پرفروش ترین موبایل اپل را بشناسید

پرفروش ترین موبایل اپل

کمتر کسی است که نام برند اپل را نشنیده باشد یا یکی از کاربران و طرفداران آن نباشد.

برند اپل یکی از برندهای بزرگ و نامی تولید کننده گوشی های هوشمند است که طی چندین سال اخیر هر ساله گوشی های پرچمدار اپل جز پرفروش ترین گوشی های جهان می شود.

به نظر شما پرفروش ترین موبایل اپل کدام است؟

قدرت و محبوبیت برند اپل بر کسی پوشیده نیست. ۲۰۲۱ بود که یکی از بهترین سال ها برای اپل بود که البته برند سامسونگ هم عملکرد بسیار خوب و چشمگیری داشت. اپل در این سال شرایط بسیار خوبی را سپری می کرد و توانست با فروش بسیار بالا گوشی های پرچمدار خود را بیشتر به بازار عرضه کند. در سال ۲۰۲۱ برند اپل توانسته بود که به نسبت سال ۲۰۲۰ حدود ۱۶ درصد افزایش فروش گوشی های اپل را به دست بیاورد.

 

پرفروش ترین موبایل اپل سال ۲۰۲۱

گوشی آیفون ۱۲ پرو یکی از پرفروش ترین گوشی های سال ۲۰۲۱ از برند اپل بود که توانسته بود توجه کاربران بسیار زیادی را به سمت خود جلب کند. این گوشی در آن سال یکی از گران ترین گوشی های بازار بود که با این حال باز هم جز پرفروش ترین موبایل اپل در سال ۲۰۲۱ شد ، البته این فقط یکی از سری گوشی‌های خانواده ۱۲ اپل بود و سه تای دیگر هم توانستند فروش بسیار چشمگیری داشته باشند.

البته بعد از آن گوشی آیفون ۱۳ را فراموش نکنید که با استقبال بسیار چشمگیر و خوب طرفداران همراه شد. سری گوشی های آیفون ۱۳ دارای نمایشگر به نسبت بزرگتر با رزولوشن بهتر و همچنین دوربین بسیار با کیفیت تر بودند که در ابتدای معرفی گوشی آیفون ۱۳ توسط برند اپل فروش بسیار زیاد آن شروع شد.

 

البته در سال ۲۰۲۰ هم مدل معمولی آیفون ۱۱ به پرفروش ترین گوشی اپل تبدیل شد که این عنوان در سال ۲۰۱۹ به گوشی آیفون XR رسیده بود.

پرفروش ترین موبایل اپل

 

اگر بخواهیم به ترتیب گوشی های آیفون را از پرفروش ترین به شما معرفی کنیم ابتدای همه آنها گوشی خوب آیفون ۱۲ قرار دارد که بعد از آن گوشی آیفون ۱۲ پرومکس توانسته در جایگاه دوم قرار بگیرد. البته آیفون ۱۲ اختلاف بسیار زیادی با جایگاه دوم دارد.

گوشی آیفون ۱۳ جایگاه سوم را در پرفروش ترین گوشی اپل در سال ۲۰۲۱ را به خود اختصاص داده است زیرا شاید کمی زودتر آیفون ۱۳ وارد بازار می شد می توانست جایگاه اول را داشته باشد.

بعد از آن گوشی اپل آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۱ قرار دارد. این پنج گوشی جز پرفروش ترین موبایل اپل در سال ۲۰۲۱ شدند.

 

 

گوشی آیفون ۱۲

 

گوشی آیفون ۱۲ در ۱۳ اکتبر سال ۲۰۲۰ معرفی و در ۲۳ اکتبر سال ۲۰۲۰ با قیمت پایه ۸۰۰ دلار وارد بازار گوشی‌های هوشمند شد.

نمایشگر این گوشی از نوع super Retina XDR OLED با ابعاد ۶.۱ اینچی است. نمایشگر این گوشی از رزولوشن ۱۱۷۰ در ۲۵۳۲ پیکسل و همچنین تراکم پیکسلی ۴۶۰ پیکسل در هر اینچ بهره مند شده است. اگر بخواهیم از ویژگی های نمایشگر این گوشی بگوییم می توانیم به پشتیبانی از دالبی ویژن ، پشتیبانی از HDR10+ ، پشتیبانی از فضای رنگی گسترده و رفرش ریت ۶۰ هرتز اشاره کنیم.

این گوشی دارای تراشه ۵ نانومتری A14 Bionic است وزنی معادل ۱۶۴ گرم دارد.

در پنل پشتی این گوشی دوربین دوگانه قرار گرفته است که هر دوی آنها ۱۲ مگاپیکسل می باشند که یکی از آنها لنز واید ۲۶ میلی متری و دیگری لنز اولترا واید ۱۳ میلیمتری است که دوربین سلفی این گوشی هم از رزولوشن ۱۲ مگاپیکسل از نوع لنز ۲۳ میلیمتری واید می باشد. باتری لیتیوم یونی با ظرفیت ۲۸۱۵ میلی آمپر ساعت روی این گوشی به کار رفته است که می توان به عنوان یکی از نقاط ضعف این گوشی به آن اشاره کرد. برند اپل برای این گوشی از فست شارژ ۲۰ وات استفاده کرده است که البته درون جعبه این گوشی شارژر وجود ندارد و شما باید به صورت جداگانه آن را خریداری کنید.

پرفروش ترین موبایل اپل

 

گوشی آیفون ۱۲ پرومکس

گوشی آیفون ۱۲ پرومکس هم مانند گوشی آیفون ۱۲ در ۱۳ اکتبر ۲۰۲۰ معرفی شد که پای قیمت ۱۲۵۰ یورو داشت. نمایشگر این گوشی از نوع  Super Retina XDR OLED  ۶.۷ اینچ می باشد که از رزولوشن ۱۲۸۴ در ۲۷۷۸ و همچنین تراکم پیکسلی ۴۵۸ در هر اینچ بهره مند شده است. اگر بخواهیم به چند تا از ویژگی های نمایشگر این گوشی اشاره کنیم می توانیم به پشتیبانی از دالبی ویژن ، پشتیبانی از HDR10+ ، پشتیبانی از فضای رنگی گسترده و همچنین رفرش ریت یا همان نرخ نوسازی ۶۰ هرتز اشاره کنیم. وزن گوشی ۲۲۸ گرم می باشد که فریم استیل ضد زنگ و پنل جلویی و پشتی از نوع شیشه میباشد. تراشه ۵ نانومتری از نوع A14 Bionic که اختصاصی خود برند اپل است را پشتیبانی میکند که قدرت بسیار خوبی دارد.

پنل پشتی این گوشی سه دوربین ۱۲ مگاپیکسل قرار گرفته است که به ترتیب لنز واید ۲۶ میلی متری ، این لنز ۶۵ میلی متری تلفن تو و لنز ۱۳ میلیمتری اولترا واید می باشند. در قسمت باتری هم اپل برای این گوشی از یک باتری ۳۶۸۷ میلی آمپر ساعتی استفاده کرده است که می توانیم به عنوان یکی از نقاط ضعف این گوشی یاد کنیم.

3/5 - (5 امتیاز)

نظرات در مورد : پرفروش ترین موبایل اپل را بشناسید

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *