طریقه استفاده از گوگل ترنسلیت درحالت آفلاین

بسیاری از مواقع ممکن است به اینترنت دسترسی نداشته باشید و بخواهید ترجمه ای انجام بدهید در این مواقع است که شما به ترجمه گوگل در حالت آفلاین نیاز دارید

در این مقاله نحوه بارگیری زبان ها (و حذف آنها پس از اتمام کار) برای استفاده آفلاین از Google Translate در برنامه های تلفن همراه برای Android و iOS را پوشش می دهیم. نسخه دسکتاپ از استفاده آفلاین پشتیبانی نمی کند.

نحوه استفاده از Google Translate آفلاین

بسیاری از مواقع ممکن است به اینترنت دسترسی نداشته باشید و بخواهید ترجمه ای انجام بدهید در این مواقع است که شما به ترجمه گوگل در حالت آفلاین نیاز دارید برای انجام این کار به یکسری تنظیمات نیاز دارید که در ادامه آن را توضیح می دهیم:

نحوه تنظیم Google Translate برای استفاده آفلاین

وقتی سعی می کنید به زبانی دیگر ترجمه کنید یا بفهمید، Google Translate یک منبع عالی است. برای استفاده از برنامه در حالت آفلاین، باید زبانهایی را که می خواهید ترجمه کنید بارگیری کنید.

1- برنامه Google Translate را باز کنید.

2- زبانی که در بالا سمت چپ ظاهر می شود، زبانی است که میخواهیم ترجمه کنیم در حالی که زبانی که در بالا سمت راست ظاهر می شود ، ترجمه به زبان مورد نظر است.

بسته به این که کدام را می خواهید تغییر دهید و/یا بارگیری کرده اید ، روی translate from یا translate to language ضربه بزنید.

3- از منوی کشویی به دنبال زبان مورد نظر خود باشید و روی پیکان بارگیری در سمت راست آن ضربه بزنید.

4- یک پنجره بازشو ظاهر می شود که به شما می گوید چقدر به فضای ذخیره سازی نیاز دارید. برای ادامه روی بارگیری ضربه بزنید.

طریقه استفاده از گوگل ترنسلیت درحالت آفلاین

توجه داشته باشید که همه زبانها دکمه بارگیری در کنار خود ندارند ، به این معنی که برای بارگیری در دسترس نیستند. اگر نماد علامت تیک کنار آن را در لیست کشویی مشاهده کنید ، می دانید که یک زبان بارگیری شده است.

5- مراحل سه و چهار را برای همه زبان هایی که می خواهید تکرار کنید (در صورتی که چندین زبان وجود دارد که می خواهید بارگیری کنید).

6- اکنون می توانید هر زمان در جایی بدون اتصال به اینترنت هستید برنامه Google Translate را باز کنید و ترجمه را به زبان هایی که قبلاً بارگیری کرده اید تنظیم کنید.

اگر به اینترنت متصل بودید معمولاً از برنامه استفاده کنید. در حالت آفلاین می توانید متن ، عکس ، دست خط ، مکالمات و صدا را ترجمه کنید.

بیشتر بخوانید  طریقه کار با گوگل ترنسلیت(Google Translate) برای ترجمه تصاویر و متن

نحوه حذف زبانهای بارگیری شده

بارگیری زبان Google Translate فضای ذخیره سازی زیادی را اشغال می کند – به ویژه اگر چندین زبان را بارگیری کنید. ممکن است بخواهید برخی از بارگیری های خود را زمانی حذف کنید که دیگر به آنها نیازی نباشد تا فضا را آزاد کنید. دستورالعمل ها زیر را دنبال کنید تا نحوه کار را بیاموزید.

1- در منوی پایین روی Settings ضربه بزنید. در Android ، ممکن است لازم باشد روی منو در بالا سمت چپ ضربه بزنید.

2- روی ترجمه آفلاین ضربه بزنید.

3- روی نماد سطل زباله در سمت راست هر یک از زبانهای بارگیری شده خود ضربه بزنید تا آن را از بارگیری های خود حذف کنید. بسته به دستگاهی که استفاده می کنید ، پس از این ممکن است لازم باشد تأیید کنید که می خواهید زبان را حذف کنید.

طریقه استفاده از گوگل ترنسلیت درحالت آفلاین

به طور مرتب بروزرسانی های زبان را بررسی کنید

Google به اینکه روزرسانی زبانهای خود را در Google Translate منتشر می کند معروف است، بنابراین اگر قصد دارید زبانهای خاصی را که در دراز مدت ذخیره شده در برنامه خود ذخیره کنید ، بهتر است بارگیری زبان خود را بررسی کنید (تنظیمات> ترجمه آفلاین) و به دنبال به روزرسانی هایی باشید که ممکن است در دسترس باشد کافی است روی بروز رسانی زبان مربوطه ضربه بزنید و مراحل را برای دریافت آخرین نسخه دنبال کنید.

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : طریقه استفاده از گوگل ترنسلیت درحالت آفلاین

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *