جرم محمدرضا نکونام چه بود؟

جرم محمد رضا نکونام

آیت الله محمد رضا نکونام جز یکی از مراجع تقلید می باشد که در سال 93 به زندان رفت و در انجا بنابر دلایلی که سوی دادگاه روحانیت وارد شده بود دست به اعتصاب غذا زد. با اینکه خبر شکایت آبت الله مکارم شیرازی علیه آیت الله نکونام رد شد ، بازداشت شدن او همزمان با اعتراض نکونام علیه اظهارات آیت مکارم شیرازی در حیطه اینترنت پر سرعت بود.

آیت الله نکونام در مورد انتقاد به این اظهار نظر بیان کرده بود : ”ما با اینکه این همه حلق اینترنت را فشار داده ایم و سرعت اینترنتمان در حد گاری است، بچه های مدرسه نرفته ما همه با اینترنت و کامپیوتر کار می کنند. من می گویم ما به جای حلزون شدن، سوار این قطار جهانی شویم”. گفتنی است آیت الله نکونام دوسال بدون هیچ شاکی خصوصی روشنی در زندان حبس شده بود که مدتی بعد به پنج سال افزایش یافت.

در زندان فشارهای زیادی به آیت الله نکونام وارد شد و دچار سکته مغزی شدندو از زندان آزاد شد. اما این آزادی مدت زیادی طول نکشید و پس از مصاحبه آیت الله نکونام با روزنامه قانون و بیان نکاتی مثل “امر به معروف دولتی نتیجه نمی دهد و در جامعه اسلامی نباید هرگز کار به جایی رسد که دولت امر به معروف نماید در صورتی که به این نقطه مغلوب شده ایم” و ” جامعه ی که  خشونت دارد نمی تواند امر به معروف داشته باشد” و ” در اسلام پوشش داریم نه حجاب ” مجددا بازداشت شد.

محمدرضا نکونام در دادگاه بدوی به پنج سال حبس ، شلاق تعزیری و خلع لباس روحانیت محکوم شد. در دادگاه حکم صادره برای نکونام قطعیت یافته است.

متن زیر از اطلاعیه ی دادسرای ویژه روحانیت می باشد که در مورد حکم دادگاه محمد رضا نکونام است:

نظر به فضاسازی برخی سایت‌های معاند و ضدانقلاب در خصوص اتهامات و وضعیت جسمی و روحی آقای محمدرضا نکونام، این دادسرا ضمن تکذیب کلیه اخبار و اظهارات حامیان و مدعیان طرفداری از نامبرده، به اطلاع مردم عزیز می‌رساند: مشاالیه به دلیل اتهامات متعدد وارده (که به دلیل لزوم صیانت از مقام مقدم روحانیت و حفظ آبروی ایشان از بیان جزئیات آن معذوریم) در دادگاه بدوی به ۵ سال حبس، شلاق تعزیری و خلع لباس روحانیت محکوم‌شده و حکم صادره در دادگاه صادره قطعیت یافته است.

بیشتر بخوانید  محمدرضا نکونام خلع لباس شد.

لازم است بدانید که در جریان رسیدگی به پرونده وی مراجع عظام تقلید و بزرگان حوزوی نفیاً و اثباتاً هیچ‌گونه نقشی نداشته‌اند.

بدیهی است هر کس مورد تخریب و افترا سایت‌ها و حامیان وی قرارگرفته از حد شکایت و تعقیب کیفری برخوردار می‌باشد.

4.4/5 - (7 امتیاز)

نظرات در مورد : جرم محمدرضا نکونام چه بود؟

7 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. نه سایت قانونی و رسمی، حرف های ایشون رو تایید و نه از دادگاه ویژه روحانیت حکمی مستند در سایت های رسمی وجود دارد، پس بر اساس شایعات و تهمت ها قضاوت نکنیم و فتوی صادر نکنیم.

  2. باسلام
    لطفا متن سخنان ایشان مطالعه شود.
    اتفاقا ، ایشان با تمام توان در حفظ اسلام کوشا بودند و اصلا واژه منافق ارتباطی به ایشان ندارد.
    منافق کسی است که رفتار ظاهر و باطنش متفاوت است و ایشان علنی و آشکار نظراتشان را بیان کردند که اتفاقا نظراتشان باعث تحکیم اسلام در جامعه و علی الخصوص نسل جوان میگردد.
    منافق کسی است که در ظاهر سخن از دین میگوید و در باطن با رفتار و کردارش به دین آسیب میرساند….
    خداوند به همه امور آگاه است

  3. اللهم عجل لولیک الفرج
    خدا شر منافقان در لباس روحانیت رو از سرکشورمون کم کنه و بعد منافقان تخریب گر نظام رو به سزای اعمالشون برسونه ان شاالله!!!

  4. ترسم از آن است که در روز گار ما اگر حضرت ظهور فرمایند کسانی که قدرت در دست دارند ، بجای یاری ، از دشمنانش باشند .