زیر سوال رفتن امنیت سیستم face id گوشی آیفون X

face id

طبق گزارشات و شنیده های موجود، مشکلات امنیتی سیستم face id گوشی آیفون X تمامی ندارد. این مشکلات برای عموم کاربران وجود ندارد ولی برای به هر حال می تواند نگران کننده باشد. همان طور که در ویدیو های منتشر شده دیده اید این بار گوشی آیفون X به وسیله ی ماسک ساخته شده توسط شرکت امنیتی ویتنامی Bkav توانست سیستم قوی و جدید امنیتی گوشی آیفون ایکس یعنی فیس آی دی را فریب بدهد.

به استناد توضیحی که این کارشناس امنیتی می دهد، روش فریب خوردن سیستم فیس آی دی با این ماسک دقیقا همانند موضوعی است که برای دو قلو ها را داده است که به خاطر شباهت زیاد است. سیستم فیس آی دی بدون هیچ گونه چک کردن عامل امنیتی بایومتریکی مثل عنبه ی چشم عمل می کند و این سبب می شود که با یک ماسک ساده فریب بخورد، البته باید این را در نظر بگیریم که ممکن است که دستگاه هایی که با استفاده از عنبه ی چشم کار می کنند نیز دچار همین مشکل بشوند.

بد نیست بدانید که کل هزینه ی ساخت این ماسک ۱۵۰ دلار بوده است، که برای ساختن آن نیاز به یک مدل سه بعدی از صورت شخص مورد نظر به همراه تصویر مادون قرمزی از چشم شخص است، که این موارد روی یک شاسی ساخته شده از پودر سنگ قرار می گیرد. و در نهایت به قول جادوگر ها با گفتن کلمه ی بووم ماسک فریبنده ی ما آماده است. برای حل این مسئله شاید اپل بتواند که با اضافه کردن پیش نیازی مثل پلک زدن پیش از باز کردن قفل گوشی این مسئله را بر طرف کند.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  قابلیت سنجش گلوکز خون به اپل واچ می آید

نظرات در مورد : زیر سوال رفتن امنیت سیستم face id گوشی آیفون X

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *