سامسونگ به دنبال پردازنده جدید برای پرچمداران خود

سامسونگ به دنبال پردازنده جدید برای پرچمداران خود

سامسونگ در حال توسعه یک سیستم تک تراشه جدید به طور خاص برای سری گوشی های پرچمدار گلکسی اس است که از سال 2025 به کار گرفته می شوند. می توان گفت که سامسونگ در حال حاضر هر سال چیپ های جدید Exynos را به کار می گیرد که در گوشی های هوشمند گلکسی اس نیز استفاده می شود.

با این حال، منبع اشاره می کند که چیپست های اگزینوس منحصراً برای گوشی های هوشمند سامسونگ ساخته نشده اند، زیرا برخی از آنها به سایر سازندگان گوشی های هوشمند مانند موتورولا و vivo ارائه می شوند.

این منبع می نویسد که مقامات سامسونگ از واکنش شدید به رسوایی کاهش سرعت گوشی هوشمند گلکسی S22 به دلیل سرویس بهینه سازی بازی (GOS) ناراضی هستند. علاوه بر این، گوشی‌های هوشمند با استفاده از اسنپدراگون 8 نسل 1 و اگزینوس 2200، عملکرد رکوردی را از خود نشان ندادند و بسیار داغ می‌شوند.

اکنون رویکرد جدیدی مورد بحث قرار گرفته است، مشابه کاری که اپل با چیپ های سری A خود انجام می دهد. سامسونگ می خواهد در نهایت یک سری چیپ ها تنها برای محصولات پرچمدار خود توسعه دهد که نه تنها عملکرد بالا داشته باشند، بلکه با حرارت نیز رو به رو نشوند.

چیپ‌ست‌های قدیمی‌تر Exynos که قبل از سال 2020 عرضه شدند از هسته‌های پردازنده سامسونگ استفاده می‌کردند، اما این شرکت بخش هسته‌های CPU اختصاصی خود را در دسامبر 2019 تعطیل کرد. هنوز مشخص نیست که آیا چیپ‌ست‌های جدید بخشی از سری Exynos خواهند شد یا اینکه سامسونگ برند جدیدی را اعلام خواهد کرد.

در دیگر خبرها براساس گزارش های تاکنون منتشر شده، سامسونگ امسال نسل جدیدی از ساعت هوشمند خود را به عنوان سری گلکسی واچ معرفی خواهد کرد. اکنون اطلاعاتی درباره نسخه پرو این سری منتشر شده که به عنوان گلکسی واچ 5 پرو شناخته می شود.

این اسمارت واچ گویی صحت داشته و قرار نیست با مدل ساده ای رو به رو باشیم. به گفته Ice Universe از کاربران توییتر و افشاگران صنعت، چنین مدلی با نمونه معمولی متفاوت خواهد بود، از جمله قاب تیتانیومی و پوشش صفحه نمایشی از جنس کریستال یاقوت کبود دارد. علاوه بر این، یادآوری می کنیم که این مدل باتری بسیار بزرگتری خواهد داشت.

بیشتر بخوانید  سامسونگ و مدیاتک برای دستیابی به سرعت آپلود 5G رکوردشکنی با یکدیگر همکاری می کنند

در نتیجه، ما حداقل یک دستگاه پریمیوم و مستقل داریم، اما هنوز مشخص نیست که آیا ساعت چنین ویژگی هایی دارد یا خیر . گلکسی واچ 5 پرو جایگزین ساعت کلاسیک خواهد شد و ظاهراً ساعت جدید فقط در یک سایز موجود است.

به هر حال جهت کسب جزئیات بیشتر باید منتظر ماند.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : سامسونگ به دنبال پردازنده جدید برای پرچمداران خود

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *