تا سال 2025 سامسونگ دوربین 576 مگاپیکسلی معرفی می کند

تا سال 2025 سامسونگ دوربین 576 مگاپیکسلی معرفی می کند

در روزهای گذشته بود که سامسونگ دوربین 200 مگاپیکسلی خود را معرفی کرد و به شایعاتی که پیرامون این حسگر وجود داشت، پایان داد. این روند شرکت کره ای نشان می دهد در سال های آینده باید شاهد معرفی حسگرهای دوربین موبایل باکیفیت تری باشیم.

سامسونگ چندی پیش پیشتاز جنگ های مگاپیکسلی بود و با معرفی حسگرهای باکیفیت سعی دارد در این میدان پیروز باشد. با این حال، نمی خواهد در اینجا متوقف شود و تنها به یک کیفیت خاصی بسنده کند. سال گذشته، اعلام کرد قصد دارد دوربین های 600 مگاپیکسلی را به بازار عرضه کند. با توجه به اسلاید کنفرانسی (h/t Image Sensors World) ، این واقعیت تنها چند سال با ما فاصله دارد.

با توجه به اسلاید ارائه شده در اجلاس SEMI Europe توسط یکی از مدیران ارشد سامسونگ یعنی Haechang Lee، این شرکت می خواهد تا سال 2025 سنسورهای 576 مگاپیکسل را به بازار عرضه کند. جزئیات دقیق این سنسور مشخص نیست و تنها به نظر رسیده با برنامه آینده این شرکت کره ای رو به رو هستیم، اما سامسونگ قبلاً دوربین 500 مگاپیکسل را به عنوان پیش بینی اعلام کرد.

البته باید بیان داشت که 500 مگاپیکسل دقیقا وضوح چشم انسان است. سامسونگ قبل از اینکه یک سنسور 600 مگاپیکسلی را برای پرچمدار آینده در نظر گیرد، پیشتر از سنسورهای بزرگی برای استفاده در برنامه آینده، واقعیت مجازی و هواپیماهای بدون سرنشین استفاده کرده بود. البته، این بدان معنا نیست که در آینده شاهد دوربین های بزرگ مگاپیکسلی در تلفن‌های هوشمند نخواهیم بود. سنسور 200 مگاپیکسلی HP1 این شرکت چند سال پیش یک کانسپت دور از انتظار محسوب می شد.

سامسونگ در حال حاضر مقابله با چالش های یک سنسور تصویر بزرگ در تلفن های هوشمند را آغاز کرده است، از کاهش برآمدگی دوربین تا کاهش رد پای فیزیکی سنسور. اما با حسگری که این مقدار جزئیات را جذب می کند، قدرت پردازش می تواند مانع بزرگ بعدی باشد. در هر صورت، ما چهار سال از ملاقات با اولین سنسور دوربین 576 مگاپیکسلی سامسونگ فاصله داریم، هر کاربردی که داشته باشد. دقیقا مشخص نیست آیا در تاریخ مشخص شده یک سنسور 576 مگاپیکسلی توسط سامسونگ معرفی می شود یا خیر، نامعین است.

بیشتر بخوانید  برندگان پیش خرید گلکسی اس 6 : از چارسو تا استانبول

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : تا سال 2025 سامسونگ دوربین 576 مگاپیکسلی معرفی می کند

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *