در سیستم عامل اندروید ۸.۱ تنظیمات جدیدی برای کنترل مصرف باتری وجود دارد

اندروید ۸.۱

نسخه جدید اندروید یعنی اندروید ۸.۱ که هنوز در مراحل اولیه ی خودش است قابلیت جدید برای بررسی میزان مصرف باتری خواهد داشت. سر انجام سیستم عامل اندروید امکان شناسایی اپلیکیشن هایی را که مصرف باتری بیشتری دارند را پیدا خواهد کرد، البته در حال حاضر برخی گوشی های اندرویدی مثل سامسونگ گلکسی اس ۸ و یا برخی از اپلیکیشن ها مانند Greenery این امکان را به شما می دهند تا اپلیکیشن های پر مصرف را شناسایی کنید ولی در نسخه ی بعدی این سیستم عامل یعنی نسخه ی اوریو این قابلیت به صورت پیش فرض به سیستم عامل محبوب گوگل اضافه خواهد شد.

در بخش تنظیمات گوشی که دارای سیستم عامل اندروید ۸.۱ است می توان برنامه هایی که به میزان زیادی از انرژی باتری گوشی استفاده می کنند با آیکون و علامت هشداری به رنگ قرمز مشخص خواهد شد. این حالت می تواند کاربر را قادر سازد تا میزان مصرف زیادی باتری توسط اپلیکیشن را متوجه شود و دلیل مصرف بالای باتری گوشی را شناسایی کند.

در این بخش از تنظیمات گوشی قادر خواهیم بود که برنامه های پر مصرف را به طور کامل متوقف یا این که دسترسی های آن را جهت کاهش مصرف باتری محدود کند ولی اگر نرم افزاری به طور مداوم باعث تخلیه ی باتری گوشی شما می شود شاید بهتر است که آن برنامه را لغو نصب کرده و با برنامه های مشابه آن جایگزینش کنید.

سیستم عامل هاس اندروید و iOS هم اکنون در رقابتی تنگاتنگ با یکدیگر قرار دارند که پیروز این میدان هنوز مشخص نیست، زیرا هر دو نسخه از سیستم عامل در حال انتشار بروزرسانی های مختلف هستند و اکنون نیز نمی توان در این خصوص اظهار نظر نمود.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید….

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  حتما باید سیستم عامل های اندروید بروزرسانی شوند

نظرات در مورد : در سیستم عامل اندروید ۸.۱ تنظیمات جدیدی برای کنترل مصرف باتری وجود دارد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *