عوامل متعددی که بر روی رتبه ی جستجو تاثیر می گذارند

رتبه ی وب سایت در نتایج گوگل به عوامل متعددی بستگی دارد، عواملی که شاید کمتر به آن ها توجه می شود، که با هم در ارتباط ه‍ستن و گاهی اوقات همکاری آن ها با هم بسیار پیچیده و مبهم می شود.

شرکت بزرگ گوگل بعد از گذشت سال های زیادی تنها فقط یک سری راهنما برای توسعه دهندگان وب منتشر کرده است و هیچ وقت روند کاری الگوریتم های خود را به صراحت بیان نکرده است. بنابراین این وظیفه ی خود وب سایت ها و وب لاگ هاست که موثر ترین عوامل در بهبود رتبه بندی را تشخیص دهند.

امروزه مقالات و عناوین مختلفی در سراسر اینترنت وجود دارد که این عوامل مهم و تاثیر گذار را در رتبه بندی به طور کامل شرح داده اند. این عوامل به طور معمول با نظر سنجی از هزاران وب سایت ها به دست آمده است و در این میان عوامل متعددی وجود دارد که معمولا دست کم گرفته می شود ولی به طور خیلی جدی روی رتبه بندی تاثیر می گذارد.

در ادامه به عواملی می پردازیم که تا به امروز کمتر توسط متخصصان مورد توجه قرار گرفته اند :

۱. سن دامنه

گوگل به طور رسمی اعلام کرده است که سن دامنه ی وب سایت روی رتبه ی جستجو ی وب سایت تاثیر می گذارد. دامنه هایی محتوای بی کیفیت دارند و بعد از گذشتن مدت کوتاهی از بین می رفت اما دامنه هایی نیز وجود دارد که سال های زیادی به فعالیت خود ادامه می دهند، شواهد نشان می دهد که یک وب سایت بعد از گذشت چند سال تعهد خود را نشان می دهد و به همین خاطر اعتماد موتور جستجو گر  را  جلب می کند.

۲. بروز رسانی

گوگل از سال ۲۰۱۰ میلادی به بعد به محتوا های جدید اهمیت بیشتری می دهد. یعنی اگر شما به پست ها و مطالب قدیمی رجوع کنید و بخش یا قسمتی از آن را به روز برسانی کنید، احتمال اینکه در جستجو ها بیشتر دیده شود، بالا می رود. البته در اینجا شما باید این نکته را که هر چه حجم محتوایی  که به روز رسانی می شود بیشتر باشد از نظر موتور جستجو گر حائز اهمیت تر است.

بیشتر بخوانید  راه های افزایش دامین اتوریتی Moz (اعتبار دامنه) با 9 روش ساده

۳. از نظر موتور جستجو گر وسیع گوگل بازدید کننده های تکراری عوامل مهمی هستند که می تواند رتبه ی وب سایت را بالا ببرد. وجود بازدید کنندگان جدید به این معنی است که شما می توانید برند و وب سایت خود را توسعه بدهید و جمعیت جدیدی را به سمت وب سایت خود هدایت کنید.اما بازدید کنندگان تکراری یعنی وب سایت شما محتوای با کیفیتی داشته است و ارزش دو بار دیدن را داشته است. بنابراین اگر شما در وب سایت خود بازدید کنندگان تکراری را داشته باشید شما می توانید رتبه ی خود را بالا ببرید.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : عوامل متعددی که بر روی رتبه ی جستجو تاثیر می گذارند

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *