سامسونگ در حال توسعه تراشه 5 نانومتری برای سیستم رانندگی خودکار Ambarella

سامسونگ در حال توسعه تراشه 5 نانومتری برای سیستم رانندگی خودکار Ambarella

با رایج شدن خودروهای خودران در جاده های روزمره، سازندگان خودرو به دنبال همکاری با سازندگان پیشرو تراشه هستند که می توانند به طور موثر با ADAS یا سیستم های کمک راننده پیشرفته خود هماهنگ شوند. سامسونگ اخیراً اعلام کرده است که از نود 5 نانومتری (nm) خود برای تولید جدیدترین SoC Ambarella برای خودروهای خودران استفاده خواهد کرد. Ambarella CV3-AD685 SoC مجهز به آخرین موتور هوش مصنوعی به نام Cvflow است که به طور خاص برای ADAS در خودروهای خودران طراحی شده است.

این خانواده تراشه‌های جدید برای ADAS ساخته شده است و دارای طراحی با کارایی بالا، کارآمد و مقیاس‌پذیر است که طیف گسترده‌ای از راه‌حل‌ها را برای رانندگی کمکی در حین پیشرفت اتوماسیون خودرو تکمیل می‌کند. SoC یکپارچه CV3-AD685 اطلاعات حسگرهای مختلف را برای رانندگی مستقل L2+ تا L4 ترکیب می‌کند و می‌تواند داده‌های دوربین‌ها و رادارها را برای تعیین سناریوهای رانندگی تفسیر کند. برای مرجع، رانندگی خودران L2 به اتوماسیون جزئی اشاره دارد، در حالی که اتوماسیون سطح 4 به اتوماسیون سطح بالا اشاره دارد، جایی که یک خودرو می تواند با استفاده از حسگرهای هدایت شونده حتی بدون دخالت انسان از آن عبور کند.

Samsung Foundry با فناوری فرآیند پیشرو در صنعت و راه حل های پیشرفته بسته بندی سه بعدی خود، بسیاری از آخرین راه حل های موبایل، HPC و خودرو را تامین می کند. سامسونگ از IP های خودرو، آخرین فرآیندها و فناوری های بسته بندی خود در بالای گره 5 نانومتری خود استفاده خواهد کرد تا تراشه را با کارایی بالا و کم مصرف بسازد، و این شرکت استفاده از گره 5 نانومتری خود را برای جهش عملکرد تراشه می داند. تقریباً معادل 20 برابر مقیاس عملکرد اصلی آن است. علاوه بر این، سامسونگ در نظر دارد در آینده نزدیک ارائه گره 4 نانومتری خود را برای برنامه های خودروسازی آغاز کند.

سامسونگ هدف بلندپروازانه ای تعیین کرده است که محصولات غیر موبایلی تا سال 2027 بیش از 50 درصد از درآمد حاصل از کسب و کار ریخته گری خود را به خود اختصاص دهد. اگرچه اکثر درآمدهای Samsung Foundry از تولید قراردادهای پردازنده های برنامه های کاربردی تلفن همراه برای گوشی های هوشمند طراحی شده توسط سامسونگ حاصل می شود. و کوالکام، این شرکت در طول همه گیری ناشی از کمبود تراشه رشد قابل توجهی داشته است که به بالاترین درآمد سالانه خود تا به امروز در سال 2022 رسیده است.

بیشتر بخوانید  نگرانی سامسونگ و ال‌جی از شکست احتمالی اپل!

در حالی که رکود اقتصادی جهانی باعث کاهش تقاضا برای تراشه ها شده است، سامسونگ همچنان به فناوری نوآورانه خود متعهد است و مصمم است در خط مقدم صنعت نیمه هادی باقی بماند. با همکاری سامسونگ و آمبرلا، می‌توان انتظار داشت که در آینده نزدیک شاهد استفاده از فناوری پیشرفته‌تر در خودروهای خودران باشیم.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : سامسونگ در حال توسعه تراشه 5 نانومتری برای سیستم رانندگی خودکار Ambarella

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *