شارژ کردن باطری ماشین

CAR

شارژ کردن باطری ماشین : گاهی ماشین به دلیل خالی شدن باطری از حرکت باز می افتد و روشن نمی شود.معمولا از روش های وجود دارد که باطری ماشین را شارژ می کنند. اگر می خواهید بدانید که چرا باطری ماشین شما خالی شده است به لینک علت خالی شدن باطری ماشین مراجعه نمایید.

روش های شارژ باطری ماشین

1)استفاده از خود ماشین برای شارژ کردن باطری

وقتی ماشین شما روشن باشد باطری هم شارژ می شود. در همه خودروها وقتی روشن هستند به واسطه دینام برق تولید می شود زیرا که “پولی یا هرزگرد” روی دینام به وسیله یک تسمه به “پولی” روی موتور اتصال داده می شود و باطری را شارژ می کند. در صورتی که در زمان رانندگی باطری ماشین از کار افتاده باشد این امکان وجود دارد که دینام کار نکند و تولید برق انجام نشود. اگر ماشین دنده اتوماتیک نباشد می توان ماشین را هول بدهید که روشن گردد. در چنین روشی موجب می شود ماشین تا زمان اندکی روشن شود ولی این روش توصیه نمی شود.

2)باطری از کار افتاده را به باطری ماشین دیگری وصل کنید

شارژ کردن باطری ماشین : گاهی برخی از افراد باطری که از کار افتاده را به باطری ماشین سالمی وصل می کنند و باطریشان شارژ می شود و در نهایت خودروشان روشن می گردد.

دقت داشته باشید که باطری های شارژی گاز هیدروژن را تولید می نماید و همین گاز قابل احتراق نیز می باشد به همین جهت توصیه می شود تهویه هوا مناسب باشد و برای کاهش بروز جرقه اقدامات لازم را انجام دهید.

3)شارژر باطری

شارژرهای باطری به برق طبیعی خانگی متصل می شوند و وقتی که به ماشین اتصالی ندارند می توانند باطری را شارژ نمایند. شارژ های باطری می توانند به صورت آهسته یا سریع یا خیلی کند باطری را شارژ نمایند و به عنوان یکی از موثرترین روش های هستند که برای شارژ باتری خودرو استفاده می شوند. گاهی این شارژرها می توانند باتری های قدیمی که به وسیله دینام ماشین شارژ نمی شوند را زنده کنند.

4)شارژرهای خورشیدی

اگر می خواهید برای زمان زیادی ماشین خود را روشن نکنید حتما از یک شارژر خورشیدی استفاده کنید تا شارژ ماشین شما تا زمان برگشتتان محفوظ بماند.

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  نتایج عمر باتری آیفون 8 همچنان ناامید کننده میباشد

نظرات در مورد : شارژ کردن باطری ماشین

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *