سامسونگ مشکل لنز دوربین گلکسی نوت 20 را معمولی می داند

سامسونگ

شرکت سامسونگ سری گلکسی نوت 20 را اخیرا معرفی و عرضه کرد. اسمارتفونی که در دو مدل اولترا و استاندارد راهی بازار خواهد شد. البته این گوشی اخیرا راهی بازار کره جنوبی شده و اگرچه برخی به تحسین این محصول پرداختند اما عده ای با دوربین آن مشکل پیدا کردند.

به تازگی کاربری در انجمن رسمی وب سایت سامسونگ از دوربین بخارگرفته گلکسی نوت 20 شکایت کرده و آن را مسئله جدی برای دوربین این گوشی هوشمند دانسته است. این مسئله زمانی رخ می دهد که محیط رطوبت آن تغییر می کند.

 وارد شدن به فضای داخلی خانه در یک روز گرم تابستانی می‌تواند یکی از موارد اتفاق افتادن این پدیده باشد. تعدادی از کاربران نیز تجربه‌های مشابهی را در خصوص مشکل دوربین گلکسی نوت 20 داشته‌اند. او گوشی را به دفتر رسمی سامسونگ برده تا به تعمیر دوربین بپردازد اما آنها اعلام کردند اسمارتفون این فرد مشکلی ندارد.

سامسونگ به این کاربر اعلام داشته دلیل این مشکل ورود رطوبت از دریچه تنظیم فشار هوا بوده و مشکل چندان جدی نیست تا به تعمیر یا جایگزین کردن گوشی پرداخت. البته سامسونگ به کاربران توصیه کرده که از محیط دارای رطوبت بالا دوری کنند. اگرچه این موضوع آسیبی به لنز دوربین وارد نکرده اما تصویربرداری ناقصی ارائه می دهد. متاسفانه نوت 20 گوشی چندان پرفروشی نبود و نتوانست همچون نوت 10 فروش قابل توجهی رقم زند.

در اخباری مرتبط پیشتر بود که سری گلکسی نوت 20 معرفی شدند. سری گلکسی نوت 20 دارای صفحه نمایش اینفینیتی O شبیه به گلکسی نوت 10 هستند اما بیشترین تغییر شامل بخش عقب می‌شود. قسمتی که در آن ماژول دوربین بسیار ضخیم شده و سه حسگر دوربین بزرگ هم درون آن جای گرفته است. نکته جالب اینجاست که سامسونگ در گلکسی نوت 20 ساده از بدنه پشتی پلی کربنات دارای بافت بهره گرفت اما نسخه اولترا بدنه پشتی از جنس شیشه پریمیومی دارد.

سامسونگ

در قسمت نمایشگر نوت 20 به صفحه نمایش 6.7 اینچی با وضوح Full-HD+ AMOLED تخت است و نرخ نوسازی آن 60 هرتز می‌باشد. نسبت ابعاد 20:9 و وضوح 2400*1080 پیکسل دیگر ویژگی نمایشگر نوت 20 استاندارد است. ویژگی‌های مناسبی برای نسخه نسبتا ارزان گلکسی نوت 20 در نظر گرفته شد.

در سوی دیگر گلکسی نوت 20 اولترا به عنوان گزینه پرچمدار و بهتر، با صفحه نمایش 6.9 اینچی Quad-HD+ AMOLED 2X منحنی با نرخ نوسازی 120 هرتز همراست. وضوح دقیق نمایشگر 3088*1440 پیکسل است و هر دو مدل به پشتیبانی از فناوری HDR10+ می‌پردازند. هر دو گوشی سامسونگ دارای پنل شیشه Corning Gorilla Glass Victus هستند که اخیرا معرفی شد و از دوام بالایی بهره می‌برد.

بیشتر بخوانید  ساعت Galaxy Watch 6 با قاب چرخشی همراه است

بی شک بخش سخت افزاری در گوشی هوشمند برای هر فردی اهمیت دارد و سامسونگ نیز در این قسمت سنگ تمام گذاشت. هر دو عضو خانواده گلکسی نوت 20 دارای پردازنده هشت هسته‌ای اسنپدراگون 865 پلاس با مودم Snapdragon X55 هستند و به پشتیبانی شبکه 5جی هم می‌پردازند. این گوشی‌های هوشمند با حافظه رم 12 گیگابایتی LPDDR5 و حافظه داخلی حداکثری 512 گیگابایتی به بازار عرضه خواهند شد.

شایان ذکر بوده که سری نوت 20 با استاندارد ضدآب و گرد و غبار IP68 همراه هستند و همچنین باید به سیستم عامل OneUI 2.1 مبتنی بر اندروید 10 کیو اشاره کرد. نکته جالب دیگر این است که سامسونگ در همکاری با مایکروسافت دسترسی کاربران به سرویس Xbox Game Pass Ultimate را فراهم کرد.حتی این امکان را به شما می دهد که یک اشتراک 3 ماهه رایگان را به عنوان مزایای پیش سفارش دریافت کنید ، بنابراین می توانید بازی های Xbox را در دستگاه Note 20 خود به راحتی پخش کنید.

سری گلکسی نوت 20 بیشترین تغییر آنها به دوربین بازگشته و حتی طراحی ماژول جدیدی هم تدارک دیده شد. سری نوت 20 در بخش عقب دارای حسگر سه گانه بزرگ هستند که هر یک ویژگی خاصی در تصویربرداری ارائه می‌دهد. همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، گلکسی نوت 20 در مقایسه با سری گلکسی اس 20 دارای ماژول دوربین متفاوتی است. شرکت سامسونگ در بحث طراحی سعی کرده  ویژگی متفاوتی در نظر گیرد.

به نوعی شرکت کره‌ای برای این سری بهترین مشخصه را در نظر گرفت تا نسبت به نسل پیشین حرف بیشتری برای گفتن داشته باشد. بنابراین افراد با گوشی های معمولی از سامسونگ رو به رو نیستند و بهترین مشخصات در کار است. سری گلکسی نوت 20 قرار است در دو مدل اولترا و استاندارد با قیمت پایه 999 و 1099 دلار راهی بازار شوند.

همانطور که گفته هر دو مدل مشخصات متفاوت اما طراحی نسبتا شبیه دارند. سامسونگ سعی کرده ویژگی‌هایی مناسب را برای نسخه استاندارد گلکسی نوت 20 در نظر گیرد.

منبع

1/5 - (3 امتیاز)

نظرات در مورد : سامسونگ مشکل لنز دوربین گلکسی نوت 20 را معمولی می داند

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *