سامسونگ بدترین نتایج مالی خود را نسبت به سال‌های اخیر داشته است

سامسونگ بدترین نتایج مالی خود را نسبت به سال‌های اخیر داشته است

برترین سازنده گوشی های هوشمند در جهان، سامسونگ، ارقام مالی سه ماهه آخر سال 2022 را اعلام خواهد کرد که به طور قابل توجهی کمتر از حد انتظار است.

هیچ چیز در نتیجه جشن های پایان سال تغییر نخواهد کرد. برای کریسمس، این شرکت انتظار داشت تعداد زیادی گوشی هوشمند رده بالا بفروشد، اما عموم مردم چندان مشتاق نبودند. نتایج سامسونگ ضعیف است زیرا از بحران اقتصادی جهانی مستثنی نیست. با این حال، عملکرد این گروه به پایین ترین حد خود در هشت سال گذشته رسیده است.

بزرگترین صنایع تحت تاثیر قرار گرفته اند و سامسونگ نیز از این قاعده مستثنی نیست. گاهی اوقات، اعداد شگفت آور هستند. اپل، با ارزش ترین شرکت جهان، اکنون تنها 2 تریلیون دلار ارزش دارد. پس از از دست دادن 33 درصد از ارزش خود در یک سال. اقتصاددانان این غول کره ای ادعا می کنند که افزایش نرخ بهره و هزینه های زندگی مقصر فروش ضعیف بخش فناوری است. وقتی نوبت به اولویت‌بندی خریدشان می‌رسد، مصرف‌کنندگان سرمایه‌گذاری روی دستگاه‌های الکترونیکی جدید را متوقف می‌کنند.

بر اساس داده های مالی فصلی که در وب سایت سامسونگ نمایش داده می شود، فاصله زیادی با فاجعه نداریم. سود سه ماهه چهارم سال 2022 حدود 3.2 میلیارد یورو است. آنها در سه ماهه چهارم سال 2021 10.7 میلیارد یورو بودند. در نتیجه سود بین یک سال تا سال بعد 70 درصد کاهش یافته است. برای یافتن چنین سود کم، باید به سال 2014 نگاه کنیم.

سامسونگ تقاضای ضعیف تر از حد انتظار برای گوشی های هوشمند و قطعات نیمه هادی را دلیل این آمار فوق العاده ناامیدکننده می داند. به گفته این شرکت، تقاضای ضعیف‌تر از سوی مشتریان سرور، مراکز داده و تولیدکنندگان تلفن باعث کاهش فروش تراشه شده است زیرا پیش‌بینی می‌شود شرایط اقتصادی خارجی نامشخص باقی بماند. یک تحلیلگر ادعا می کند که همه مشاغل سامسونگ دوران سختی را تجربه می کنند، اما به ویژه پردازنده ها و گوشی های هوشمند. در یک سال، فروش این گروه 8.6 درصد کاهش می یابد. باید منتظر بمانیم تا ببینیم وضعیت در سال 2023 بهتر یا بدتر خواهد شد.

منبع

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  انتشار آپدیت One UI 5.1 برای Galaxy M13 5G

نظرات در مورد : سامسونگ بدترین نتایج مالی خود را نسبت به سال‌های اخیر داشته است

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *