تمریناتی که از شما یک عکاس حرفه ای می سازد

تمرینات عکاسی

اینکه تمرین کردن می تواند سبب افزایش مهارت افراد در عکاسی شود نظیر سایر کارها، حرفی کاملا صحیح و دقیق می باشد. در این بخش اطلاعات و تمرینات مخصوصی را برای شما طراحی نموده ایم و شرح داده ایم که اگر آن ها را مدتی اجرا نمایید و زمان خود را صرف این تمرینات کنید، قطعا به عنوان یک عکاس حرفه ای می توانید فعالیت داشته باشید. توجه کنید که حتما باید مراحل زیر را قدم به قدم دنبال نمایید.

بهترین تمرین ها برای عکاسی حرفه ای

به تمامی نکاتی که در ادامه مقاله ارائه می شود دقت کنید این نکات باعث دید حرفه ای شما به عکاسی خواهد بود. با ما همراه باشید.

1.نقطه متر

تمرینات عکاسی

فرآیندهای اندازه گیری در دوربین های مدرن کمی با گذشته فرق کرده است و دارای حالت های کلی و عمومی می باشد که اساسا به عنوان یک ارزش گذاری، ماتریکس و بررسی های منطقه ای صورت می پذیرد. تمامی این موارد برای ارزیابی یک صحنه و تنظیمات میزان نوردهی به صورت متوسط عالی می باشد. اما با این حال تقریبا 100 درصد از صحنات آنقدر مزخرف، تاریک، کم نور و یا پر نور هستند که نور پس زمینه ی سوژه ی موردنظر ما را تحت تاثیر قرار می دهد و ما را از بهره مندی یک تصویر خود دور می سازد. این قابلیت ها به هیچ عنوان هوشمند نیستند تا تصویری که با چشمانتان می بینید را بتوانند برای شما نمایان کنند.

در چنین شرایطی سوئیچ کردن به نقطه متر، از طریق تنظیمات دوربین می تواند محدوده ی بالاتری از یک صحنه را با کیفیت مشابه برای شما تامین نماید. اساسا یک سیستم اندازه گیری دقیق یک نقطه می تواند به شما این امکان را بدهد تا بخش بسیار کوچکی از صحنه را مورد آزمایش قرار داده و بتواند هدف شما را در بخش داخلی تصویر و نقطه ی مرکزی آن به نمایش بگذارد. در نتیجه شما باید حتما مراقب نقطه ی نمونه ی خود باشد و بهترین نقطه را انتخاب نمایید تا بتواند هدف شما را به درستی در تصویر نمایش دهد.

در بسیاری از موارد لازم است تا نقطه متر را با استفاده از AE Lock تنظیم نمایید، زیرا به منظور قرار گرفتن در معرض نور ( پس از اندازه گیری) تصویری نیست که شما مد نظر دارید، در شرایطی که شما خودتا در پست دوربین عکس ها را ثبت می کنید.

2.بررسی هیستوگرام تصویر

تمرینات عکاسی

دقیقا مانند تمامی سطوح نمایشی در نرم افزارهای ویرایش عکس نظیر فتوشاپ، هستوگرام دوربین های نیز یک گراف می باشد که نشان دهنده ی میزان روشنایی پیکسل های مختلف در دوربین است که بیانگر پیکسل های یک تصویر می باشد. مقیاس هیستوگرام دوربین از رنگ سیاه، با میزان نوردهی 0 درصد از راست و رنگ سفید، با میزان نوردهی 255 درصد از سمت چپ نمایش داده می شود.

در هیستوگرام دوربین، قله ها تعداد پیکسل هایی با یک میزان نوردهی مشخص را نمایش می دهند و مشاهده ی یک پیک بزرگ بدان معنی است که تعداد پیکسل های بسیاری در این روشنایی حضور دارند. موضوع مطرح شده بدان معنی است که اساسا یک تصویر بسیار تاریک دارای قله هایی به سمت چپ گراف می باشد، در حالی که تصویر درخشان قله هایی به سمت چپ دارند.

با تمامی این تفاسیر، به طورکلی یک صحنه ی ایده آل، صحنه ای است که به درستی در معرض نمایش قرار گرفته است و دارای یک هیستوگرام با توزیع به اصطلاح نرمال با پیک در وسط و تنها چند پیکسل بسیار روشن و تاریک می باشد. به طورکلی بررسی هیستوگرام پس از عکسبرداری ، درک شما را از میزان توزیع روشنایی در یک تصویر افزایش می دهد و همچنین شما را قادر می سازد تا مشخص کنید که آیا یک تصویر بیش از حد در معرض اکثریت پیکسل های سمت چپ و راست قرار گرفته است یا خیر.

3.استفاده از یک لنز اصلی

تمرینات عکاسی

بهره مندی از یک فاصله ی کانونی ثابت و مشخص، می تواند میزان پرتی های دوربین شما را در زمان زوم کردن به حداقل کاهش بدهد. به جای آن در عوض زمانی که شما از سوژه هایی با فاصله های زیاد و یا سوژه هایی در حال حرکت تصویربرداری می نمایید، آن ها را با استفاده از قابلیت منظره یاب دوربین مورد ارزیابی قرار می دهید و سپس دوباره شات جدید را دریافت خواهید کرد و یا سعی می کنید تا با حرکت کردن موقعیتی جدید و یا جایگزین بیابید.

یک لنز اصلی به شما این امکان را می دهد تا کاملا موضوعات و صحنه ها را بررسی نموده تا بتوانید درک بهتری از زاویه ی دید لنز را شاهد باشید. همچنین در صورتی که از چراغ های مسافرتی استفاده کنید و یک روز با دوربین خود به مسافت های طولانی بروید، به این موضوع پی خواهید برد که تنها با نگاه کردن به صحنات و فریم نمودن تصویر در ذهن خود تشخیص خواهید داد که کدام لنز مناسب کار شما می باشد.

4.تنظیم یک تعادل رنگ سفید

تمرینات عکاسی

سیستم های تعادل رنگ اتوماتیک مدرن بسیار قدرتمند می باشند ولی استفاده از آن ها در هر شرایط آنقدرها هم خوب نیست، زیرا گاهی اوقات سبب می گردد تا در ذهن شما تمامی رنگ ها خنثی شوند و از ترکیب خود فاصله بگیرند. ممکن است این مسئله برای بهبود خود زمان زیادی ببرد ولی در صورتی که نتایج به دست آمده را دوست ندارید، ممکن است از ترکیب رنگ ها فاصله گرفته باشید.

در پاسخ به چگونگی پیشگیری از این مسئله باید بگوییم که گاهی اوقات سیستم تعادل رنگ اتوماتیک را نادیده بگیرید و به صورت دستی یک تعادل سفید رنگ را در یک محیط نوری مناسب تنظیم کنید. شما ممکن است تصور کنید که نور محیط و یا نور آفتاب برای رنگ سفید بسیار مناسب می باشد و می تواند بهترین نتایج را برای شما در محیط بیرون فراهم نماید اما باید میزان تاثیر آن را در محیط های بیرون مورد بررسی قرار بدهید تا بتوانید به یک نتیجه ی صحیح دست پیدا کنید.

به هیچ عنوان از استفاده ی تعادل رنگ سفید نگران نباشید و در صورتی که از تنظیم حالت تنگستن در طول روز استفاده می کنید، تصاویری با فضای بسیار سرد را تجربه خواهید کرد.

5.تنظیم یک تعادل سفید اختصاصی

تمرینات عکاسی

تنظیم یک تعادل سفید اختصاصی برای یک دوربین بسیار آسان می باشد، شما باید تنها در شرایط صحیح این کار را انجام دهید و سپس یک عکاس حرفه ای باید یک کارت سفید و خاکستری را در نورهای متفاوت مورد استفاده قرار بدهد. این موضوع تنها یک تئوری می باشد و در عمل می تواند بسیار کار پیچیده ای باشد، زیرا زاویه ی کارت نیز از اهمیت بالایی برخوردار می باشد و تاثیرات بسیاری زیادی بر نتیجه ی نهایی خواهد داشت.

به عنوان مثال در صورتی که نور اصلی به طور مستقیم از طرف سوژه به دوربین بتابد و کارت خود را کمی مایل به سمت پایین بگیرید یک منطقه ی رنگی در دوربین خود خواهید داشت و نتیجه با اینکه کارتتان را به سمت بالا بگیرید، بسیار متفاوت خواهد بود. یاد بگیرید که چگونه باید یک تعادل سفید اختصاصی را با استفاده از دوربین خود باید تنظیم کنید و نحوه ی نگهداری کارت سفید را توجه نمایید تا بتوانید به نتیجه ی مطلوب و ایدآل برسید.

در صورتی که نتوانستید با حالت طبیعی تصاویر خود ارتباط برقرار کنید در بخش تنظیمات دوربین به این موضوع توجه داشته باشید که حتما تنظیماتی را پیدا کنید که مناسب روحیات شما باشد.

6.استفاده از حالت نوردهی دستی

تمرینات عکاسی

اگرچه گشودگی دیافراگم و سرعت شاتر دوربین بسیار اهمیت دارد و از اولویت های عکسبرداری محسوب می گردد ولی این قابلیت ها تصمیم برای تیره و روشن بودن عکس ها را به دوربین می سپارد. اساسا نوردهی در حالت دستی سبب می گردد تا خودتان به شرایط محیط توجه کنید و میزان نوردهی را تنظیم نمایید. این موضوع بدان معنی است که خود شما تعیین کننده ی میزان عمق تصاویر، انجماد تصویر و یا تار شدگی محیط هستید.

این تمرین در ترکیب با تمرین نقطه متر می تواند به منظور تعیین میزان گشودگی دیافراگم برای یک بخش خاصی از صحنه مفید واقع شود.

7.انتشار تصاویر روزانه

تمرینات عکاسی

در صورتی که علاقه ی بسیاری به انتشار تصاویر در شبکه های احتماعی نظیر توییتر و فیسبوک دارید، حتما به این نکته توجه داشته باشید که در طول روز حداقل یک تصویر را برای دنبال کننده های خود به اشتراک بگذارید. انجام این کار سبب می گردد تا خلاقیت شما تشویق شود و همیشه به دنبال موضوعات جدید و محیط های جذاب برای عکاسی باشید. همچنین با انجام این کار در زمان پست کردن تصاویر به آن ها با دید انتقادی توجه خواهید کرد و بهترین تصاویر خود را پست می نمایید.

در هر جایی که تصویرتان را انتشار می دهید، قطعا به آن اطمینان دارید که به عنوان برترین تصویر شما در آن روز می باشد. همچنین با انجام این کار افراد بسیاری در مورد کار شما نظر می دهند و می توانید ایرادات کارتان را که خودتان نسبت به آن ها بی دقت بودید، در بیاورید.

 

بیشتر بخوانید

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

 

منبع: techradar

5/5 - (1 امتیاز)

نظرات در مورد : تمریناتی که از شما یک عکاس حرفه ای می سازد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *