خرید بهترین انواع قطعات CNC

ماشین های CNC ماشین های خودکاری هستند که نقش مهمی در صنعت تولید دارند. این تجهیزات نتایج ثابت تر، کارآمدتر و دقیق تری را نسبت به فرآیندهای دستی ارائه می دهند. از جمله مزایای آنها می توان به انجام برش های پیچیده، امکان تولید طیف گسترده ای از کالاها و کاهش خطر خطای انسانی اشاره کرد. یک دستگاه CNC، دارای سیستم مبتنی بر ریزپردازنده است. اجزاء اساسی این دستگاه عبارتند از: واحد پردازش مرکزی، دستگاه های ورودی، ماشین ابزار، پانل کنترل، PLC، واحد کنترل سروو، دستگاه های فیدبک و واحد نمایش. برای آشنایی با ویژگی های بهترین قطعات CNC با ادامه مطلب همراه باشید.

ویژگی های بهترین لینیر گاید (ریل و واگن)

شما برای هدایت حرکت اشیاء مختلف نظیر درب کشویی دفتر کار یا درب محافظ یک ماشین فرز، نیازمند قطعاتی خاص هستید. وظیفه اصلی گاید ها محدود کردن آزادی عمل یک جسم متحرک می باشد. لینیر گاید یا ریل و واگن از جمله قطعات مقرون به صرفه ای هستند که این عملکرد را برای شما انجام می دهند. حدود ده سال پیش بلبرینگ های گرد و ریل های پروفیل خطی T شکل، از جمله قطعات مرسوم موجود در ماشین آلات به حساب می آمدند. اما لینرگایدهای انعطاف پذیر و بادوام تحول عظیمی در این عرصه ایجاد کردند. این قطعات انواع مختلفی دارند. از این رو انتخاب بهترین قطعه که برای کاربرد شما مناسب باشد، دشوار است. هنگام انتخاب لینرگاید به موارد زیر توجه نمایید:

  1. متریال مدنظر خود را انتخاب کنید. به عنوان مثال بلوک های واگن از جنس فولاد ضدزنگ، در برابر خوردگی مقاوم بوده و بارهای سنگین تری را قادرند حمل کنند. برای ریل نیز باید بین آلومینیوم سخت آنودایز شده و فولاد ضد زنگ 316 بر حسب نیاز سیستم خود، تصمیم بگیرید.
  2. ظرفیت باربری را بررسی نمایید.
  3. بین سیستم دوریلی یا تک ریلی یکی را برگزینید. ما سیستم دوریلی را به دلیل کاهش زمان نصب و سهولت تراز، توصیه می کنیم.
  4. سیستم و ابزار محاسبه طول عمر را مشخص کنید.
  5. تصمیم بگیرید که چگونه سیستم خود را هدایت نمایید. یکی از سیستم های تسمه محور SLW یا ZLW را به کار ببرید. بدین ترتیب می توانید زمان طراحی و تعداد قطعات را کاهش دهید.

خرید بهترین انواع قطعات CNC

 

انواع لینیر گاید (ریل و واگن)

لینیر گایدها را می توان به دو گروه اصلی تقسیم کرد و این دو گروه خود انواع متفاوتی دارند.

  1. لینیر گاید تماسی
  • لینیرگاید با رولبرینگ: این قطعات در انواع تخت، قوس گوتیک و نوع V موجود هستند. این ریل ها برای هر نوع حرکت هدایت شونده مناسب می باشند. اینها سهولت، مقرون به صرفه بودن و نیاز کم به نگهداری را تضمین می کنند. یکی از ویژگی های اصلی چنین سیستمی استحکام آن است. علاوه بر این سطح نصب آنها نیازی به دقت و تراز ندارد، زیرا هر گونه ناهماهنگی را می پذیرند.
  • لینیرگاید بلبرینگ: نصب ساده و اندازه های استاندارد علت محبوبیت این مدل است.
  • لینیرگاید غلتکی: این قطعات به لطف سختی و دقت بالا، عملکرد فوق العاده ای را در سخت ترین کاربردهای مکانیزاسیون ارائه می دهند.
  • لینرگاید اصطکاکی: قدیمی ترین انواع لینرگاید بوده و اغلب برای سیستم های با حرکت کم اعمال می شوند.
  1. لینیر گاید بدون تماس
  • بلبرینگ هوایی: این مدل ساده، برای کاربردهای دینامیکی بسیار مناسب است.
  • گایدهای هیدرواستاتیک: در کاربردهای ابزار ماشین آلات طرفداران بسیاری دارد.گاید هیدرواستاتیک برای عملکرد صحیح نیازمند سطح نصب خوب و دقت بالا می باشد.
  • گایدهای الکترومغناطیسی: برای کاربری هایی که دیگر انواع گاید را نمی توان استفاده کرد، این مدل را انتخاب کنید. البته قیمت بالاتر آنها در مقایسه با سایر مدل ها قابل توجه است. قیمت انواع لینرگاید را می توانید در فروشگاه لاین حرکت مشاهده کنید.

انواع بلبرینگ ها

بلبرینگ ها قطعات مهمی هستند که کارایی و قابلیت اطمینان اسپیندل های ماشین ابزار را بهبود می بخشند. اینها افزایش تولید و کاهش سایش ماشین آلات را تضمین می کنند. برخی از متداول ترین انواع بلبرینگ که در ماشین آلات صنعتی به کار می روند، شامل:

  1. بلبرینگ زاویه ای تماسی

رایج ترین نوع یاتاقان های اسپیندل هستند. برای کاربردهای دارای بارهای شعاعی و محوری در یک جهت، می توانید از این مدل کمک بگیرید.

  1. بلبرینگ های شعاعی یا شیار عمیق

یاتاقان های غلتشی را اغلب برای تحمل بار در محور شعاعی می توانید استفاده کنید. این مدل نسبت به بلبرینگ تماس زاویه ای همه کاره تر است. زیرا بارها را در هر دو جهت محوری حمل می کند.

  1. بلبرینگ غلتکی

رولبرینگ ها برای افزایش و بهبود حرکت، از سیلندرهای غلتشی بهره می گیرند. اگر به دنبال قطعه ای برای کاربردهای با سرعت متوسط تا بالا، کاهش اصطکاک و افزایش سرعت تجهیزات هستید، این مدل برای شما مناسب است.

  1. بلبرینگ رانشی

این مدل برای پشتیبانی از بارهای رانشی سنگین و با دقت بالا طراحی شده است. آنها برای کاربردهایی نظیر موتورهای ملخی که از حرکت آزاد و آسان بارهای سنگین موازی با شفت پشتیبانی می کنند، مفید هستند.

خرید بهترین انواع قطعات CNC

معرفی بهترین ویژگی های بلبرینگ خطی

بلبرینگ خطی، بار واگن را در طول حرکت خطی تک محور آنها حمایت می کنند. علاوه بر این سطح لغزشی کم اصطکاکی را برای ریل های راهنما فراهم می آورند. بلبرینگ خطی یک جزء حیاتی از مجموعه لینرگاید به حساب می آید. دو دسته اصلی یاتاقان های خطی، بلبرینگ چرخشی و ساده می باشند. اغلب این قطعات را از فولاد و آلومینیوم می سازند. البته بلبرینگ های خطی ساده را می توان از طیف وسیع تری از مواد ساخت. رتبه PV، بالاترین ترکیب فشار سطح و سرعتی که یاتاقان خطی می تواند تحمل کند را نشان می دهد. مقدار PV عملیاتی نباید از درجه PV بیشتر باشد. هنگام انتخاب بلبرینگ خطی توجه به ماهیت کاربرد، ضروری است.

ویژگی های بهترین نوع اسپیندل موتورها

اسپیندل موتور در دستگاه CNC، چرخاندن قطعه برش را بر عهده دارد. از این رو یکی از اجزاء مهم آن محسوب می شود. انواع و اندازه های مختلفی از موتورهای اسپیندل ارائه شده اند. بهترین اسپیندل ها را بر اساس ویژگی هایی نظیر تطبیق پذیری، نسبت قیمت به کارایی و لوازم جانبی می توان شناسایی کرد. ایده آل ترین موتورها، بالاترین سطح تطبیق پذیری را ارائه می دهند. یعنی همزمان قادر به انجام کارهای ظریف و سنگین هستند. از جمله لوازم جانبی متداول موتور اسپیندل می توان به collet inserts، بیت ها، کنترل کننده های سرعت، براکت های نصب موتور و … اشاره کرد. هنگام انتخاب موتور اسپیندل برای سیستم خود، به ابعاد، خنک کننده، ورودی برق، شیوه کنترل و اندازه کولت توجه نمایید.

 

 

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : خرید بهترین انواع قطعات CNC

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *