سنسور اثر انگشت زیر صفحه نمایش اولتراسونیک کمپانی کوالکام نیز رونمایی شد

سنسور اثر انگشت اولتراسونیک

مدت زمان زیادی است که کمپانی ها تصمیم دارند تا تغییر و تحولات اساسی در سنسورهای اثر انگشت ایجاد نمایند و آن ها را در زیر صفحه نمایش بکار ببرند و سنسورها از نوع اولتراسونیک باشند. تاکنون کمپانی های بسیاری در این زمنیه فعالیت نموده اند ولی کوالکام به عنوان نخستین کمپانی توانست این تکنولوژی را به طور رسمی رونمایی کند. سنسوری که این کمپانی رونمایی کرد با نام 3D Sonic Sensor رسمی شده است.

سنسور اثر انگشت اولتراسونیک

ممکن است این سنسور در شور و هیجان مربوط به رونمایی پردازنده ی اسنپدراگون 855 کمرنگ گردد ولی در آینده ای نزدیک قطعا تغییرات بسیار جذابی را در طراحی و کاربرد گوشی های هوشمند ایجاد خواهد کرد. در صورتی که از قبل کمپانی های ویوو و وان پلاس در تولیداتشان شکل دیگری از این روش امنیتی را معرفی نموده اند ولی در اصل هنوز به بلوغ کامل نرسیده اند و نمی توان آن ها را به عنوان یک دستگاه کامل در نظر گرفت.

سنسور اثر انگشت اولتراسونیک

سنسورهای تولیدی دو کمپانی وان پلاس و ویوو با استفاده از تابش نور به انگشت کاربر آن را اسکن نموده و با الگویی از قبل ذخیره شده تطابق می دهد ولی در صورتی که انگشت فرد کثیف باشد سنسورنمی تواند آن را تشخیص دهد. همچنین از الحاظ تئوری می توان آن ها را با استفاده از تصویر اثر انگشت شخص فریب داد ولی سنسور جدید کمپانی کوالکام از یک روشی متفاوت استفاده می نماید و به جای ذخیره یک تصویر از انگشت کاربر، امواج صوتی را به سطح سنسور ارسال می نماید و طرحی سه بعدی از انگشت کاربر ایجاد می نماید. با استفاده از این ویژگی تمیز نبودن انگشت کاربر تاثیری بر روی عملکرد آن ندارد و با قرار گرفتن تصاویر با کیفیت بسیار زیاد نیز نمی توان از سد این موضوع عبور نمود.

 

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

 

منبع: engadget

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : سنسور اثر انگشت زیر صفحه نمایش اولتراسونیک کمپانی کوالکام نیز رونمایی شد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *