تنسور نسل سومی گوگل قدرتمند ظاهر می شود

تنسور نسل سومی گوگل قدرتمند ظاهر می شود

گوگل در حال گسترش خانواده پیکسل بووده، این شرکت اخیرا Pixel 7a را در رویداد I/O معرفی کرده است. اکنون گوگل در حال آماده سازی برای عرضه سری پیکسل 8 در پاییز 2023 است.

گوشی های جدید برای علاقمندان اندروید موردانتظار بوده زیرا از ویژگی های منحصربفردی بهره گرفته که یکی از آنها داشتن پردازنده تنسور نسل سوم گوگل است. به تازگی برخی جزئیات جدید پیرامون این مدل ها به اشتراک گذاشته شد. Tensor G3 آینده یک ارتقاء اساسی در طارحی CPU دارد. این کاملاً بازطراحی شده بوده و از آخرین هسته های ARMv9 2022 استفاده می کند.

گوگل از ساختار هسته‌ای 4+2+2 نسل قبلی فاصله می‌گیرد و پیکربندی 9 هسته‌ای منحصربه‌فرد را برای G3 اتخاذ می‌کند. این ساختار از چهار  هسته Cortex-A510، چهار هسته Cortex-A715 و یک هسته Cortex-X3 تشکیل شده است. بنابراین می توان انتظار عملکرد بالایی داشت. این تراشه همچنین شامل افزونه‌های پیشرفته برچسب‌گذاری حافظه ARM شده که برای کمک به محافظت از دستگاه‌ها در برابر حملات مبتنی بر حافظه طراحی شده‌اند.

علاوه بر این، پیکسل 8 فقط برنامه های 64 بیتی را اجرا می کند. البته شگفتی های گوگل به این موارد محدود نمی شود. Tensor G3 در پیکسل 8 دارای یک پردازنده گرافیکی جدید به نام Arm Mali-G715 است. این پردازنده 10 هسته ای بوده که نسبت به مدل های قبلی بهبود یافت. پیکسل 8 همچنین می تواند یکی از اولین گوشی هایی باشد که قابلیت ردیابی اشعه را ارائه می دهد. گوگل به وضوح به دنبال بازی و سایر برنامه های گرافیکی فشرده است.

تنسور نسل سومی گوگل قدرتمند ظاهر می شود

هوش مصنوعی این روزها موضوع بسیار پرطرفداری شده و به پردازنده G3 راه پیدا کرده است. واحد پردازش تنسور یکی از ویژگی‌های تعیین‌کننده تراشه‌های سفارشی گوگل بوده و G3 نسخه پیشرفته‌تری از آن دارد. انتظار می‌رود که این TPU جدید با نام رمز «ریو» عملکرد قابل توجهی را ارائه دهد. این نشانه آشکاری است که گوگل به هوش مصنوعی و قابلیت‌های یادگیری ماشین در گوشی‌های خود متعهد است.

یکی از مهم ترین تغییرات، اضافه شدن یک پردازنده سیگنال دیجیتال جدید (DSP) است. DSP وظیفه مدیریت عملیات رایج مانند پردازش تصویر و صدا را بر عهده دارد و گفته می شود نسخه جدید کارآمدتر است و پیکسل 8 را سریعتر و کم مصرف تر می کند. تغییر عمده دیگر اضافه شدن یک کنترلر UFS جدید است. UFS مخفف Universal Flash Storage بوده و نوع ذخیره سازی مورد استفاده در اکثر گوشی های هوشمند محسوب می شود.

بیشتر بخوانید  تشخیص سقوط در نهایت به ساعت Pixel Watch رسید

کنترلر جدید UFS از ذخیره سازی UFS 4.0 پشتیبانی می کند که آخرین و سریع ترین نسخه UFS است. این بدان معناست که پیکسل 8 قادر به خواندن و نوشتن اطلاعات در فضای ذخیره سازی بسیار سریعتر از مدل های قبلی پیکسل خواهد بود. علاوه بر کنترلر جدید DSP و UFS، تنسور G3 شامل تعدادی پیشرفت دیگر نیز می شود. اینها شامل یک CPU بازسازی شده، ویژگی های امنیتی پیشرفته و قابلیت های گرافیکی پیشگامانه خواهد بود.

منبع: Gizmochina

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : تنسور نسل سومی گوگل قدرتمند ظاهر می شود

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *