راهنمای خرید کنسول PS5 | از کجا پلی استیشن 5 بخرم؟

راهنمای خرید کنسول PS5 | از کجا پلی استیشن 5 بخرم

تقریباً یک سال از عرضه نسل نهم بازی‌های ویدئویی می‌گذرد. نسلی که با ورود قدرتمند سونی آغازگر رقابت نفس‌گیر میان کنسول‌ها بود. در واقع سونی در آغاز نسل نهم، کنسول‌های پلی‌استیشن 5 را عرضه نمود. کنسول‌های پلی‌استیشن 5 دارای دو نوع دیسک خور یا اورجینال و دیجیتال است و نسبت به کنسول‌های قبلی سونی دارای تغییرات اساسی و چشمگیر هستند.

اعمال این تغییرات و وجود دو نسخه استاندارد و دیجیتال موجب شده که کاربران کمی در خرید مردد شوند. از این رو ما تصمیم گرفته‌ایم که خرید کنسول پلی‌استیشن 5 را بیشتر مورد بررسی قرار دهیم. اگر شما نیز تصمیم به خرید این کنسول‌های بازی گرفته‌اید به شما پیشنهاد می‌کنیم که تا پایان با راهنمای خرید PS5 همراه باشید.

نگاهی اجمالی به نسل نهم کنسول های سونی

نسل نهم کنسول‌های سونی  در دو نسخه استاندارد و دیجیتال به بازار عرضه شده‌اند. هر دو نسخه این کنسول‌ها از نظر سخت افزاری یکسان هستند و نوید دهنده عصری طلایی در نسل نهم می‌باشند. سونی در این نسل از محصولات خود روی ساخت سخت افزار قدرتمند در کنار بهره گیری از تکنولوژی‌های جدید تمرکز نموده و هسته گرافیکی، حافظه کنسول و جلوه‌های صوتی آن را به بهترین شکل ممکن طراحی کرده است.

روندی متفاوت در ساخت کنسول پلی استیشن 5

بر خلاف مایکروسافت، سونی در طراحی و ساخت کنسول‌های نسل نهم خود کاملا متفاوت عمل نموده است. به طوری که کنسول‌های جدید آن دارای طراحی،  ظاهری ساده و مینیمال است. به عبارتی اینبار سونی محصولات خود با ظاهر و سبک جدیدی به بازار جهانی عرضه نموده است.

کنسول های پلی استیشن مدل استاندارد دارای ابعاد 390*104*260 میلی متر و وزن 4.5 کیلوگرم هستند. اما در نسخه‌های دیجیتال این کنسول با توجه به اینکه درایو نوری حذف شده است ابعاد و وزن کمتری دارد. نسخه دیجیتال در ابعاد 260*92*390  و وزن3.9 در بازار موجود می‎باشد؛ اما به طور کلی هر دو کنسول پلی استیشن 5 در مقایسه با نسل هشتم دارای ابعاد بزرگ‌تر و سنگین‌تری هستند و در دو رنگ کلاسیک سفید و مشکی تولید شده‌اند که کاربران می‌توانند متناسب با سلیقه خود آن را خریداری نمایند.

راهنمای خرید کنسول PS5 | از کجا پلی استیشن 5 بخرم؟

نکات مهم در خرید کنسول پلی استیشن 5

با توجه به اینکه فروشگاه‌ها و شرکت‌های مختلفی در زمینه فروش و عرضه کنسول پلی استیشن 5 مشغول به فعالیت هستند، نیاز است که در هنگام خرید پلی استیشن 5 به نکاتی توجه نمود. در ادامه به برخی از مهم‌ترین نکات اشاره می‌کنیم:

  • قیمت خرید دستگاه

از جمله اولین نکاتی که در زمان خرید پلی استیشن 5 باید به آن توجه نمود قیمت دستگاه است. در طی چند سال اخیر نوساناتی که در قیمت ارز وجود دارد موجب شده قیمت لوازم الکترونیکی وارداتی چندین برابر افزایش پیدا کند. قیمت کنسول پلی استیشن 5 نیز تحت تاثیر همین شرایط بوده و باید سعی کنید با ارزیابی قیمت آن در فروشگاه‌های مختلف کنسول با کمترین هزینه ممکن را تهیه کنید.

  • دستگاه دیسک خور یا دیجیتال

کنسول‌های پلی استیشن 5 همانطور که اشاره شد دارای دو نوع دیسک خور و دیجیتال هستند. کنسول‌های دیسک خور درایو نوری دارند و می‌توان با استفاده از آن‌ها انواع بازی‌های فیزیکی را اجرا کرد. این در حالی است که کنسول‌های پلی استیشن دیجیتال مجهز به درایو نوری نیستند، از‌این‌رو تنها امکان اجرای بازی‌های آنلاین و دیجیتال روی آن‌ها امکان‌پذیر می‌باشد. بنابراین در هنگام خرید باید توجه کنید که نوع دیجیتال برای شما کاربردی تر است یا دیسک خور.

  • لوازم جانبی کنسول پلی استیشن 5

کمپانی سونی برای کنسول‌های پلی‌استیشن 5 خود لوازم جانبی مختلفی را ارائه نموده است که از جمله آن‌ها می‌توان به دوربین، هدست بی سیم،جایگاه شارژ دسته و … اشاره نمود. وب سایت اگزو (exo.ir) از جمله فروشگاهی است که انواع لوازم جانبی کنسول پلی استیشن 5 را ارائه می‌دهد و می‌توانید به صورت جداگانه آن‌ها را خریداری کنید.

  • خرید از فروشگاه معتبر

در میان تمامی فروشگاه‌های ارائه دهنده این محصول باید سعی کنید کنسول PS5 را از یک فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید. برخی از فروشگاه‌هایی که در این زمینه مشغول به فعالیت هستند اعتبار چندانی ندارند؛ اما با انتخاب یک فروشگاه معتبر و با سابقه می‌توانید اطمینان حاصل کنید که دستگاه پلی استیشن 5 و تمامی قطعات آن اصل هستند و همراه با گارانتی و خدمات پس از فروش می‌باشند. در صورتی که تصمیم به خرید اینترنتی کنسول پلی استیشن 5 گرفته‌اید پیش از خرید توجه کنید که وب سایت حتما دارای نماد اعتماد الکترونیک باشد.

  • خدمات پس از فروش

خدمات پس از فروش از دیگر مواردی است که در هنگام خرید کنسول پلی استیشن 5 باید به آن توجه کنید. در واقع خدمات پس از فروش از مهم‌ترین مواردی است که در هنگام خرید لوازم الکترونیکی به ویژه پلی استیشن 5 باید به آن توجه نمایید. از‌این‌رو باید سعی کنید که کنسول‌های پلی‌استیشن 5 را از فروشگاه‌های خریداری کنید که خدمات پس از فروش مناسبی را ارائه می‌دهند.

راهنمای خرید کنسول PS5 | از کجا پلی استیشن 5 بخرم؟

سخن پایانی بررسی راهنمای خرید PS5

کنسول پلی استیشن 5 با توجه به قابلیت‌ها و ویژگی‌های منحصر به فردی که دارد به یکی از محبوب‌ترین کنسول‌های بازی در جهان تبدیل شده است. در اینجا تا حدودی به بررسی این کنسول و لوازم جانبی آن پرداختیم تا بتوانید در هنگام خرید انتخاب هوشمندانه تری داشته باشید. هر دو نوع آن از تمامی بازی‌هایی که به صورت انحصاری برای پلی استیشن 4 ارائه شده‌اند پشتیبانی می‌کنند، علاوه بر این بازی‌های مهیج و جذابی نیز برای این کنسول بی‌نظیر ارائه شده است.

برای تجربه خرید پلی استیشن 5 با بهترین قیمت، اینجا را کلیک کنید.

اگر تصمیم به خرید پلی استیشن 5 گرفته‌اید به این نکته توجه داشته باشید که با توجه به تولید اولیه محدود سونی و همچنین استقبال بی‌نظیری که در اینجا و سراسر جهان از این محصول سونی صورت گرفته است در حال حاضر قیمت جهانی PS5 با قیمت 499 دلاری که روی برچسب آن درج شده است فاصله دارد؛ اما به مرور زمان کمتر خواهد شد و شاهد کاهش قیمت پلی استیشن 5 تا حدودی خواهیم بود. بنابراین سعی کنید پس از بررسی کامل قیمت فروشگاه‌های مختلف برای خرید اقدام کنید تا بتواند به بهترین قیمت ممکن این کنسول را تهیه کنید و بازی‌های مهیجی را با آن تجربه نمایید.

2.6/5 - (92 امتیاز)

نظرات در مورد : راهنمای خرید کنسول PS5 | از کجا پلی استیشن 5 بخرم؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *