر اشنا کنیم.

سیمیت

اولین چیزی که در تور استانبول توجه شما را به خود جلب خواهد کرد سیمیت است. سیمیت نام نانی از گرد که مانند موهای دختربچه ای در هم تنیده شده است و بر روی آنرا مقدار زیادی کنجد پر کرده است که این کنجد های برشته شده و خوش طمع مزه نان را دو چندادن کرده است. نان در استانبول و در فرهنگ غذایی مردمان این سرزمبن دارای جایگاه ویژه ای می باشد و این نان ها برشته شده ی خوردنی در صدر تمامی آنها قرار گرفته است. تفاوت نمی کند که رئیس بانک مرکزی ترکیه باشید یا ماهی فروشی ساده در کنار برج گالاتا شما می بایست روز خود را با نان سیمیت آغاز کنید.

نان و ماهی

به گزارش سفر باتو ، مگر می شود تمامی اطرافتان را اب گرفته باشد و بعد از غذای اول که نان بود غذای دوم اثری از اب و دریا درش نباشد. خیر امکان پذیر نیست یکی از وعده های که برای بسیاری از مردم استانبول دارای پیشینه ای تاریخی بوده و توانسته از گذرگاه پر بیچ و خم تاریخ خود را تا به قرن حاضر بکشاند غذایی نیست جز اکمک بالیک در زبان محلی و نان و ماهی در زبان فارسی. طرز تهیه این غذا بدین صورت است که با مقدار زیاید روغن زیتون یا کره یک تکه ماهی تازه را سرخ میکنند و تنها نکته ای که باید در رابطه با این غذا رعابت کردن این است که مراقب انگشتان خود باشید زیرا به قدری لذیذ است که امکان دارد انگشتان خود را با گاز هایی که به تکه های نان میزنید از جا بکنید. این غذا در تمامی غذاخوری ها ورستوران های استانبول پیدا میشود اما اگر می خواهید اصل جنس را نوش جان کنید باید تا محله امینونو بروید و یا در کنار پل گالاتا آنرا نوشه جان کنید اما من به شما پیشنهاد میدم که به محله امینونو رفته و در حالی که اکمک بالیک را نوشه جان میکنید از بازار قدیمی و بسیار زیبای مصری ها یا بازار ادویه دیدن کنید. این بازار دارای حافظه تاریخی بسیار زیادی بوده و بعد از نوش جان کردن ساندویچ ماهی در بازار مصری ها یک فنجان چایی با باقلوای ترکی قطعا می چسبد.

تاووک پیلاو

یکی دیگر از غذاهاییی که در این شهر دارای تعداد زیادی مشتری است غذای جذاب تاووک پیلاو است این غذا را اگر بخواهیم به فارسی تارجمه کنیم باید بگویم پلو با نخود که در وحله ی اول ممکن است چندان جذاب نباشد اما باید انرا امتحان کنید تا بدانید چرا در لیست ما در جایگاه سوم قرار گرفته است و اگر شما به استانبول سفر کردید و از این غذای بسیار جذاب به همراه گوشت مرغ و سوپ معروف ترک ها میل نکردید باید این نوید را به شما بدهم که سفر خود به این شهر و کشور را نیمه کاره رها کرده اید. این غذای بسیار ساده و خوشمزه را تمامی نقاط این شهر می توانید پیدا کنید اما بهترین تاووک پیلاو ها را باید در محله قدیمی اون کاپانی نوشه جان کنید.  همچنین  تور دبی  را از دست ندهید.

باقلوا

به عنوان حسن ختامی برای تور شکم گردی ما در شهر استانبول شما می توانید ازدسر فوق العاده ای به نام باقلوی استانبولی لذت ببرید. این باقلوا های خوش مزه و لذیذ را می توان در جای جای شهر استانبول نوشه جان کرد اما تنها تعداد محدودی از مغاره های این شهر وجود دارند که با دستور پختی بسیار خاص و خوشمزه اقدام به درست کردن شیرینی هایی از این دست می کنند. باقلوی استانبولی را میگویند کسانی که به عنوان شیرینی پز قصد تهیه آنها را دارد باید چیزی در حدود ۷ سال شاگردی را پشت سر بگزرانند تا به انها اجازه داده شود خمیر این باقلواها را که بسیار نازک هستند تهیه کند. در اخر نوشیدن یک فنجان چایی به همراه این تکه های غرق شده در شیره ی غلیظ می تواند خستگی پیاده روی طولانی مدت در این شهر را از یاد شما ببرد

 

 

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : غذاهای جذاب استانبول  را بیشتر بشناسید

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *