تست باتری شیائومی می 10 پرو

تست باتری شیائومی می 10 پرو

در اختیار داشتن یک باتری 4500 میلی‌آمپر بر ساعت قطعا کارایی فوق‌العاده‌ای را خواهد داشت، به خصوص اگر دستگاه شما شیائومی باشد که همواره قصد دارد تا در بخش مدیریت انرژی به صورت تهاجمی عمل نماید. همانطور که می‌دانید این روزها پرچمدارانی نظیر شیائومی می 10 پرو بسیار زیاد می‌باشند. اکنون مفتخریم که بگوییم پس از انجام تمامی آزمایش‌های مربوط به باتری، می 10 پرو توانسته است از تمامی مراحل با موفقیت عبور کرده و به عنوان بهترین گوشی از نظر عملکرد در بخش طول عمر باتری شناخته شود.

نکته جالب اینجاست که شیائومی می 10 پرو علاوه بر اینکه توانسته است در تست‌ها باتری با موفقیت عمل نماید، یکی از سریعترین قابلیت‌های شارژ تلفن همراه را دارا می‌باشد. این دستگاه برای یک مدت زمان طولانی شارژدهی دارد ولی به هیچ عنوان لازم نیست تا دستگاه خود را برای مدت طولانی به کابل شارژ، برای شارژ شدن متصل نمایید؛ اما اکنون سوال اینجاست که دقیقا چه مدت زمان طول می‌کشد؟

تست مرورگری: 90 هرتز در برابر 60 هرتز

در ابتدا با آزمایش مرورگری و جستجو در می 10 پرو، تست باتری دستگاه را آغاز می‌کنیم. این آزمایش دو بار انجام شد: دفعه اول به صورت پیش‌فرض نرخ تازه‌سازی 60 هرتزی و در دفعه دوم استفاده از نرخ تازه‌سازی 90 هرتزی.

اساسا 90 هرتز یک محرک بزرگ در ایجاد تجربه‌ی جدید برای کاربر محسوب می‌گردد اما اگر شرکت تولیدکننده گوشی هوشمند نتواند از باتری به درستی استفاده نموده و بهینه‌سازی انجام دهد، سبب خواهد شد تا عملکرد مناسبی نداشته باشد.

مقایسه باتری 60 هرتزی و 90 هرتزی شیائومی می 10 پرو:

  • مدت زمان شارژدهی باتری 60 هرتزی – 14 ساعت و 12 دقیقه
  • مدت زمان شارژدهی باتری 90 هرتزی – 12 ساعت و 31 دقیقه

این آمار فوق‌العاده است. شیائومی می‌ 10 پرو به راحتی توانسته است تا مقام نخست را در رده‌بندی میزان شارژدهی باتری بدست آورد و گوشی‌هایی نظیر آیفون 11 پرو مکس (دارای باتری 4000 میلی‌آمپر بر ساعت)  سامسونگ گلکسی اس 20 اولترا (دارای باتری 5000 میلی‌آمپر بر ساعت) را کنار بزند.

تست باتری شیائومی می 10 پرو

نکته جالب اینجاست که امتیاز عملکرد 90 هرتزی آن تقریبا به اندازه‌ی گوشی‌هایی است که قدرت شارژدهی بالایی دارند. عملکرد شیائومی در این بخش فوق‌العاده است. با مقایسه رتبه‌ی نسخه 60 هرتزی و 90 هرتزی متوجه خواهید شد که در صورت انتخاب گزینه‌ی 90 هرتزی 12 درصد از طول عمر باتری دستگاه خود را کسر خواهید کرد و به میزان یک ساعت و 41 دقیقه از مدت زمان نهایی شارژدهی با 60 هرنز کسر خواهد شد. این افت در شارژدهی کم نیست ولی زیاد هم نیست! اگر بخواهیم مقایسه‌ای با باتری نسخه 120 هرتزی گلکسی اس 20 سامسونگ داشته باشیم باید بگوییم که زمانی که در سامسونگ میزان شارژدهی باتری دستگاه خود را بر روی 120 هرتز قرار می‌دهید به میزان 25 الی 30 درصد طول عمر باتری آن در مقایسه با حالت 60 هرتزی کاهش می‌یابد. بر همین اساس بسیاری از کاربران گوشی‌های سری گلکسی سامسونگ علاقه‌ای به استفاده از گزینه‌ی 120 هرتزی در گوشی‌های خود ندارند ولی عملکرد گزینه‌ی 90 هرتزی در شیائومی می 10 پرو فوق‌العاده است.

استریم ویدئو در یوتیوب

تست بعدی که انجام شد، بسیاری از افراد آن را به صورت روزانه انجام می‌دهند: استریم ویدئو در یوتیوب.

هدف اصلی از این تست میزان طول عمر باتری در زمان پخش ویدئو و مقایسه‌ی آن با هنگام استفاده از مرورگر دستگاه می‌باشد. پخش و یا استریم ویدئو در گوشی بسیار جدی‌تر بوده و گوشی‌ها نیز از بلندگو استفاده می‌کنند در نتیجه می‌تواند فشار بیشتری به باتری دستگاه وارد آورد.

تست باتری شیائومی می 10 پرو

خبر خوب این است که شیائومی می 10 پرو توانسته است در این تست فوق‌العاده و سربلند بیرون بیاید: 11 ساعت و 30 دقیقه به صورت مداوم شارژدهی داشت و این میزان فوق‌العاده است.

این رکورد با اختلاف یک ساعتی توانسته است گلکسی اس 20 اولترا را پشت سر بگذارد.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : تست باتری شیائومی می 10 پرو

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *