شیائومی 13 پرو و کسب تاییدیه جدید

شیائومی 13 پرو و کسب تایدییه جدید

سری 13 شیائومی در اواخر این ماه پس از به تعویق انداختن کنفرانس اول دسامبر توسط این شرکت عرضه می شود. مدل برتر این سری، حداقل تا زمانی که شیائومی 13 اولترا در سال آینده عرضه شود، شیائومی 13 پرو خواهد بود. با این حال، یک گواهی اخیر نشان می دهد که شیائومی 13 پرو نه تنها در چین عرضه می شود. علاوه بر چین، شیائومی 13 پرو به هند نیز خواهد رسید. شیائومی 13 پرو توسط اداره استانداردهای هند (BIS) تایید شده است. این گواهی نشان می‌دهد که دستگاه به زودی راه اندازی می شود.

نسخه جهانی این دستگاه با شماره مدل 2210132G عرضه می شود. این تلفن همراه در سایت SIRIM مالزی نیز مشاهده شده است. در حال حاضر، شیائومی هنوز تاریخ عرضه نسخه جهانی سری 13 شیائومی را تایید نکرده است. در هند، Xiaomi 13 Pro ممکن است در نیمه اول سال 2023 عرضه شود. سری Xiaomi 13 با تراشه پرچمدار جدید، Snapdragon 8 Gen 2 SoC عرضه خواهد شد. پیش نمایش رسمی این دستگاه نیز نشان می دهد که مدل پرو از نمایشگر منحنی بهره خواهد برد. با این حال، مدل استاندارد شیائومی 13 با صفحه نمایش مستقیم عرضه خواهد شد.

در بخش دوربین، شیائومی 13 پرو با سنسور 50 مگاپیکسلی سونی IMX989 1 اینچی عرضه خواهد شد. همچنین دارای یک لنز تله فوتو لایکا 75 میلی متری خواهد بود. همچنین شایعاتی وجود دارد که این دستگاه با سنسور 50 مگاپیکسلی JN1 سامسونگ برای دوربین تله فوتو و سنسور 50 مگاپیکسلی JN1 سامسونگ برای لنز فوق عریض عرضه خواهد شد. شیائومی 13 پرو همچنین با صفحه نمایش 6.73 اینچی OLED 120 هرتزی با رزولوشن 2K عرضه خواهد شد. این گوشی همچنین ممکن است دارای باتری 4820 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع 120 واتی باشد. علاوه بر این، این دستگاه از شارژ بی سیم 50 واتی و شارژ بی سیم معکوس 10 واتی نیز پشتیبانی می کند.

از سوی دیگر، نسخه استاندارد شیائومی 13 دارای صفحه نمایش 6.3 اینچی OLED فول اچ دی پلاس با نرخ به روز رسانی 120 هرتز خواهد بود. در قسمت پشتی، این دستگاه مجهز به دوربین سه گانه خواهد بود. دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض 13 مگاپیکسلی و دوربین تله فوتو 10 مگاپیکسلی خواهد بود. برای دوربین سلفی، هر دو گوشی دارای دوربین جلوی 32 مگاپیکسلی خواهند بود. مدل معمولی شیائومی 13 نیز با باتری 4500 میلی آمپر ساعتی عرضه می شود که از شارژ سریع سیمی 67 واتی پشتیبانی می کند. این دستگاه از شارژ بی سیم 50 واتی و شارژ بی سیم معکوس 10 واتی نیز پشتیبانی می کند.

از نظر نرم‌افزاری، هر دو تلفن همراه با جدیدترین پوسته اندروید شیائومی عرضه خواهند شد. هر دو از سیستم جدید MIUI 14 استفاده خواهند کرد.

چند روز پیش تصویر واقعی شیائومی 13 پرو در فضای مجازی منتشر شد. این تصویر نشان می دهد که این دستگاه با سیستم MIUI 14 خارج از جعبه عرضه خواهد شد. این دستگاه از یک صفحه نمایش پانچ مرکزی هیپربولوئید با ماژول دوربین مربعی بزرگ در گوشه سمت چپ بالای پشت استفاده می کند. این دستگاه علاوه بر پردازنده Qualcomm Snapdragon 8 Gen 2 SoC با نسل جدید حافظه LPDDR5X 8533Mbps و حافظه فلش UFS 4.0 نیز عرضه خواهد شد. همچنین، کل سیستم از IP68 ضد گرد و غبار و ضد آب پشتیبانی می کند.

بیشتر بخوانید  شیائومی 14 برای بازار جهانی معرفی شد

شیائومی 13 از صفحه نمایش مستقیم OLED رده بالای سفارشی با چهار ضلع مساوی استفاده می کند. سه طرف (بالا و هر دو طرف) دارای حاشیه هایی به اندازه 1.61 میلی متر هستند. پهن ترین آن چانه است و تنها 1.81 میلی متر ضخامت دارد. نمایشگر این دستگاه با این طراحی توانسته به نسبت صفحه نمایش 93 درصد دست یابد.

این سری پرچم‌دار جدید شیائومی همچنین با آخرین به‌روزرسانی نرم‌افزاری خود، MIUI 14 عرضه می‌شود. یکی دیگر از تیزرهای رسمی شیائومی، ظرفیت ضدآب این سری پرچم‌دار جدید را نشان می‌دهد. طبق این تیزر، تمامی مدل های سری 13 شیائومی از استاندارد IP68 پشتیبانی خواهند کرد. بنیانگذار و مدیر عامل شیائومی، لی جون نیز در مورد استاندارد IP68 نکاتی را بیان کرد. برای او، این یک چیز “مهربانانه” برای شیائومی است که این ویژگی را در سری جدید قرار دهد. در حال حاضر تعداد زیادی از تلفن های همراه با استانداردهای ضد آب IP68 عرضه می شوند. با این حال، این یک فناوری جدید نیست.

طبق داده های موجود، IP68 بالاترین سطح استانداردهای ضد گرد و غبار و ضد آب است. برای ارزیابی عملکرد جامد و ضد آب پوسته، عمدتاً به دو رقم XX پشت IPXX بستگی دارد. X اول سطح ضد گرد و غبار از 0 تا 6 است و بالاترین سطح 6 است. X دوم سطح ضد آب از 0 تا 8 است و بالاترین رتبه 8 است. برای رتبه IP 8 در رقم آخر، IEC یک نیاز بسیار سخت دارد. داشتن رتبه “8” برای ضد آب به این معنی است که تلفن همراه می تواند در آب با عمق 1 متر به مدت 30 دقیقه زنده بماند.

بنابراین، IP68 ضد آب به این معنی نیست که تلفن همراه شما از هر چیزی در آب جان سالم به در می‌برد. این فقط به این معنی است که در شرایط خاصی از رطوبت (همانطور که در بالا ذکر شد) دستگاه کاملاً خوب خواهد بود. اگر باید از زیر آب عکس بگیرید، مطمئن شوید که گوشی در عمقی بیشتر از 1 متر در آب غوطه ور نیست. در غیر این صورت دلیلی برای استفاده از تلفن همراه برای ثبت تصاویر زیر آب نمی بینیم.

طبق گزارش های قبلی، این برند چینی کنفرانس معرفی محصول جدید را ساعت 19:00 روز اول دسامبر (پنجشنبه) برگزار خواهد کرد. حال باید منتظر اعلام رویداد بعدی بعد لغو رویداد قبل بود.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : شیائومی 13 پرو و کسب تاییدیه جدید

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *