سرمایه گذاری هنگفت سامسونگ در زمینه تراشه

سرمایه گذاری هنگفت سامسونگ در زمینه تراشه

سامسونگ اعلام کرده است که قصد دارد طی دو دهه آینده 230 میلیارد دلار در کره جنوبی سرمایه گذاری کند تا بزرگترین کارخانه تولید تراشه در جهان را بسازد. این اقدام با هدف تقویت صنعت تراشه کشور و گسترش معافیت‌های مالیاتی و حمایت از بخش‌های فناوری پیشرفته مانند تراشه‌ها، نمایشگرها و باتری‌ها انجام می‌شود.

به عنوان بخشی از این سرمایه گذاری، سامسونگ پنج کارخانه تولید تراشه را اضافه خواهد کرد که تا 150 سازنده مواد، قطعات و تجهیزات، سازندگان تراشه های افسانه ای و سازمان های تحقیق و توسعه نیمه هادی را در نزدیکی سئول جذب خواهد کرد. دولت کره جنوبی همچنین 25 تریلیون وون را طی پنج سال برای تحقیق و توسعه در فناوری های استراتژیک مانند هوش مصنوعی سرمایه گذاری خواهد کرد، در حالی که حدود 360 میلیارد وون برای توسعه بسته بندی تراشه و حدود 100 میلیارد وون در زیرساخت های برق و آب در سال جاری برای مجتمع های صنعتی ارائه خواهد کرد.

این سرمایه گذاری در پاسخ به اقداماتی است که سایر کشورها برای تقویت صنایع تراشه داخلی خود انجام می دهند، مانند قانون تراشه های ایالات متحده، که میلیاردها دلار یارانه برای سازندگان تراشه که در کشور سرمایه گذاری می کنند، ارائه می دهد. طرح سرمایه گذاری سامسونگ موقعیت کره جنوبی را در صنعت جهانی نیمه هادی ها تقویت می کند و به این کشور کمک می کند تا به یک بازیگر اصلی در زمینه تراشه های غیرحافظه تبدیل شود. این برای کشور مهم است زیرا به دنبال بهبود ثبات زنجیره تامین و خودکفایی در فناوری های کلیدی است.

برنامه سرمایه گذاری سامسونگ همچنین شامل چندین شرکت وابسته به آن، از جمله Samsung Display، Samsung SDI و Samsung Electro-Mechanics است. این شرکت ها قصد دارند 60.1 تریلیون وون را طی 10 سال آینده در مناطقی خارج از منطقه شهری سئول سرمایه گذاری کنند تا بسته بندی تراشه ها، نمایشگرها و فناوری باتری را توسعه دهند. این حرکت به تنوع بخشیدن به پایگاه تولید فناوری کشور و گسترش دامنه آن فراتر از سئول کمک خواهد کرد.

منبع

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  انتشار تصاویر کانسپت گلکسی A54 5G

نظرات در مورد : سرمایه گذاری هنگفت سامسونگ در زمینه تراشه

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *