طول عمر کدام تلفن همراه بیشتر است؟

طول عمر کدام تلفن همراه بیشتر است؟

قیمت تلفن همراه هر روز تغییر می‌کند و در این شرایط عوض کردن موبایل برای خیلی از افراد تبدیل به یک رویای دست نیافتنی شده است. بعضی‌ها می‌گویند که با توجه به تغییرات لحظه‌ای نرخ گوشی تلفن، باید ضرب المثل معروف انگلیسی را مدنظر قرار داد که می‌گوید: «من آن قدر پولدار نیستم گه جنس ارزان بخرم!»

خرید گوشی تلفن همراه گران قیمت شاید باعث شود که گوشی شما تا مدت بیشتری به عمر مفید خود ادامه دهد؛ اما برای همه اقشار جامعه این گزینه وجود ندارد. اما در هر برندی و با هر بودجه‌ای، شما می‌توانید تلفن همراهی را پیدا کنید که طول عمر بیشتری نسبت به نمونه‌های مشابه داشته باشد. به همین دلیل اگر زیاد اهل سفر و گردش هستید؛ با گوشی خود کارهای مختلفتان را مدیریت می‌کنید و از همه مهم‌تر، اگر هنوز آن قدر پولدار نشده‌اید که بتوانید هر چند ماه گوشی همراه خود را عوض کنید؛ تا انتهای این مطلب با ما باشید تا تلفن‌های همراهی با بیشترین طول عمر را بشناسید:

کدام برندهای موبایل طول عمر بیشتری دارند؟

اگر قصد دارید مثل یک مینیمالیست واقعی، از محصولی استفاده کنید که تا حداقل ۵ سال کارایی و کیفیت خود را حفظ کرده و شما را مجبور به خرید گوشی جدید نکند؛ بهتر است به سراغ برند اپل بروید. آیفون معمولا گران‌تر از سایر محصولات است اما کیفیت و عمر طولانی‌تری هم دارد و می‌توانید به عنوان یک گوشی چند ساله روی آن حساب کنید.

اما اگر از محیط ios خوشتان نمی‌آید و اندروید را ترجیح می‌دهید یا توان خریدن گوشی موبایل گران قیمت را ندارید؛ گزینه بعدی قطعا خرید گوشی سامسونگ خواهد بود. در تولید محصولات سامسونگ، دقت و کیفیت قطعات مختلف اهمیت زیادی دارد و به همین دلیل موبایل‌های این برند دارای استحکام و طول عمر زیادی هستند. البته محصولات این برند بسیار گسترده هستند و شما می‌توانید از یک گوشی پرچمدار مانند S21 تا یک محصول میان رده و ارزان قیمت را در میان این محصولات پیدا کنید. از دیگر برندهای شناخته شده تولید کننده گوشی‌های هوشمند، شیائومی است که معمولا قیمت کمتری نسبت به سامسونگ و آیفون دارد. گوشی شیائومی تمرکز خود را روی تولید محصولاتی با قیمت پایین گذاشته است؛ به همین دلیل کیفیت قطعات به کار رفته در این موبایل‌ها به اندازه سایر گوشی‌ها نیست. بنابراین اگر طول عمر تلفن همراه برای شما اهمیت زیادی دارد؛ بهتر است شیائومی را در لیست خود بعد از اپل و سامسونگ قرار دهید.

مهم‌ترین عوامل در طول عمر گوشی کدام‌ها هستند؟

برای اینکه بتوانید مدت طولانی‌تری از تلفن همراه خود استفاده کنید؛ باید هنگام خرید و انتخاب گوشی همراه به چند عامل مهم توجه کنید:

  • باتری گوشی: یکی از ویژگی‌ها و قابلیت‌های موبایل که به مرور زمان دچار افت می‌شود؛ طول عمر باتری و کارایی آن است. به همین دلیل بهتر است تلفن همراهی که می‌خرید دارای باتری نسل جدید باشد که عمر طولانی تری دارند و دیرتر دچار افت می‌شوند.
  • رم گوشی: بهتر است موبایلی بخرید که از همان ابتدا دارای بیشترین میزان رم باشد تا وقتی به مرور زمان حافظه گوشی پر می‌شود؛ مشکلی برای کار کردن و سرعت رابط کاربری به وجود نیاید.
  • پشتیبانی نرم افزاری گوشی: علم و تکنولوژی با سرعت بسیار بالایی در حال تغییر است و به همین دلیل مهم است که گوشی که می‌خرید از آپدیت‌های بعدی و برنامه‌های مهم هم پشتیبانی کند.

کدام گوشی‌ها بیشترین طول عمر را دارند؟

درباره برندهای مختلف و اینکه هر کدام روی کدام بخش بیشتر کار کرده‌اند؛ توضیحاتی ارائه شد. اما کدام گوشی‌ها واقعا طول عمر بالاتری دارند و می‎توانید بدون نگرانی از خراب شدن قطعات و یا افت کارایی آن، تا سالها از آن استفاده کنید؟

  • آیفون ۱۲ پرومکس
  • سامسونگ گلکسی اس ۲۱ اولترا
  • می ۱۱ از برند شیائومی

البته تعداد گوشی‌های باکیفیت و با طول عمر بالا بسیار بیشتر است؛ اما این گوشی‌ها مهم‌ترین و معروف‌ترین محصولات موجود در بازار هستند.

مهم‌ترین نکته را از قلم نیندازید…

درباره عوامل موثر بر عمر مفید گوشی تلفن همراه، برندهای مختلف، مدل موبایل با طول عمر بالاتر و… صحبت کردیم؛ اما هنوز از مهم‌ترین نکته‌ای که می‌تواند کیفیت و کارایی موبایل را تضمین کند چیزی نگفته‌ایم.

این که شما تلفن همراه خود را از کجا و کدام فروشگاه می‌خرید؛ نقش بسیار مهمی روی کیفیت و طول عمر ان دارد. همان طور که احتمالا قبلا هم شنیده‌اید؛ برخی از فروشندگان با دستکاری گوشی‌های دست دوم یا فیک آنها را به جای محصول نو و آکبند می‌فروشند. قطعا با خرید چنین گوشی‌هایی، خیلی زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید مجبور به تعویض تلفن همراه خود خواهید شد.

بنابراین مهم‌ترین اصل برای داشتن طول عمر بالاتر در تلفن همراه، خرید محصولی باکیفیت و از جای معتبر است. فروشگاه اینترنتی آلین لند با فراهم کردن امکان خرید کاملا مطمئن و با ارائه ضمانت نامه معتبر خیال شما را کاملا راحت می‌کند. این سایت همچنین مناسب‌ترین قیمت خرید را دارد و شما با خرید از این فروشگاه اینترنتی سود مالی هم خواهید کرد. علاوه بر این ویژگی‌ها، با خرید از آلین لند خرید خود را تنها بعد از گذشت کسری از ساعت و بدون پرداخت هزینه ارسال دریافت خواهید کرد.

3.8/5 - (23 امتیاز)

نظرات در مورد : طول عمر کدام تلفن همراه بیشتر است؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *