تدبیر ریاضی دانان برای تهیه بهترین پیتزا با فرمول ریاضی

پیتزا و فورمول ریاضی

تناسب ایده ال برای تاپینگ و خمیر مورد استفاده پیتزا با زبان ریاضی بیان میشود.

پیتزا و فورمول ریاضی

 

پیتزا و فورمول ریاضی

ممکن است که فکر کنید میدانید که چطور یک پیتزای کوچک درست کنید.شما خمیر را ورز میدهید و … اما هنوز دانستنی های شما براساس حدس و گمان است.به نوبه خود یک پیتزای واقعا خوب به سرما و معادله ریاضی بستگی دارد. شما به اگنیا چنگ  که یک فرمول ریاضی در دانشگاه  شفیلد در انگلستان می باشد نیاز دارید. فرمول چنگ مهارت های قابل توجه خود را برای ایجاد یک فرمول با شکوه و شگفت انگیز برای خلق یک پیتزای کامل به کار میبرد. او نتایج خود را دریک مقاله با عنوان به مقدار کافی برای یک پیتزا به اشتراک گذاشت.
میتوانید این نتایج را برای تمام جزییات ابدار و شیرین ریاضی به کار ببرید و امتحان کنید ، چکیده ای از این مقاله در پایین امده است که بسیار شیرین و کوتاه است: ما رابطه بین ریاضی و اندازه یک پیتزا و نسبت عالی به پایه ان در مقدار متوسط ان را بررسی می کنیم.
ما نشان می دهیم که برای دستور العملی که داده ایم ان است که  ن تنها ضخامت پیتزا بلکه اندازه ان هم تحت تاثیر قرار می گیرد.در کاری که چنگ انجام داده است فرض بر این است که تناسب در مقدار خمیر و تاپینگ با عث می شود که پیتزا به هر اندازه ای تشکیل شود. در فرمول او از ” تی ” برای تعیین حجم ثابت توپینگ  ” دی ” برای تعیین حجم ثابتی از خمیر و “ار” برای شعاع پیتزا استفاده شده است.
فرمول این اجازه را می دهد که مقدار تاپینگ در یک مقدار متوسط را در برابر سایزهای مختلف پیتزا مقایسه کنیم. برای مثال مقدار متوسط استقاده تاپینگ در یک پیتزای ۱۱ اینچی ده در صد بیشتر از یک پیتزای ۱۴ اینچی می باشد. او اظهار داشت: شرکت طراحی که تمایل به تولید پیتزای کوچک تر دارند تمایل به تولید پیتزاهایی با ضخامت بیشتر دارند.
فرمول چنگ تماما در مورد پیدا کردن تعادل بین پوسته و توپینگ می باشد هرچند بیشتر ان هنوز به سلیقه شخصی کاهش می یابد.ممکن است که شما یک پیتزا ی کوچک را برای به دست اوردن توپینگ بیشتر انتخاب کنید یا یک پیتزای بزرگ را انتخاب کنید .
این کار توسط پیتزا اکسپرس رستوران زنجیره ای پیتزا مستقر در انگلستان کشف و انجام شد که در تلاش برای درک الگوهای فروش پیتزاهایی با سایزهای مختلف  به ویژه محبوبیت پیتزاهای۱۴  اینچی خود در برابر پیتزاهای ۱۱ اینچی اش می باشد . به نظر می رسد که خریداران این پیتزاهای باریک تر را انتخاب می کنند بدون اینکه به فرمول ریاضی به کار رفته در ان فکر کنند.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : تدبیر ریاضی دانان برای تهیه بهترین پیتزا با فرمول ریاضی

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *