راهنمای خرید اسپیکر دسکتاپ

راهنمای خرید اسپیکر دسکتاپ

راهنمای خرید اسپیکر دسکتاپ به شما کمک می کند تا یک خرید هوشمندانه داشته باشید و بتوانید از آن چه که خریده اید، سال ها بدون مشکل استفاده کنید.

اسپیکر دسکتاپ یکی از اصلی ترین و مهم ترین لوازم جانبی کامپیوتر و لپ تاپ است که معمولا منبع تغذیه های متفاوتی مثل پورت USB، باتری و یا حتی برق مستقیم دارد. این نوع اسپیکرها اغلب به صورت دو تکه، سه تکه و یا حتی بیشتر تولید می شوند و برای  شنیدن موسیقی، تماشای ویدئو و… کاربرد دارد.

چند نکته مهم در خرید اسپیکر دسکتاپ

از آنجا که قیمت اسپیکرهای دسکتاپ اغلب نسبت به سایر اسپیکرها بیشتر بوده و به همین دلیل دقت در خرید آن بسیار مهم است. اگر به دنبال یک اسپیکر خوب هستید، پیشنهاد می کنم این مطلب را از دست ندهید و با توجه به نکات و موارد ذکر شده در این مطلب، اسپیکر مورد نظرتان را خریداری نمایید.

راهنمای خرید اسپیکر دسکتاپ

1- تعداد اجزای اسپیکر دسکتاپ

اولین مورد در راهنمای خرید اسپیکر دسکتاپ ، تعداد اجزا نوع اجزای آن است. اسپیکر های دو تکه معمولا برای لپ تاپ و کامپیوتر مناسب بوده، منبع تغذیه آن ها پورت USB و در اندازه های کوچک تری طراحی و تولید می شوند. اما اسپیکر های سه تکه معمولا دارای یک ساب  ووفر هستند که به برق شهری متصل می شوند.

وجود ساب ووفر در اسپیکرهای رومیزی یا دسکتاپ از اهمیت زیادی برخوردار است. به ویژه اگر از طرفداران حرفه ای موسیقی هستید و می خواهید خروجی صدای اسپیکر کیفیت بسیار زیادی داشته باشد، هنگام خرید اسپیکر، دقت کنید که حتما دارای ساب ووفر باشد.

وظیفه ساب ووفر، تقویت صداهای بم موجود در صدای خروجی است که به موسیقی هیجان و انرژی بیشتری می دهد. بنابراین با وجود آن، لذت گوش دادن به موسیقی را برای شما دو چندان خواهد کرد.

بازرگانی بهیران عرضه کننده انواع اسپیکرهای دسکتاپ، لپ تاپی، پرتابل، ساندبار و… است که با قیمت بسیار مناسب محصولات خود را به صورت عمده و تکی به فروش می رساند. خرید از وب سایت بهیران علاوه بر اینکه زمان کمی از شما می گیرد، از صرف هزینه های اضافی نیز جلوگیری می کند.

بازرگانی بهیران همچنین به پخش لوازم جانبی کامپیوتر و موبایل در سطح کشور می پردازد که می توانید با مشاهده لیست قیمت لوازم جانبی موبایل و کامپیوتر ، بهترین و به صرفه ترین خرید ممکن را انجام داده و از خرید خود لذت ببرید.

2- کیفیت صدای اسپیکر

بهترین راه برای تشخصی کیفیت صدای اسپیکر، گوش های شما است؛ بنابراین هنگام خرید، حتما از فروشنده بخواهید آن را تست کند. اگر خرید اینترنتی انجام می دهید و یا به هر دلیلی امکان امتحان کردن میزان و کیفیت صدا وجود ندارد، بهترین راه مراجعه به منابع معتبر برای کسب اطلاعات کافی درباره محصول مورد نظر شما است. با توجه به فرکانس پاسخگویی، حساسیت اسپیکر و… که در لیست مشخصات آن محصول نوشته شده است، درباره خرید یا عدم خرید آن تصمیم گیری نمایید.

راهنمای خرید اسپیکر دسکتاپ

3- نوع اتصال

همان طور که گفته شد اغلب اسپیکرهای رومیزی به صورت سیمی متصل می شوند و نیاز به منبع تغذیه دارند. نوع اتصال این اسپیکر ها حتما مهم بوده و در انتخاب شما تاثیرگذار خواهد بود. اگر یک اسپیکر لپ تاپی می خواهید، بهتر است به اسپیکر های دو تکه فکر کنید. این نوع اسپیکر ها اغلب دارای یک پورت USB جهت تامین برق و یک پورت AUX جهت انتقال دیتا هستند.

اما اگر می خواهید اسپیکر بزرگتری برای شنیدن موسیقی داشته باشید که به صورت مستقل کار کند، بهتر است اسپیکرهای سه تکه با ساب ووفر را انتخاب کنید که منبع تغذیه آن ها برق می باشد.

4- پورت های ورودی

در راهنمای خرید اسپیکر دسکتاپ ، باید به نوع پورت های ورودی آن هم اشاره کنیم. برخی اسپیکرها دارای پورت USB هستند و شما می توانید فلش مموری خود را به آن متصل کرده و موزیک های ذخیره شده بر روی آن را گوش دهید.

درگاه 3.5 میلی متری نیز، دیگر ورودی اسپیکرهاست که اجازه اتصال کابل AUX را به شما می دهد. له این ترتیب شما می توانید موبایل خود را با استفاده از یک کابل AUX به اسپیکر دسکتاپ خود متصل کرده و فایل های صوتی موبایلتان را از اسپیکر بشنوید.

بلوتوث و شیار کارت حافظه از دیگر روش های اتصال اسپیکر هست که ممکن است برخی اسپیکرها، فاقد آن ها باشند. بنابراین اگر اتصال با این دو رابط، برای شما مهم است، مطمئن شوید که محصول مورد نظر شما دارای این امکانات می باشد.

5- لوازم همراه

لوازم همراه اسپیکر دسکتاپ یا رومیزی از دیگر مواردی است که در راهنمای خرید اسپیکر دسکتاپ باید به آن اشاره کنیم. اگر فکر می کنید برای تنظیم میزان صدا، کنترل موزیک و… نیاز به یک ریموت کنترل دارید، از وجود آن در پک اسپیکر اطمینان حاصل کنید.

برخی اسپیکر، کابل های مورد نیاز برای اتصال به دستگاه های دیگر را به همراه دارند و در پک برخی دیگر از اسپیکرها، این کابل ها یافت نمی شود. بنابراین توجه کنید که تمام اقلام مورد نیازتان در پک موجود باشد.

6- ظاهر

اگر چه ظاهر اسپیکرها در کیفیت صدای آن ها تاثیری ندارد. اما بهتر است یک اسپیکر دسکتاپ با ظاهری که مورد پسندتان است تهیه کنید. ممکن است بخواهید اسپیکرتان همرنگ لپ تاپ یا میز کارتان باشد و یا جنس آن برای شما اهمیت دارد. بنابراین به نکات توجه نمایید.

7- قیمت

مناسب بودن قیمت برای خرید هر محصول بسیار مهم است و خرید اسپیکر دسکتاپ نیز از این موضوع مستثنی نیست. قبل از اینکه برای خرید اقدام کنید، قیمت ها را به خوبی بررسی و با فروشگاه های دیگر مقایسه کنید و در صورت مناسب بودن قیمت ها، خرید خود را با اطمینان انجام دهید.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : راهنمای خرید اسپیکر دسکتاپ

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *