رکورد کلین شیت ایران و جهان

سید حسین حسینی کلین شیت ایران

رکورد کلین شیت ایران و جهان : رکورد کلین شیت چیست ؟ در این مقاله با معرفی رکورد کلین شیت ایران و جهان در خدمت شما عزیزان خواهیم بود و شما با مفهوم کلین شیت آشنا خواهید شد و خواهید فهمید رکورد کلین شیت در ایران و جهان از آن چه کسی است ؟

کلین شیت چیست ؟

کلین شیت در حقیقت همان مفهوم دروازه بسته است ، زمانی که دروازه بان در هر ورزشی بتواند در مدت زمان زیادی دروازه خود را بسته نگه دارد ، می توانید در تورنومنت رکورد کلین شیت شرکت کند. مفهوم کلین شیت بیشتر در ورزش فوتبال هم مورد توجه قرار میگیرد. در هفته های اخیر اخبار بسیار زیادی از رکورد شکنی دروازه بان جوان استقلال در دنیای ورزش منتشر شد ، دروازه بان جوان استقلال در بازی های زیادی و مدت زمان زیادی دروازه خود را بسته نگه داشت.

همانطور که موضوع گل های زده در بین بازیکنان مهاجم فوتبال مطرح می شود و هر اندازه تعداد گل های زده توسط بازیکن ها بیشتر باشد لقب آقای گلی را از آن خود می کنند در بین دروازه بانان هم کلین شیت یا بسته نگه داشتن دروازه مطرح می شود.

اما جز فوتبال چه ورزش هایی رکورد کلین شیت را دارا هستند ؟ ورزش های بیسبال ، فوتبال آمریکایی ، هاکی روی یخ ، راگبی هم دارای رکورد کلین شیت هستند.

اما رکورد کلین شیت در ایران در دست چه کسانی بوده است ؟

در ایران دروازه بانان بزرگ ایرانی از جمله ناصر حجازی ، احمدرضا عابدزاده ، سید مهدی رحمتی ، ابراهیم میرزاپور رکورد کلین شیت را در اختیار داشتند. روز جمعه 22 دی ماه 1396 سید حسین حسینی رکورد دار تاریخ فوتبال ایران شد. وی با ثبت 872 دقیقه بازنشدن دروازه اش رکورد کلین شیت در ایران را از آن خود کرد و دیگر رکورد داران کلین شیت را پشت سر گذاشت.

رکورد کلین شیت فوتبال در جهان

اما رکورد کلین شیت در جهان از آن چه کسی است ؟ رکورد کلین شیت در جهان قبلا  در دستان مازا روپی دروازه بان تیم واسکوداگاما به مدت زمان ۱۸۱۶ دقیقه دروازه تیمش را بسته نگه داشته است.

4.5/5 - (2 امتیاز)

نظرات در مورد : رکورد کلین شیت ایران و جهان

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. رکورد کلین شیت مربوط به والتر زنگا دروازه بان تیم ایتالیا است که در جام جهانی با 517 دقیقه رکرورد دار می باشد