رسیدن سرعت وای فای 7 به فراتر از انتظار

رسیدن سرعت وای فای 7 به فراتر از انتظار

Wi-Fi 6 و به ویژه محصولات 6E هنوز در بازار حضور دارند اما کمپانی های بزرگ به دنبال نسل بعدی هستند و به تازگی اینتل و برادکام دمویی از Wi-Fi 7 برگزار کردند که قابلیت همکاری بین لپ‌تاپ اینتل و نقطه دسترسی Broadcom را نشان می‌دهد. دمو سرعت شگفت انگیز 5 گیگابیت برثانیه را در این نسخه نشان داده که در نوع خود کم نظیر است و نشان می دهد در مرحله خوبی از توسعه قرار گرفته است.

Wi-Fi 7 به عنوان نسل بعدی شبکه های بی سیم در حال توسعه است. همانطور که انتظار دارید سریع‌تر خواهد بود، سرعتی را پنج برابر Wi-Fi 6 یا 2.5 برابر Wi-Fi 6E ارائه می‌دهد، و احتمالاً بیشتر از آن موجب تکمیل اکوسیستم می گردد.

این نمایش کوتاه و ساده بود و از لپ‌تاپ‌های Wi-Fi 6، 6E و 7 که به یک نقطه دسترسی با سه شماره‌گیری سریع نرم‌افزار متصل بودند، تشکیل می‌شد. خیلی سخت است که در مورد آن هیجان زده شوید، اما با فرض دقیق بودن داده ها، Wi-Fi 7 خوب به نظر می رسد. همانطور که تقاضای پهنای باند افزایش می‌یابد، با دستگاه‌های متصل‌تر و اتصال سریع‌تر به اینترنت، فناوری Wi-Fi باید ادامه پیدا کند.

اما Wi-Fi 7 فقط سرعت خام نیست. به دلیل استفاده از باند 6 گیگاهرتز با عرض کانال 320 مگاهرتز، به گونه ای طراحی شده است که چندین اتصال همزمان را بهتر انجام دهد. همچنین MLO یا Multi-Link Operation وجود دارد که به صورت پویا کانال ها و فرکانس های مختلف را برای ارائه عملکرد بهتر با تأخیر کمتر و تداخل کمتر اختصاص می دهد.

اینتل و برادکام در مورد اینکه چگونه Wi-Fi 7 به دلیل تأخیر کمتر و توانایی ارائه چندین جریان ویدیویی با وضوح بالا به طور همزمان در سراسر شبکه، به خوبی برای ارائه خدمات واقعیت افزوده و واقعیت مجازی بدون اتصال به اینترنت صحبت کردند. تأخیر کمتر چیزی است که گیمرها نیز می‌توانند از آن بهره ببرند، هر گیمری که از عملکرد ضعیف شبکه‌های شلوغ ناامید شده است، باید از آنچه Wi-Fi 7 ارائه می‌کند راضی باشد.

انتظار می رود Wi-Fi 7 در سال 2023 تاییدیه بدست آورد، اگرچه محصولات با مشخصات موردنظر مطمئناً تا اواسط سال 2023، اگر نه زودتر، وارد بازار می شوند. اینتل و برادکام اعلام کردند که محصولات Wi-Fi 7 کاملاً تأیید شده احتمالاً در نیمه دوم سال 2023 در فروشگاه ها به فروش می رسند. همانطور که انتظار می‌رفت، محصولات Wi-Fi 7 با استانداردهای فعلی Wi-Fi سازگار خواهند ماند.

بیشتر بخوانید  اینتل قوی ترین پردازنده دسکتاپی دنیا را عرضه کرد

اما آیا Wi-Fi 7 در سال 2023 یا حتی 2024 مطرح خواهد شد؟ روترهای Wi-Fi 6E با وجود اینکه کارت‌های شبکه 6E برای مدتی در دسترس هستند، هنوز تعداد کمی از آنها موجود است. با در نظر گرفتن این موضوع، مادربردهای سطح بالا، لپ‌تاپ‌ها و گوشی‌های هوشمند احتمالاً اولین دستگاه‌های مجهز به Wi-Fi 7 خواهند بود که بعد از آن روترها و نقاط دسترسی خواهند داشت.

اگرچه این فقط یک نسخه نمایشی بود، اما این واقعیت که محصولات اینتل و برادکام به دور از عرضه رسمی با هم کار می کنند، خبر خوبی برای آینده شبکه های بی سیم است.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : رسیدن سرعت وای فای 7 به فراتر از انتظار

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *