جلوگیری از گول زدن کاربران برایه نصب اکستنسیون های کروم

جلوگیری از گول زدن کاربران برایه نصب اکستنسیون های کروم

به نظر می رسد گوگل از اکستنسیون هایی که با تبلیغات فریبنده به کاربران قول قابلیت های جالب را می دهند تا آن ها این افزونه های مشکوک را روی مرورگر وب کرومش نصب کنند، خسته شده است.

کمپانی می گوید که از 3 سپتامبر، تغییراتی در مرورگر خود خواهد داد که امکان نصب اینگونه اکستنسیون ها را محدود می کند.
این کمپانی می گوید که نصب وراه اندازی خطی برخی از این اکستنسیون ها را غیر فعال خواهد کرد. قابلیت نصب وراه اندازی خطی که در سال 2012 معرفی شد، به برنامه نویسان و ناشران وب یک گزینه آسان می داد تا به کسانی که مطالب آن ها را می خوانند اجازه دهند، بدون خروج از وبسایت، اکستنسیون آن ها را نصب کنند.
با این که این اکستنسیون ها در فهرست کروم وجود داشتند، این امکان به ناشران داده می شد که یک میانبر از آن اکستنسیون را روی صفحه ی بلاگ یا سایت خود بگذارند. خواننده می توانست روی دکمه ی نصب کلیک کند تا به جای این که به صفحه ی اکستنسیون در فهرست گوگل برود، مستقیما در همان جا اکستنسیون سایت را دانلود کند.

اما در طول این سال ها، بسیاری از این قابلیت سوء استفاده کرده اند. کسانی وجود دارند که از تبلیغات فریبنده ای استفاده می کنند که در آن ادعا می کنند که آپدیت های رایگان نرم افزار ها را در اختیار شما قرار خواهند داد و یا چیز های شبیه به این که کاربران را گول می زند و آن ها نیز این اکستنسیون ها را دانلود می کنند.

گوگل می گوید که امکان نصب خطی همچنان در کروم باقی خواهد ماند اما نه برای غیر اهلش. این کمپانی به این نکته اشار می کند که حد.د 0.2 در صد تمام اکستنسیون ها تحت تاثیر این حرکت جدید خواهند گرفت. ” این قدم مهمی برای رسیدن به یک اکو سیستم اکستنسیون سالم برای کاربران و اکثریت قریب به اتفاق تولید کنندگان اکستنسیون هایی ست که از تکنیک های فریبنده استفاده نمی کنند.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : جلوگیری از گول زدن کاربران برایه نصب اکستنسیون های کروم

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *