تمامی ویژگی هایی که در IOS 16.4 یافت می شود

تمامی ویژگی هایی که در IOS 16.4 یافت می شود

پس از سه هفته انتظار برای محتوای بتا جدید، اپل بالاخره به‌روزرسانی‌های iOS 16.4، iPadOS 16.4، MacOS Ventura 13.3، WatchOS 9.4 و TVOS 16.4 را برای توسعه‌دهندگان منتشر کرد. طبق معمول، این به‌روزرسانی‌ها مطمئناً با تعدادی رفع اشکال و همچنین ویژگی‌ها و پیشرفت‌های جدید همراه هستند. ما هر یک از ویژگی های به روز رسانی جدید را برجسته می کنیم و کمی در مورد آن صحبت می کنیم.

در iOS 16.4 و iPadOS 16.4، اپل چند کاراکتر ایموجی جدید را برای بهبود تجربه پیام رسانی شما معرفی کرده است. این ایموجی ها همگی در سپتامبر سال گذشته مورد تایید قرار گرفتند و بالاخره اپل آنها را به عموم مردم معرفی کرد. برخی از کاراکترهای ایموجی جدید عبارتند از: سر تکان دادن، قلب صورتی، قلب آبی، قلب خاکستری، خر، گوزن، پرنده سیاه، غاز، بال، چتر دریایی و بسیاری دیگر. این ویژگی از قبل در پلتفرم مک موجود است. اگر کاربر هر وب سایتی را به صفحه اصلی خود اضافه کند، کاربر شروع به دریافت اعلان های فشار از آن وب سایت می کند. اپل سرانجام این ویژگی را از طریق آپدیت iOS 16.4 و iPadOS 16.4 به آیفون و آیپد آورده است.

این شرکت فناوری آمریکایی قبلاً این ویژگی را در WWDC هنگام معرفی iOS 16 اعلام کرده بود. در نهایت، اپل آن را برای استفاده همه در دسترس قرار داده است. این ویژگی به روشی بسیار ساده کار می کند. هر وب‌سایتی که کاربر در صفحه اصلی آیفون یا آی‌پد خود قرار می‌دهد، ممکن است برای ارسال اعلان‌ها از کاربر اجازه بگیرد. این با یک دکمه اشتراک یا چیزی شبیه به آن ارائه می شود.

مانند MacOS، آیفون یا آیپد از کاربر می‌خواهد تا برای دریافت اعلان‌ها به برنامه وب اجازه دهد. کاربر همچنین می تواند تنظیمات فردی را برای هر برنامه وب تنظیم کند. این دقیقاً مانند اعلان‌های برنامه معمولی کار می‌کند. اعلان ها در صفحه های قفل نمایش داده می شوند. مرکز اطلاع رسانی و همچنین ویژگی های جفت شده Apple Watch.iOS 16.4

در این مرحله، اپل وظیفه خود را انجام داده است، بنابراین بر عهده توسعه دهندگان است که این ویژگی را نیز فعال کنند تا کار کند. این بدان معنی است که تا زمانی که توسعه دهندگان آن را در برنامه های مختلف وب خود فعال نکنند، نمی توانید از این ویژگی استفاده کنید.

با به روز رسانی ویژگی iOS 16.4، کاربران اکنون می توانند برنامه وب صفحه اصلی را در Focus ادغام کنند. این به آنها امکان دسترسی به خلاصه‌های روزانه را می‌دهد. همچنین، گزینه‌هایی در دسترس شماست تا تصمیم بگیرید که اعلان‌ها را کجا و چگونه دریافت کنید.

اگر کاربر همان برنامه وب را در صفحه اصلی چندین آیفون یا آی پد اضافه کند، حالت فوکوس به طور خودکار برای همه آنها اعمال می شود. به‌روزرسانی iOS 16.4 و iPadOS 16.4 برنامه‌های بتا را بیش از هر زمان دیگری نزدیک می‌کند. کاربرانی که در برنامه توسعه‌دهنده اپل شرکت می‌کنند، اکنون می‌توانند نسخه بتا توسعه‌دهنده را مستقیماً در تنظیمات فعال کنند. آنها می توانند این کار را در قسمت به روز رسانی نرم افزار انجام دهند.

این امر باعث می شود تا نصب بتا به یک کار بسیار راحت تبدیل شود. در ابتدا، آزمایش‌کنندگان بتا مجبور بودند برای نصب نسخه‌های بتا، نمایه را از مرکز توسعه‌دهندگان نصب کنند. با این ویژگی iOS 16.4، این دردسر به گذشته خواهد ماند. با این کار اشتراک‌گذاری پروفایل‌های بتای توسعه‌دهندگان نیز از بین می‌رود. این به این دلیل است که برای نصب نسخه بتا، هر کاربر باید به یک Apple ID که به حساب برنامه توسعه دهنده مرتبط است، وارد شود.

بیشتر بخوانید  آیا آیفون تاشو اپل در راه است؟

هنگامی که اپل iOS 16.2 را منتشر کرد، معماری HomeKit را به دلیل گزارش‌هایی از چندین باگ کنار کشید. اپل با iOS16.4، iPadOS 16.4 و MacOS Ventura 13.3 نسخه ارتقا یافته برنامه HomeKit را مجدداً معرفی کرده است.

پس از ارتقاء به iOS 16.4، کاربران شروع به دیدن «Home Upgrade Available» در بخش به‌روزرسانی نرم‌افزار برنامه Home خواهند کرد. برنامه تازه معرفی شده HomeKit با بهبودهایی در قابلیت اطمینان و ارتباطات بین محصولات اپل شما و محصولات خانه هوشمند ارائه می شود.

پادکست: اکنون می توانید به کانال در بخش کتابخانه دسترسی داشته باشید. همچنین می توانید با دکمه Up next قسمت ها را از سر بگیرید. می‌توانید کارهایی مانند «شروع قسمت‌های ذخیره‌شده» را انجام دهید و قسمت‌هایی را که دیگر نمی‌خواهید مشاهده کنید حذف کنید. همچنین می توانید هنگام استفاده از Car Play از جایی که ترک کرده اید ادامه دهید. AppleCare Coverage: اپل یک “پوشش” جدید در تنظیمات آیفون و آی پد اضافه کرده است. این اطلاعات گارانتی آیفون شما و همچنین تمامی محصولات اپل متصل به گوشی را در اختیار شما قرار می دهد.

حساب پس انداز کارت اپل: اپل قبلاً این ویژگی را در ماه اکتبر اعلام کرده است. این ویژگی به دارندگان اپل کارت اجازه می دهد تا یک حساب پس انداز با اپل ایجاد کنند. این رابط اطلاعات حساب پس انداز مانند ارجاع به مسیریابی و شماره حساب، موجودی فعلی، سود کسب شده، مدیریت داده ها، وجوه موجود برای برداشت و غیره را نمایش می دهد. اپل سعی خواهد کرد با قول دادن به سود سرمایه گذاری، کاربران را تشویق به ثبت نام در حساب پس انداز کند. کاربران اعلانی را مشاهده خواهند کرد که شبیه «موجودی Apple Cash خود را به حساب پس‌انداز خود منتقل کنید و از همین امروز شروع به کسب سود کنید» و «می‌توانید حداکثر [مبلغ] را از Apple Cash به حساب پس‌انداز خود در یک تراکنش انتقال دهید و همین امروز شروع به کسب سود کنید.

اپل با گلدمن ساکس برای صرفه جویی در پول شما همکاری کرده است. دارندگان کارت اپل می توانند سپرده های نقدی روزانه خود را که مستقیماً به حساب پس انداز خود ارسال می کنند برای درآمدهای بهره مجاز کنند. این ویژگی در اپلیکیشن Apple Wallet در دسترس خواهد بود و گفته می‌شود که با iOS 16.4 عرضه می‌شود.

اپل قصد دارد iOS 16.4، iPadOS 16.4 و MacOS Ventura 13.3 را در بهار سال جاری عرضه کند. دوره بهار بین 20 مارس تا 20 ژوئن است. بنابراین، ما انتظار داریم اپل نسخه پایدار iOS 16.4 و برادرانش را بین مارس و ژوئن ارائه کند.

منبع

2.5/5 - (4 امتیاز)

نظرات در مورد : تمامی ویژگی هایی که در IOS 16.4 یافت می شود

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *