سونی Xperia XZ Pro دارای صفحه نمایش 4K

Xperia XZ Pro

این پرچم دار سونی با نام سونی Xperia XZ Pro همراه با صفحه نمایش اولد عرضه خواهد شد. شرکت سونی تصمیم دارد با مجهز کردن گوشی خود به یک صفحه نمایش اولد، کاربران خود را شگفت زده کند. این اطلاعاتی به وسیله یک منبع در چین درز کرده که حاکی از این موضوع است که نمایشگر ۵.۷ اینچی اولد همراه با رزولوشن 4K در این گوشی طراحی شده و همچنین استفاده از تراشه آخرین مدل از اسپدراگون کوالکام ، قلب این گوشی رده بالای شرکت ژاپنی است. از این رو انتظار می‌رود که این نسخه به اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام مجهز شود.

همین طور بر اساس گزارش های از این منبع سونی اکسپریا ایکس زد پرو را در کنفرانسی در نمایشگاه MWC 2018 که در آخر ماه میلادی است، معرفی خواهد شد. اما تفاوت اساسی این پرچمدار با نسل قبلی خود تنها صفحه نمایش اولد آن نیست. مثلا زبان طراحی ٱمنی بالانس متکی نخواهد بود با این که یک دهه از این زبان برای گوشی های خود استفاده کرده و بنابر شایعات گزارش شده سونی از زبان طراحی جدید به اسم میرای برای گوشی های هوشمند خود در سال جدید استفاده خواهد کرد.

اما گوشی هایی مانند اکسپریا ایکس ای ۲، اکسپریا ایکس ۲ اولترا و اکسپریا ال ۲ به زبان ٱمنی بالانس نوشته خواهند شد. این روند باعث ارائه گوشی هایی با لبه باریک می شود. اما این موضوع به این معنی نیست که اکسپریا ایکس زد پرو به نمایشگر ۱۸:۹ مجهز باشد. و در این گوشی سونی مانند قبل از صفحه نمایش ۱۶:۹ استفاده خواهد کرد و رزولوشن صفحه نمایش گوشی ها ۲۱۶۰در۳۸۴۰ خواهد بود.

همچنین این پرچم دار دارای دوربین دوگانه ۱۸ و ۱۲ مگاپیکسلی خواهد بود، سنسور اولی آن اندازه پیکسل ۱.۳۳ میکرومتر و سنسور دوم ۱.۳۸ میکرومتر بنابه گزارشات خواهد بود. ژاپنی بر روی این موضوع که گوشی ها دارای یک دوربین باشند تاکید زیادی داشته اند اما داشتن دوربین دوگانه از سال ۲۰۱۶ تقریبا یک امر عادی و واجب شده است.

همچنین تصاویر از دوربین دوگانه سونی ایکس زد پرو به صورت دوگانه و فلاش دوگانه LED نمایش می دهد. همچنین حسگر اثر انگشت در پنل پشتی آن قرار ندارد و جای آن مانند نسل قبلی در لبه سمت راست آن خواهد بود اما در مدل های قبلی این حسگر در پنل پشتی قرار داشت. این حسگر در این گوشی با دکمه پاور ادغام شده است.

بیشتر بخوانید  سونی اکسپریا +Z5

همچنین این گوشی دارای لبه های باریک و دوربین سلفی آن از سنسور ۱۳  مگاپیکسلی بهره می برد. از دیگر تغییرات این گوشی می توان رم ۶ گیگابایتی را نام برد که برای اولین بار در این گوشی استفاده شده است، یعنی این شرکت ژاپنی در سال ۲۰۱۷ رم گوشی های خود را به ۴گیگابایت مجهز کرده بود. و فضای ذخیره سازی در این گوشی رده بالا به ۱۲۸ گیگابایت همراه با اس دی کارت آن را افزایش دهید.

Xperia XZ Pro

باتری ۳۴۲۰ میلی آمپر و دارای سیستم عامل اندروید اوریو ۸.۰ از ویژگی های فنی گوشی اکسپریا ایکس زد پرو است. این گوشی در ماه ژوئن وارد بازار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند این گوشی را که تکسیم یا دوسیم بودن آن را خودشان مشخص می کنند را ، خریداری کنند. همین طور که معلوم است این شرکت ژاپنی برای عرضه فبلت ۵.۷ اینچی خود باید کمی منتظر و معطل بماند ، زیرا تراشه های اسنپدراگون ۸۴۵ قرار است در گلکسی S9 و S9 پلاس سامسونگ استفاده شود. این گوشی ها در نمایشگاه MWC 2018  نمایش داده خواهد. به همراه این گوشی دو مدل با صفحه نمایش 4K که فول اچ دی هستند و دارای دوربین دوگانه خواهند بود، عرضه می شود.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید….

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : سونی Xperia XZ Pro دارای صفحه نمایش 4K

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *