خرید زمین با قیمت مناسب

خرید زمین با قیمت مناسب

خرید زمین یکی از روش های اصولی سرمایه گذاری می باشد که علاوه بر ریسک بسیار کم دارای سود بسیار زیادی می باشد. قیمت زمین در شهر های بزرگ واقعا زیاد است و افراد بسیار کمی می توانند در آن شهر ها اقدام به خرید زمین کنند. در نتیجه بسیاری از افراد دوست دارند در شمال زمین خریداری کنند. قیمت خرید زمین در شمال به عوامل مختلفی بستگی دارد که شما باید قبل از خرید تمام آنها را بررسی کنید. در این مطلب به بررسی قیمت خرید زمین در شمال می پردازیم.

عوامل تاثیر گذار روی قیمت زمین

همانطور که میدانید عوامل بسیار زیادی روی قیمت زمین در شمال تاثیر دارند که قبل از خرید باید به آنها توجه کنید تا بتوانید نسبت به سرمایه خود بهترین انتخاب را بکنید. عواملی همچون منطقه زمین، امکانات آن منطقه، متراژ زمین و… تاثیر گذاری می باشد. اولین مورد و مهم ترین مورد که روی قیمت زمین تاثیر بسیار زیادی دارد؛ کاربری زمین است. در ادامه با کاربری های زمین در شمال آشنا می شویم و به توضیح عواملی دیگر که روی قیمت خرید زمین تاثیر دارد می پردازیم. با گیلیم همراه باشید.

  • سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی زوم تک در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

کاربری زمین در شمال

یکی از عواملی که روی قیمت زمین بسیار تاثیر دارد کاربری زمین است. در شمال کشور ایران کاربری های متعددی برای زمین وجود دارد که هر کدام دارای قیمت مخصوص به خود می باشند. در ادامه به صورت مختصر با کاربری هایی زمین در شمال کشور ایران آشنا می شویم.

کاربری مسکونی

زمینی که برای سکونت می باشد را کاربری مسکونی می گویند. البته زمین هایی که این نوع کاربری ندارند ولی می توان از شهردارای مجوز ساخت کاربری مسکونی را گرفت در این دسته قرار می گیرند. این کاربری نسبت به کاربری های دیگر دارای قیمت بیشتری می باشد زیرا در زمین مسکونی می توان ساختمان های چند طبقه ساخت .

کاربری کشاورزی

در شمال کشور کاربری کشاورزی به دو نوع زراعی و باغی تقسیم می شوند.

زمین کاربری زراعی

زمینی که در آن محصولات زودبازده مثل برنج، گندم، ذرت، انواع سبزیجات و…. کشت می شود در این دسته قرار می گیرند.

زمین کاربری باغی

زمینی که دارای درختان میوه است در این دسته قرار می گیرند.

کاربری تجاری

زمینی که در آن انواع مغازه ها، رستوران ها، عمده فروشی و…. می توان ساخت در این دسته زمین کاربری تجاری قرار می گیرند.

کاربری صنعتی

زمین هایی که می توانند مجوز هر گونه فعالیت صنعتی مثل کارخانجات، تعمیرگاه ها و کارگاه های تولیدی بگیرند دارای کاربری صنعتی می باشند.

خرید زمین با قیمت مناسب

فاقد کاربری

زمین هایی هستند که هیچگونه کاربری ندارند این نوع زمین های به عنوان ذخیره های شهری یا روستایی شمال هستند یا اینکه طبق برنامه طرح جامع آزاد سازی و طرح تفصیلی نیستند؛ در دسته فاقد کاربری قرار می گیرند.

شما قبل از خرید باید هدف خود به جز سرمایه گذاری تعیین کنید. به عنوان مثال اگر می خواهید در زمین خود به ساخت و ساز بپردازید و یک ساختمان مسکونی بسازید باید حتما زمین با کاربری مسکونی خریداری کنید و باید در رابطه با قیمت زمین هایی که دارای کاربری مسکونی هستند تحقیق کنید.

ویژگی ظاهری زمین

یکی دیگر  از عواملی که روی قیمت زمین تاثیر بسیار زیادی دارد؛ ویژگی ظاهری زمین است. منظور از ویژگی ظاهری مواردی همچون موقعیت جغرافیایی، توپوگرافی زمین، شرایط آب و هوایی، دسترسی به منابع آبی و همچنین خطوط انتقال فاضلاب و…. است. بعضی از موارد بالا روی هزینه ساخت و ساز بسیار تاثیر دارد به عنوان مثال توپوگرافی زمین تاثیر مستقیم روی هزینه های ساخت ساز دارد. یکی از مواردی که باید توضیح بدیم این است که بعضی از زمینها در شمال ناهموار هستند. قیمت خرید زمین های ناهموار نسبت به زمین های هموار کمتر می باشد ولی باید در نظر داشته باشید که کار کردن روی این نوع زمین ها سخت تر است و دارای هزینه های بهره برداری بسیار بالا می باشند.

دسترسی زمین به فعالیت های اقتصادی

اگر زمینی که قصد خرید آن دارید دسترسی راحت تر به فعالیت های اقتصادی است؛ قیمت خرید آن زمین نیز بیشتر می باشد. به عنوان مثال اگر زمینی که می خواهید بخرید در مرکز شهر های شمالی قرار داشته باشد یا آن زمین در منطقه تجاری شهر واقع شده باشد دارای قیمت بیشتری نسبت به زمین های دیگر است.

برگرفته از مقاله خرید زمین به قیمت سایت گیلیم

 

نتیجه گیری

شما برای خرید زمین در شمال ابتدا باید میزان سرمایه ای که می خواهید برای خرید زمین پرداخت کنید را تعیین کنید و بعد با در نظر گرفتن میزان سرمایه خود اقدام به پیدا کردن زمین نمایید. به عنوان مثال شما اگر سرمایه کمی دارید نباید زمینی که در مرکز شهر است یا در یک منطقه تجاری است خریداری کنید.

 

 

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : خرید زمین با قیمت مناسب

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *