سونی از تلویزیون های 2023 خود رونمایی کرد

سونی از تلویزیون های 2023 خود رونمایی کرد

سونی تا زمانی که به یاد داریم با برخی از بهترین تلویزیون هایی که می توانید خریداری کنید مترادف بوده است و اغلب در خط مقدم فناوری های جدید قرار دارد. این شامل تلویزیون های 8K، QD-OLED، OLED، Mini LED و Full Array LED است.

در سال 2023، یک بار دیگر خط تولید خود را گسترش می دهد، با هفت طیف جدید تلویزیون های ممتاز برای انتخاب. ما همه جزئیات را در اینجا به شما می‌دهیم، همچنین پایین‌ترین قیمت چند تلویزیون از سال‌های گذشته را که هنوز برای فروش هستند، ارائه می‌کنیم.

A95L

سونی با QD-OLED برای مدل OLED پرچمدار خود در سال 2023، فناوری صفحه نمایش ساخت سامسونگ که در سال گذشته در A95K و سامسونگ S95B شاهد بودیم، با تمام قوا جلو می رود. این مدل امسال یک نسخه 77 اینچی را به عنوان یک نسخه جدید دریافت می کند و با یک پایه آلومینیومی سه طرفه برای تنظیم آن در موقعیت باریک یا بلندتر از آنچه که گزینه استاندارد اجازه می دهد ارائه می شود.

پردازنده شناختی XR سونی امسال این نمایش را در تلویزیون‌های ممتاز خود اجرا می‌کند و تعدادی فناوری نیز وجود دارد که از آن پشتیبانی می‌کند. این شامل Triluminous XR Pro برای یک پالت رنگ گسترده و در عین حال واقعی، تصویر XR Clear برای تصاویر تمیزتر، واضح تر، با جزئیات بهبود یافته و وضوح لبه، و XR OLED Contrast Pro برای بهبود یافته است.

اوج روشنایی بهبود یافته نیز در سال جاری تمرکز زیادی دارد، با عملکرد رنگی که تقریباً 200 درصد روشن‌تر از A95K است. همانطور که ممکن است در این قیمت انتظار داشته باشید، ما با یک پنل 120 هرتزی، با HDMI 2.1 برای 4K/120Hz بومی، VRR و ALLM برای بازی روبرو هستیم. گواهی Perfect for PlayStation 5 سونی به این معنی است که نگاشت خودکار HDR Tone و حالت تصویر ژانر خودکار نیز گنجانده شده است، به علاوه یک منوی جدید بازی برای همه بازی‌ها وجود دارد که به شما امکان می‌دهد به سرعت تنظیمات تصویر خود را مشاهده و تنظیم کنید. چیپست HDMI ارتقا یافته همچنین شاهد حضور بازی Dolby Vision در اینجا نیز است.

Acoustic Surface Audio+ با پشتیبانی از Dolby Atmos و DTS:X تلویزیون را به بلندگو تبدیل می‌کند، به‌علاوه Google TV برای رابط کاربری طبق معمول وجود دارد، با کمی ساده‌سازی منوها که کمک می‌کند کمی در دسترس‌تر شود.

همانند سال گذشته، Bravia Cam با X95L عرضه می‌شود و در سایر نقاط این محدوده به صورت اختیاری عرضه می‌شود. نه تنها می‌توانید با آن تماس ویدیویی انجام دهید، بلکه می‌تواند تنظیمات تصویر و صدا را بر اساس محل نشستن افراد در اتاق نیز تنظیم کند.

A80L

A80L از یک پنل استاندارد OLED به جای QD-OLED با مدل جدید 83 اینچی برای امسال و یک پایه الماس شکل جدید بهره می برد. با معرفی صفحه نمایش 83 اینچی در اینجا و 77 اینچی در A95L، به نظر می رسد سونی در سال 2023 روی اندازه صفحه نمایش بزرگتر در بازار تمرکز کرده است و حیف است که شاهد OLED 48 اینچی یا کوچکتر در سال 2023 نباشیم. همانطور که از مارک های دیگر می بینیم.

برای این کار، باید به A90K سال گذشته نگاه کنید که همچنان در حال فروش است. با این حال، A80L از نظر پردازنده شناختی XR جدید و تمام فناوری پردازش تصویری که اجازه می دهد، به روزرسانی هایی را دریافت می کند که در کل طیف پریمیوم طیف خود مشاهده می کنیم، و می توانید انتظار افزایش تا حدودی 10 درصدی در روشنایی داشته باشید. در نتیجه امسال

البته، می‌توانید از پنل 120 هرتزی بومی برای بازی‌های 4K/120 هرتزی با VRR، ALLM و همچنین گواهی Perfect برای پلی‌استیشن 5 سونی، به‌علاوه Acoustic Surface Audio+ برای صدای واضح و قدرتمند لذت ببرید.

Google TV یک بار دیگر در اینجا نیز وجود دارد و درست است، مانند قاب فلزی فلاش سطحی و پایه سه طرفه جدید، برای انعطاف پذیری با موقعیت آن.

سونی از تلویزیون های 2023 خود رونمایی کرد

X95L

مدل پرچمدار مشترک سونی برای سال 2023 Mini LED X95L است. نور پس‌زمینه LED مینی، که از لامپ‌های کوچک‌تر نسبت به تلویزیون‌های LED معمولی برای دقت بیشتر ساخته شده است، همچنین باعث روشنایی عالی می‌شود – بنابراین کنتراست بین مناطق تاریک و روشن در یک صحنه می‌تواند تماشایی و نزدیک‌تر به OLED باشد.

با این حال، به لطف افزایش در مناطق کم نور، در واقع 30٪ افزایش روشنایی در سال جاری وجود دارد، که می تواند سطح مشکی را بهبود بخشد، هایلایت های HDR روشن تر و شکوفایی را کاهش دهد.

پردازنده شناختی XR سونی بار دیگر در اینجا استفاده می شود، با پردازش تصویر شامل XR Triluminous Pro، XR Motion Clarity، XR Clear Image و XR Contrast Booster 20، به علاوه XR Backlight Master Drive برای کنترل نور پس زمینه با دقت.

بیشتر بخوانید  6 لپ تاپ حرفه ای سونی

X-Anti Reflection و X-Wide Angle نیز برای کمک به به حداقل رساندن انعکاس و تنوع رنگ خارج از محور که می‌تواند برای تلویزیون‌های LED مشکل‌ساز باشد، به هم می‌پیوندند. انتظار 4K/120Hz را برای بازی روان، در کنار پشتیبانی از VRR و ALLM، ترفندهای سونی Perfect برای PlayStation 5 و منوی جدید بازی داشته باشید – اما در اینجا خبری از بازی Dolby Vision نیست.

با توجه به محدودیت‌های پنل‌های LCD در مقابل OLED، در اینجا هم خبری از Acoustic Surface Audio+ نیست. در عوض از توییت‌های فریم استفاده شده در تلویزیون Z9K 8K در کنار بلندگوهای تلویزیون سنتی برای چیزی که Acoustic Multi-Audio+ نامیده می‌شود، استفاده می‌کند. این به شما امکان می دهد تا تجربه ای مشابه داشته باشید تا جایی که صدا مستقیماً از صفحه نمایش به شما برسد.

Google TV مجدداً برای رابط کاربری هوشمند فراخوانی شده است، پشتیبانی از Bravia Cam به عنوان یک گزینه اضافی اختیاری وجود دارد، و یک پایه تلویزیون آلومینیومی سه طرفه برای انعطاف پذیری در محل وجود دارد.

X90L

این تلویزیون ال ای دی فول آرایه با بالاترین مشخصات سونی است و در طیف وسیعی از اندازه های صفحه نمایش – از جمله گزینه بزرگ جدید 98 اینچی – عرضه می شود که گواه محبوبیت آن در خط تولید سونی است.

این به این دلیل است که محدوده‌های قبلی نقطه شیرین عملکرد و قیمت را ارائه کرده‌اند و این عملکرد باید امسال بهتر باشد. سونی می گوید که به لطف مناطق کم نور بیشتر، روشنایی 30 درصد نسبت به X90K سال گذشته افزایش یافته است. حتی کیفیت ساخت آن نیز کمی افزایش یافته است، با طراحی آلومینیومی ارتقا یافته به جای پلاستیک.

پردازنده شناختی XR با پشتیبانی از فناوری هایی مانند XR Triluminous Pro، XR Clear Image و XR Contrast Booster 10 هنوز هم وجود دارد و درست است. همه اینها یک پنل 120 هرتزی برای بازی های 4K/120Hz، با ALLM و VRR، به علاوه پلی استیشن اختصاصی سونی را تامین می کند. 5 قابلیت و منوی بازی جدید.

برای صدا، Acoustic Multi Audio+ به صورت دو کاناله، با پایه آلومینیومی سه طرفه برای انعطاف پذیری در موقعیت یابی و سازگاری Bravia Cam در اینجا وجود دارد.

X85L

این شروع عرضه میان رده اصلی سونی است که همچنان پنل LED Full Array را در خود جای داده است اما به پردازنده 4K HDR X1 کاهش می یابد. با این حال، هنوز هم می‌توانید ویدیوهای 120 هرتزی بومی را در این سطح دریافت کنید، و با HDMI 2.1، تمام خوبی‌های 4K/120hz، ALLM، VRR برای گیمرها که در بالا ذکر کردیم.

Google TV هنوز هم در اینجا کارهای سنگین تلویزیون هوشمند را انجام می دهد، در حالی که صدا با واحدهای بلندگوی X-Balanced سونی کمی به صورت سنتی تر مدیریت می شود. همچنین پشتیبانی از Acoustic Center Sync را از دست می‌دهید، جایی که تلویزیون با نوارهای صوتی سازگار Sony برای تقویت کانال بلندگوی مرکزی کار می‌کند.

این طراحی امسال ارتقاء یافته است، بنابراین علیرغم اینکه بدنه ای پلاستیکی است، بیشتر شبیه فلز است، بنابراین کمی برتر. پایه نیز در این مدل ارتفاع ثابتی دارد، اما برای مبلمان باریک‌تر می‌توانید آن را به وسط ببرید.

 

X80L

از نظر تاریخی، این تلویزیون محبوب دیگری در محدوده سونی است که اندازه‌های صفحه نمایش زیادی دارد. در واقع، این میزان پایینی است که باید برای خرید یک تلویزیون 2023 از سونی با اندازه صفحه نمایش زیر 50 اینچ بروید، اما اندازه 85 اینچی نیز امسال جدید است.

در حال حاضر به فناوری‌های سطح ابتدایی بیشتری می‌روید، با یک پنل LED با نور لبه به جای آرایه کامل و نرخ فریم 60 هرتز. سونی همچنان ادعا می‌کند که یک تلویزیون گیمر فوق‌العاده است، به لطف حالت خودکار کم تأخیر، اما بدون پشتیبانی از VRR یا پخش 4K/120 هرتز، بعید است که اولین انتخاب برای کسانی باشد که دارای PS5 یا Xbox Series X/S هستند.

پردازنده X1 دوباره اینجاست، اما چند گزینه پردازش تصویر دیگر مانند X Motion Clarity را از دست می دهد. فقط Triluminous Pro و 4K X Reality Pro باقی مانده اند. Google TV یک بار دیگر برای هوشمندها، همانطور که سیستم بلندگوی X-Balanced است، آماده است. همچنین یک ساختار پلاستیکی مشکی پر سر و صدا، با روکش براق، و پایه دو طرفه، برای موقعیت یابی گسترده یا باریک.

 

X75WL

در سطح اولیه سونی X75WL است، یک LED با نور لبه که تقریباً در همه اندازه‌های X80L به جز 85 اینچ عرضه می‌شود. با پردازنده اصلی X1 و پنل 60 هرتز، دوباره در پردازنده یک پله پایین تر خواهید داشت.

Google TV مانند بلندگوهای دو کاناله X-Balanced قوی باقی می ماند. ساختار بسیار پلاستیکی‌تر و با کیفیت کمتری است، با یک قاب ضخیم‌تر که در بالای پایه دو طرفه قرار می‌گیرد.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : سونی از تلویزیون های 2023 خود رونمایی کرد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *