سری Black Shark 5 و کسب تاییدیه 3C

سری Black Shark 5 و کسب تاییدیه 3C

سری Black Shark 5 قرار است به زودی رونمایی شوند و این گوشی‌ها در دو مدل چیپست اسنپدراگون 8 نسل 1 و اسنپدراگون 870 راهی بازار می شوند و به تازگی گواهی 3C را دریافت کرده‌اند. این گواهی نشان می دهد که هر دو مدل دارای راه حل شارژ فوق سریع 120 واتی هستند.

به نظر می رسد شارژ 120 واتی به استاندارد جدیدی برای شارژ گوشی های گیمینگ تبدیل شود. در سال 2022 چندین مدل گوشی با فناوری شارژ سریع 120 واتی همراه شدند که باید به  Redmi K50 Gaming Edition، سری REDMAGIC 7 و سری Lenovo Legion 3 اشاره کرد و مدل های بلک شارک بزودی به این سری می پیوندند.

افشاگر مطرح Digital Chat Station قبلاً فاش کرده بود که این سری از دو مدل Black Shark 5 و Black Shark 5 Pro تشکیل می شود. در میان آنها، Black Shark 5 استاندارد با صفحه نمایش 6.67 اینچی FHD+ با نرخ نوسازی AMOLED عرضه می شود. این گوشی احتمالاً از تراشه اسنپدراگون 870 بهره می برد که در کنار 12 گیگابایت رم و 256 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی قرار می گیرد. باتری مدل استاندارد 4650 میلی آمپر ساعتی بوده و در چند دقیقه به شارژ کامل می رسد.

Black Shark 5 Pro مدل برتری بوده که از صفحه نمایش 6.67 اینچی FHD+ با نرخ نوسازی AMOLED مشابه استفاده می کند، اما دارای چیپست قوی تری Snapdragon 8 Gen 1 است. همچنین یک دوربین 13 مگاپیکسلی سلفی بوده و یک دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی در عقب دارد. ابعاد گوشی 163.86×76.53×9.8 میلی متر بوده و وزن آن 226 گرم است.

گزارشی از ماه گذشته نشان داد که گروه Tencent در حال برنامه ریزی برای خرید برند Black Shark و ادغام آن با گروه تجاری محتوایی است. اگر این معامله انجام شود، تمرکز تجاری بلک شارک در آینده ممکن است از گوشی های گیمینگ به به دستگاه های واقعیت مجازی معطوف شود. در اخباری مرتبط شرکت شیائومی در سال های گذشته زیربرندهای مختلفی را تاسیس کرد که از جمله باید به برند بلک شارک اشاره کرد. برندی که تنها به ارائه گوشی های گیمینگ می پردازد و طی سال‌های قبل اسمارتفون های قدرتمندی عرضه نمود.

شرکت بزرگ تنست چین به دنبال خرید بلک شارک از شیائومی است. این معامله 470 میلیون دلاری بوده و خبر را Abhishek Yadav از افشاگران مطرح صنعت در توییتر فاش کرد. متاسفانه اطلاعات دقیقی در دست نیست و تنها شاهد این خبر هستیم. پیش از این راگفون ایسوس و رد مجیک زد تی ای با تنسنت همکاری داشتند، حال با خرید بلک شارک حضور شرکت پررنگ تر خواهد شد.

بیشتر بخوانید  بلک شارک از حلقه هوشمند خود رونمایی می کند

پیشتر بلومبرگ در گزارشی اعلام کرد که بزرگ‌ ترین شرکت فناوری چین همراه با غول‌های جهان مانند متا، می خواهد در زمینه متاورس حضور پیدا کند. اخیرا مارتین لا مدیرعامل تنسنت در یک جلسه سرمایه گذاری بیان داشت که متاورس یک فرصت واقعی بوده و البته برای پیشرفت متاورس باید مدت زمان طولانی صبر کرد. برخی کارشناسان معتقدند که بلک شارک با خرید توسط تنسنت تغییراتی را شاهد خواهد بود و بیشتر به سمت واقعیت مجازی حرکت خواهد کرد. در هر صورت جزئیات به شدت کم بوده و باید منتظر اعلام خبر نهایی بود.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : سری Black Shark 5 و کسب تاییدیه 3C

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *