دلیل کند شدن آیفون های قدیمی؛ باتری آن ها!

آیفون

قطعا همه ی شما می دانید که تمامی گوشی های هوشمند با گذشت زمان و بروز شدن سیستم های نرم افزاری و قدیمی شدن سیستم سخت افزاری آن ها سرعتشان بالطبع کاهش می یابد ولی اگر شما نیز یکی از کاربران گوشی های کمپانی اپل، یعنی گوشی های آیفون هستید باید بدانید که دلیل دیگری نیز برای کاهش سرعت دستگاهتان وجود دارد و آن دلیل چیزی نیست جز باتری آیفون!.

کمپانی اپل در میزان عملکرد خود برای بهبود باتری چنین ابراز کرده است که گویا به این موضوع کمتر توجه نموده است و هرچه که از میزان عمر باتری این گوشی ها می گذرد مدت زمان شارژدهی آن ها نیز کاهش می یابد و شارژ کمتری را نگاه می دارند؛ برای مثال اگر در ابتدا به میزان 12 ساعت گوشی شما شارژ نگاه می داشت، بعد از گذشت یک سال در همان شرایط تنها به اندازه ی 8 ساعت شارژ نگاه میدارد و این موضوع نیز کاملا طبیعی می باشد، زیرا باتری های لیتیوم یونی با گذشت زمان کارایی خود را از دست می دهند و باید تعویض گردند.

برخی از کارشناسان توصیه می کنند که برای افزایش طول عمر باتری خود نباید بگذارید هر بار باتری به طور کامل تخلیه گردد و یا اینکه آن ها را از سرما یا گرمای شدید در امان نگاه دارید، ولی یک واقعیتی وجود دارد که بیان می کند در نهایت این مسئله برای هر باتری اتفاق می افتد. مشکلی که اخیرا برای کاربران گوشی های چند نسل اخیر آیفون اتفاق افتاده است، کند شدن سرعت گوشی ها در عملکردشان می باشد و تنها طول عمر باتری آن ها نیست.

نکته ی اصلی اینجاست که وقتی عملکرد باتری آیفون شما کاهش می یابد، میزان سرعت پردازنده ی شما نیز کم می شود و این مسئله نیز به دلیل نوع طراحی گوشی های آیفون توسط کمپانی اپل می باشد.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  پایان تولید آیفون 12 مینی توسط اپل در سال آینده

نظرات در مورد : دلیل کند شدن آیفون های قدیمی؛ باتری آن ها!

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *