سرفیس پرو 8 با پورت تاندربولت همراه است

سرفیس پرو 8 با پورت تاندربولت همراه است

براساس گزارش ها مایکروسافت بزودی نسل جدید تبلت سرفیس پرو را با نام سرفیس پرو 8 معرفی می کند. تبلتی که سخت افزار ارتقایافته داشته و طراحی آن هم نسبت به نسل قبل بهبودیافته است.

مایکروسافت رویدادی را در 22 سپتامبر برگزار می کند، جایی که ما انتظار داریم این کمپانی تعدادی از دستگاه های جدید Surface را برای اولین بار در کنار ویندوز 11 معرفی کند. در میان آنها Surface Pro 8، جدیدترین تبلت تبدیل شونده در خط تولید شرکت، قرار دارد. در حالی که هنوز اطلاعات زیادی در مورد این دستگاه در دست نیست، گزارش جدیدی از The Verge نشان می‌دهد که سرفیس پرو 8 سرانجام با پشتیبانی از تاندربولت 4 عرضه می شود. به طور خاص، این گزارش نشان می دهد که “حداقل یک مدل” از Surface Pro 8 شامل Thunderbolt خواهد شد.

اگر واقعیت داشته باشد، این یک حرکت بزرگ از سوی مایکرسوافت خواهد بود. Thunderbolt مدتی است که برای داک ها و تجهیزات جانبی با سرعت بالا یک ویژگی استاندارد است. نه تنها می توانید از یک داک Thunderbolt برای دریافت تعداد زیادی پورت از طریق یک اتصال واحد استفاده کنید، بلکه می توانید مواردی مانند گرافیک های مستقل و برخی از مانیتورها را نیز متصل کنید.

سالهاست که مایکروسافت از استاندارد Thunderbolt فاصله گرفته و در مقابل از پورت اختصاصی Surface Connect برای اتصال استفاده می کند. این دارای مزایایی است مانند اتصال مغناطیسی، که اتصال آن را آسان تر می کند، به علاوه اگر کابل را بکشید به جای کشیدن دستگاه به زمین، کابل به سادگی جدا می شود. اما این بدان معناست که اکوسیستم وسایل جانبی چندان گسترده نیست و دستگاه های کافی این استاندارد را پشتیبانی نمی کنند. به عنوان مثال، نمی توانید یک گرافیک مستقل را با پورت Surface Connect وصل کنید.

طبق یک ویدیوی فاش شده از مایکروسافت در سال گذشته، عدم پشتیبانی Thunderbolt به دلیل نگرانی های امنیتی است، بنابراین جالب است که شاهد عقب نشینی این شرکت در این زمینه باشیم. Thunderbolt 4 برخی از ویژگی های امنیتی جدید را دارد، اما دلیل منطقی است.

صرف نظر از این موضوع، دلایلی برای عدم وجود چنین ویژگی هم وجود دارد. این گزارش نشان نمی دهد که از Thunderbolt در هیچ دستگاه Surface دیگری پشتیبانی نمی شود، که یک حذف عجیب خواهد بود. با توجه به این که Surface Book 4 قدرتمندترین دستگاه است، پشتیبانی از Thunderbolt نیز منطقی به نظر می رسد. به هر حال برای کسب جزئیات بیشتر باید منتظر ماند و نباید به شایعات پرداخت.

بیشتر بخوانید  لپ تاپ surface book 2 با یک باتری قوی روانه ی بازار شد

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : سرفیس پرو 8 با پورت تاندربولت همراه است

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *