سرفیس فون؛ گوشی جدید کمپانی مایکروسافت

سرفیس فون

مایکروسافت گویا با گوشی جدید خود یعنی سرفیس فون شروعی دوباره را آغاز کرده است ، در صورتی که سال گذشته به طور رسمی ویندوز ۱۰ از رده خارج شده بود. بر اساس گزارش هایی که اعلام  شده گویا مایکروسافت قصد دارد گوشی طراحی کند که قرار است دنیای فناوری موبایل را دگرگون کند. سرفیس بنا بر پتنت های گزارش شده قابلیت تاشدن و انعطاف پذیری دارد، یعنی این دستگاه به عنوان گوشی، تبلت و حتی لپ تاپ قابل استفاده می باشد. همچنین سرفیس فون قرار است سیستم عامل متفاوتی نیز نسبت به سایر گوشی های کمپانی مایکروسافت داشته باشد.

نام این سیستم عامل اندرومدا بوده و مایکروسافت در تلاش است که پشتیبانی این سیستم عامل را افزایش دهد. در واقع اندرومدا همان نسخه بهبود یافته ویندوز ۱۰ است. همچنین ویندوز سنترال خبر از دسته بندی جدید در کنار پلتفرم های pc، ایکس باکس، هولولنز و … را می دهد که پلتفرم ویندوزی ایجاد شده نیز مربوط به اندرومدا می باشد. یکی دیگر از نام های اندرومدا  One Core OS است. این سیستم عامل بر روی گجت های دیگر نیز اجرا خواهد شد؛ من جمله سرفیس فون های سری بعد.

سرفیس فون

از عوامل مرگ ویندوز ۱۰ کمبود پشتیبانی اپلیکیشن های آن بوده است؛ برای مثال از پرچم داران مایکروسافت می توان به لومیا ۹۵۰ و لومیا ۹۵۰ ایکس ال اشاره کرد. این گوشی ها با اینکه از نظر سخت افزار بسیار قوی بوده اما از نظر ساپورت اپلیکیشن در مقابل اندروید بسیار ضعیف هستند و اگر اندرومدا بتواند پشتیبانی قوی برای سرفیس فون داشته باشد شانس زیادی برای رقابت با سایر گوشی ها، از کمپانی ها معروف دیگر خواهد داشت.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  ویندوز 12 سال 2024 از راه می رسد

نظرات در مورد : سرفیس فون؛ گوشی جدید کمپانی مایکروسافت

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *