نکاتی مهم درباره آزمون آیلتس و تافل

نکاتی مهم درباره آزمون آیلتس و تافل

برای خیلی‌ها این سوال پیش میاد که تافل بهتره یا آیلتس؟ تافل راحت‌تره یا آیلتس؟ اعتبار تافل بیشتره یا آیلتس؟ توی این مقاله مختصر می‌خوام پاسخ به این سوالات را بدیم، اگر بخوام تو یک جمله جواب این سوال را بگم:

کاملا بستگی به خود شما داره

پس اگر دوستتون یا همسایتون آزمون آیلتس داده و راضی بوده دلیل نمیشه برای شما این آزمون مناسب باشه، خوب پس نهایتا

سالیانه بیش از ۲ میلیون نفر در معروف ترین آزمون سنجش مهارت های زبان انگلیسی با نام آزمون آیلتس (IELTS) شرکت می‌ کنند. کلمه IELTS  برگرفته از International English Language Testing System است که در فارسی به معنای سیستم جهانی ارزیابی زبان انگلیسی می‌ باشد. این آزمون توسط دانشگاه کمبریج انگلستان و مرکز آیلتس استرالیا (IDP) برگزار می‌ شود و در اکثر کشورها و دانشگاه های معتبر جهان دارای اعتبار می‌ باشد.
این آزمون دارای دو نوع آکادمیک(Academic)  و جنرال(General)  است و شرکت کنندگان آن در چهار مهارت گفتاری (Speaking)، شنیداری (Listening)، خواندن (Reading)، و نگارش (Writing) مورد ارزیابی قرار می‌ گیرند.

آزمون تافل iBT (که مخفف Test of English as a Foreign Language است) یکی از چند آزمون بین المللی زبان انگلیسی است که افراد زیادی از سراسر دنیا هر ساله در آن شرکت می کنند. بیش از ۹۰۰۰ دانشگاه و موسسه آموزشی مختلف در دنیا مدرک تافل را معتبر می دانند. آمریکا، کانادا، اروپا و حتی بر عکس تصور خیلی‌ها تافل در استرالیا هم اعتبار دارد. البته ممکن است شرایط برای دانشگاه خاصی در این کشور‌ها متفاوت باشد.

تافل بدم یا آیلتس؟

حقیقت امر اینست که هر دو آزمون دانش زبان شما را هدف قرار میدهند. یعنی اگر سطح کلی زبان خود را افزایش دهید، در هر دو آزمون قوی تر خواهید شد، ولی ترفند ها و تکنیک های هر آزمون متفاوت است و در نتیجه بهتر است به جای اینکه بی هدف فقط سطح زبان را بهبود دهید در راستای یکی از این دو آزمون تلاش کنید.

حال برای تصمیم گیری که کدام بهتر است دو محدود کننده وجود دارد:

  1. هدف شما از آزمون
  2. روحیه شما

خوب قبل از توضیح هر کدام اول یک نگاهی به اینفوگرافی زیر بیاندازید:هدف:

اول اینکه اگر زبان را برای دقیقا دانشگاه و یا سفارت یا شرکت خاصی میخوانید شاید آن مرکز فقط یکی از این دو آزمون (مثلا فقط تافل ) را قبول داشته باشد. که این حالت خیلی کم پیش میاد و عموما هر دو آزمون از اعتبار جهانی در بین اکثر مراکز برخوردارند. ولی اگر هدف کاملا مشخصی دارد مثلا یک دانشگاه خاص حتما با مراجعه به سایت آن دانشگاه مطمئن شوید که چه آزمونی برایشان مطلوب است

روحیه شما

محدود کننده‌ دوم خود شما هستید:

اگر ترجیح میدهید تایپ کنید تافل بهتر است، اگر دست خط خوانایی دارید و سرعت تایپ شما کمتر است آیلتس را انتخاب کنید.

اگر مصاحبه رو در رو شما را اذیت میکند تافل را در نظر بگیرید. ولی اگر ترجیح میدید کامپیوتر از شما سوال بپرسه تافل را انتخاب کنید.

اگر به لهجه آمریکا تسلط کمی دارید آیلتس را انتخاب کنید

اگر ۴ ساعت آزمون تافل دادن شما را خسته میکنه، پس ۲ ساعت نیم آزمون آیلتس را انتخاب کنید.

پیشنهاد میکنم اول با این دو آزمون کاملا آشنا شوید، سپس با توجه به روحیه خودتان تصمیم بگیرید (البته اگر محدود کننده‌ی اول را ندارید).

اسکورایز

شرکت هدف‌سازان بین‌الملل الوند با نام تجاری اِسکورایز Scorize، از سال ۱۳۹۵ فعالیت خود را با برگزاری وبینارها و برنامه‌های آموزشی در زمینه مشاوره و اخذ پذیرش و مهاجرت تحصیلی شروع کرد. خدمات این شرکت شامل موارد زیر است:

  • مشاوره حضوری و غیر حضوری اپلای و مهاجرت تحصیلی
  • اخذ پذیرش تحصیلی و اخذ ادمیشن در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری | اخذ پذیرش فول فاند و با بورسیه بسته به رزومه شما
  • برگزاری کلاس‌های آمادگی زبان، تافل و آیلتس برای مهاجرت
  • برگزاری وبینارها و کارگاه‌های آموزشی اپلای و مهاجرت تحصیلی

اخذ پذیرش تحصیلی برای شما‌ | در کمتر از ۱۸ ماه خارج از کشور تحصیلتان را شروع می کنید!

چه سوالی ذهنتان را درگیر کرده است؟
021-22360230

آموزش رایگان اپلای و مهاجرت تحصیلی به صورت ویدئویی:
scorize.com/course

 

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : نکاتی مهم درباره آزمون آیلتس و تافل

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *