تحریم های اعمال شده از سمت گوگل برای هواوی چه دردسر هایی را ایجاد خواهد کرد.

تحریم هوآوی

همانطور که در خبر چرا گوگل دسترسی هواوی به سیستم عامل اندروید را محدود کردخواندید ، دسترسی هواوی به سیستم عامل اندروید توسط گوگل محدود شد. اما این محدودیت ها چه برسر هواوی خواهد آورد. یکی از مسائل داغی که در روزهای اخیر در خصوص کمپانی های تولیدکننده ی گوشی های هوشمند مطرح گردید، مسئله ی تحریم های اعمال شده از سوی گوگل بر کمپانی قدرتمند هوآوی به عنوان دومین قطب تولید گوشی های هوشمند می باشد. بر اساس حکم صادر شده از سوی ایالات متحده، کمپانی گوگل از این پس قابلیت های خود را برای گوشی های هوآوی ارائه نخواهد کرد و کاربران این دستگاه ها به عنوان مثال نمی توانند از امکانات Play Store و برخی از اپلیکیشن های اختصاصی گوگل نظیر Google Due بهره مند گردند. اما در این بخش تصمیم داریم پیامدهای این تحریم ها را برای شما شرح دهیم.

پیامدهای تحریم هوآوی توسط گوگل

اگر خبرهای مربوط به این کمپانی را تا به امروز دنبال کرده باشید، قطعا می دانید که کمپانی هوآوی مدتی قبل دعوتنامه ای به تمامی رسانه های مشهور دنیا ارسال کرده است تا از سری جدی گوشی های کمپانی هوآوی موسوم بر سری “آنر 20 (Honor 20)” در شهر لندن بازدید نمایند. بر اساس تحقیقات صورت گرفته، سری های معرفی شده و آماده ی هوآوی در جریان تحریم های گوگل از امکانات این کمپانی و همچنین فروشگاه Google Play بهره مند خواهند شد ولی سری های آینده ی این کمپانی نخواهند توانست از امکانات گوگل استفاده نمایند.

البته باید به این نکته نیز اشاره داشته باشیم که تمامی این تحریم ها منوط به مذاکره ی هوآوی با ایالات متحده و برطرف نمودن مسائل میان دو طرف می باشد. با این تفاسیر هنوز مشخص نیست که مسائل میان هوآوی و دولت آمریکا چه زمانی برطرف گردد؟

اگر فرض را بر این موضوع بگیریم که مسائل میان گوگل و هوآوی در این زمینه برطرف نگردد، چه پیامدهایی برای دو طرف خواهد داشت؟ آیا دومین کمپانی تولیدکننده ی گوشی های اندرویدی دنیا با مشکلات بزرگی مواجه خواهد شد؟

در پاسخ به این سوالات در ابتدا باید اشاره کنیم که بر اساس آمارهای منتشر شده، حدود نیم میلیون نفر از کاربران گوشی های هوشمند دنیا از گوشی های هوآوی و کمپانی تابعه ی آنر استفاده می نمایند که این عدد، مقدار کمی نیست. در این میان گوگل حتی می تواند از دولت آمریکا به دلایل مختلفی مجوزهای ادامه ی همکاری با هوآوی را دریافت نماید، البته اگر بخواهد!

در طری این تحریم های اعمال شده کمپانی گوگل موظف است تا تمامی ارتباطات تجاری خود را با کمپانی چینی هوآوی اعم از انتقال نرم افزار و سخت افزار و همچنین خدمات فنی به تعلیق در بیاورد. این موضوع بدان معنا نیست که گوشی های هوآوی به طورکلی سیستم عامل های اندروید را نمی تواند در گوشی های خود استفاده کند؛ همانطور که مستحضر هستید، سیستم عامل اندروید، یکی از سیستم عامل های Open Source می باشد که تمامی تولیدکنندگان گوشی های هوشمند می تواند با دستکاری در کدهای اصلی سیستم عامل بدون دریافت مجوز، در گوشی های خود استفاده نمایند.

تحریم هوآوی

همچنین باید به این نکته نیز اشاره داشته باشیم که برخی از نرم افزارهای اختصاصی گوگل نیز در این تحریم ها به حالت تعلیق در می آیند و کاربران هوآوی قادر به استفاده از این اپلیکیشن ها نخواهند بود. این اپلیکیشن ها شامل:

  • Google Play Store
  • اپلیکیشن های اختصاصی خود گوگل
  • دستیار صوتی کمپانی گوگل (Google Assistant)
  • Gmail
  • برخی از فانکشن های ارائه شده از سوی گوگل

می باشد.

این تحریم ها چه تاثیری بر گوشی های هوآوی دارد؟

شایان ذکر است که گوشی های کمپانی هوآوی و آنر به طور ناگهان تمامی قابلیت ها و ویژگی خود را از دست نمی دهند. سری های معرفی شده و فعال کنونی به هیچ عنوان با مشکل مواجه نخواهند شد و می توانند کماکان از قابلیت های این کمپانی و سیستم عامل اندروید استفاده نمایند و تنها گوشی های آینده ی هوآوی و آنر شامل این تحریم ها می شوند که نمی توانند از فروشگاه Google Play و همچنین برخی از اپلیکیشن های اختصاصی این کمپانی استفاده نمایند.

دلیل این موضوع نیز این است که کمپانی گوگل توافق نامه های قبلی گوشی هایش را در زمان معرفی با گوگل امضا کرده است و راهی برای بازگشت وجود ندارد ولی در این میان کمپانی گوگل در خصوص نسل های بعدی هیچگونه تعهدی ندارد. اکنون مسئله اینجاست که در زمان ارائه ی بروزرسانی های امنیتی برای سیستم عامل اندروید کمی موضوع سخت تر شده و جریان به این صورت خواهد شد که گوشی های کمپانی هوآوی برای برطرف کردن مشکلات و باگ های امنیتی باید به تنهای دست به کار شوند و از سوی گوگل هیچگونه بروزرسانی منتشر نخواهد شد.

بیشتر بخوانید  هوآوی جدول زمانی انتشار آپدیت EMUI 10.1 برای ۸ بازار جدید را منتشر کرد

در این میان، گوشی های کمپانی گوگل با مشکلات عدیده ای از نظر امنیتی روبرو خواهند شد و ممکن است مورد تهاجم افراد سودجو قرار بگیرد تا اینکه هوآوی بتواند بروزرسانی امنیتی را برای اندروید دستگاه های خود منتشر نماید.

تحریم هوآوی

در طی مذاکرات صورت گرفته با معاون مدیرعامل کمپانی هوآوی گویا این کمپانی چینی تصمیم داشته است که در آینده ای نزدیک سیستم عامل اختصاصی خود را برای دستگاه های برند هوآوی و آنر رونمایی نماید و کاربران هوآوی از این سیستم عامل استفاده نمایند. بر اساس پیشینه ای که از این کمپانی سراغ داریم، توانایی انجام چنین کاری را دارا می باشد و می تواند در شرایط مختلف خود را به عنوان برترین برند سازنده ی تکنولوژی معرفی نماید.

تا به امروز هوآوی توانسته است با برندهای قدرتمندی نظیر سامسونگ و اپل رقابت تنگاتنگی داشته باشد و حتی در برخی از موارد نظیر تولید پردازنده های اختصاصی مبتنی بر هوش مصنوعی توانسته از رقبای خود را کنار بزند و خودش به عنوان تنها رقیب خودش باشد! پس این مورد نیز از هوآوی بعید نسیت که همانند رابط کاربری اختصاصی EMUI بتواند سیستم عامل اختصاصی خود را ارائه نمایند و چنانچه برتر از سیستم عامل کمپانی گوگل باشد!

هوآوی در این شرایط تنها باید به ابتکارات مهندسان خود توجه اساسی داشته باشد تا بتواند تمامی تحریم های اعمال شده را دور بزند و در این بخش نیز به عنوان یکی از کمپانی های قدرتمند در دنیا مطرح گردد. بنابراین در انتهای بحث باید بگوییم تحریم های این چنینی نمی توانند تاثیری بر کمپانی هوآوی داشته باشد و تنها ممکن است در زمینه ی تبلیغات بین المللی این کمپانی را با مشکل روبرو نماید و هیج تاثیری بر تجربه ی کاربران نخواهد شد و چه بسا ممکن است این موارد سبب قوی تر شدن هوآوی نیز گردد!

 

: English

If you have been following the news related to this company until now, you surely know that Huawei recently sent invitations to all major media outlets worldwide to attend the launch event of their new series of smartphones called “Honor 20” in London. According to conducted research, the introduced and upcoming Huawei models will still benefit from the company’s capabilities and access to the Google Play Store despite the Google sanctions. However, future series of this company will not be able to utilize Google’s services.

It should be noted that all these sanctions are subject to Huawei’s negotiations with the United States and the resolution of issues between the two parties. With these interpretations, it is still unclear when the issues between Huawei and the US government will be resolved.

If we assume that the issues between Google and Huawei in this regard are not resolved, what consequences will both parties face? Will the second-largest producer of Android smartphones in the world encounter significant challenges?

In response to these questions, it must be mentioned that according to published statistics, approximately half a million users of smartphones worldwide use Huawei and its subsidiary company, Honor. This number is not insignificant. In this regard, Google can even receive licenses to continue collaborating with Huawei from the US government for various reasons, if it chooses to do so!

As you may be aware from recent news, Google has imposed restrictions on Huawei’s access to the Android operating system. The implications of these restrictions for Huawei are significant. One of the prominent discussions in the smartphone industry revolves around the sanctions imposed by Google on Huawei, which is the second-largest smartphone manufacturer globally. Following an order by the United States, Google will no longer provide its services for Huawei phones. Consequently, users of Huawei devices will face limitations such as the inability to access the Play Store and certain exclusive Google applications like Google Duo. In this section, we aim to elaborate on the consequences of these sanctions for Huawei.

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : تحریم های اعمال شده از سمت گوگل برای هواوی چه دردسر هایی را ایجاد خواهد کرد.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *