دوربین مدل Coolpix A1000؛ دوربینی سفری از کمپانی Nikon معرفی شد

دوربین Coolpix A1000 نیکون

در عرصه ی تولید دوربین های عکاسی حرفه ای تمامی افراد با برند نیکون (Nikon) آشنا هستند و می دانند که از چه میزان قدرتی برخوردار می باشند. این کمپانی تا به امروز تواسنته است بخش عمده ای از بازار دوربین های عکاسی را به خود اختصاص بدهد. در این میان به تازگی این کمپانی از دوربین سفری جدید خود با نام و مدل Coolpix A1000 رونمایی به عمل آورده است و فناوری های خود را به رخ سایر رقبا می کشد.

دوربین Coolpix A1000 نیکون

پس از رونمایی از دوربین‌ های Full Frame بدون آینه، کمپانی نیکون توجه خود را به سوی دوربین‌ های اقتصادی تر از نوع سفری جلب نموده است و بدوربین مدل Coolpix A1000 را رونمایی کرده است. دوربین Coolpix A1000 برای کاربرانی مناسب می باشد که قصد دارند خاطرات خود در سفر‌ها به ثبت برسانند و قرار نباشد تا دوربین های بزرگی را با خود به همراه ببرند. با بهره مندی از قابلیت زوم اپتیکال 35 برابری در محدوده‌ ی 24 الی 840 میلی متری، این دوربین توانایی آن را دارد تا به عنوان یک گزینه‌ ی مناسب به منظور نتبدیل شدن  به یک دوربین سفری انتخاب گردد.

قدرت بزرگ نمایی این دوربین جدید می‌ تواند به آسانی از پس دوربین های پاناسونیک مدل Lumix ZS70 و سونی SiberShot HX99 بر بیاید که هر کدام به ترتیب دارای لنز‌های 24 تا 720 میلی متری می باشند. نزدیک نمایی بیشتر بدان معناست که Coolpix A1000 از یک سنسور بزرگ 1 اینچی که در دوربین‌ های پاناسونیک مدل Lumix ZS100 مشاهده می نمایید، بهره مند نمی باشد و به جای آن از یک سنسور کلاسیک 1/2.3 اینچی با کیفیت تصویر ۱۶ مگاپیکسلی بهره مند شده است.

دوربین Coolpix A1000 نیکون

در شرایطی که ممکن است تصور کنید 16 مگاپیکسل رقم خوبی برای یک دوربین نباشد، ولی تعداد پیکسل‌ های پایین تر در سنسور‌هایی با ابعاد کوچک تر سبب بهبود عملکردی این دوربین در ثبت تصاویری با ایزوی بالا خواهد بود. Coolpix A1000 از نرخ ایزوی 6400 پشتیبانی به عمل می آورد و دارای قابلیت خاصی است که به کاربر این امکان را می دهد تا بتواند از این دوربین در میزان نور‌ کم نیز بهره مند گردد. مسئله ای که در بسیاری از دوربین‌ های سفری دیده نمی شود.

همچنین این دوربین مجهز به فناوری کاهش میزان لرزش لنز می باشد تا بتوان با استفاده از آن تصاویر ثابت‌ با کیفیتی را ثبت نمود. این موضوع در شرایطی است که دوربین مدل Coolpix A1000 دارای سیستم کاهش میزان لرزش هیبریدی نیز می باشد که به منظور ضبط ویدیو‌ها با کیفیت 4K مورد استفاده قرار خواهد گرفت. این دوربین سفری و مقرون به صرفه ی نیکون همچنین از قابلیت منظره یاب 1166 هزار نقطه‌ای الکترونیکی با بهره مندی از سنسور چشم پشتیبانی به عمل می آورد و همچنین دارای یک صفحه نمایش شیب دار 3 اینچی تاچ نیز می باشد.

اساسا یک کنترل دوم به منظور استفاده از قابلیت نزدیک نمایی در این دوربین قرار داده شده است که در کنار لنز قرار دارد و برای نزدیک نمایی آسان تر در دوربین قرار داده شده است که می‌ تواند در زمان فیلمبرداری کاربردی ظاهر گردد. دوربین Coolpix A1000 تقریبا از 11 بهمن سال جاری میلادی با قیمت تقریبی 530 دلار به بازار عرضه خواهد شد.

 

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

 

منبع: techradar

4.3/5 - (3 امتیاز)

نظرات در مورد : دوربین مدل Coolpix A1000؛ دوربینی سفری از کمپانی Nikon معرفی شد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *