بیش از 800 اپلیکیشن آلوده در گوگل پلی

Xavier 

بیش از 800 اپلیکیشن آلوده در گوگل پلی: کاربران اندرویدی مراقب باشید . به تازگی محققان شرکت ترند میکرو ، بد افزاری را کشف کرده اند که می تواند با اتصال به گوشی های اندرویدی سبب آلوده شدن آنها گردد . این بد افزار با نام Xavier  می باشد که در بیشتر از 800 اپلیکیشن مشاهده شده است و بارها آنها توسط کاربران دانلود شده اند این اپلیکیشن ها شامل ویرایش عکس ، تصاویر پس زمینه و …. می باشند .

در اصل این بد افزار به شکل بنرهای تبلیغاتی می باشد که توسعه دهندگان برای به نمایش تبلیغ و کسب درآمد از آن استفاده می نمایند. با وجودی که نسخه های قدیمی بد افزار خطرناک نمی باشند اما نسخه های جدید می تواند برای کاربران خطرساز باشد.

به گفته کارشناسان امنیتی این بد افزار می تواند خود را در حفاظ های امنیتی مخفی نگه دارد و به صورت پنهانی اطلاعات مهمی مانند آدرس های ایمیل ، شناسه دستگاه، مدل، نسخه سیستم عامل، کشور، سازنده، اپراتور سیم کارت، وضوح تصویر، و برنامه های نصب شده را جمع آوری نماید.

در تصویر زیر اپلیکیشن های را مشاهده می کنیم که به این بدافزار آلوده می باشند.

بد افزارهای اندرویدیبیشترین تعداد کاربران که به اپ ها آلوده هستند مربوط به کشورهای جنوب شرق آسیا مانند ویتنام ، فیلیپین و اندونزی می باشند و البته تعداد کمتری مربوط به اروپا و آمریکا می باشد.چیزی که بیش تر ما را نگران می کند این است که تا کنون گوگل پلی چندین بار میزبان برنامه های آلوده و مخرب بوده است.

کارشناسان همواره توصیه می کنند که اپلیکیشن های خود را تنها از گوگل پلی دانلود کنید اما آنگونه که به نظر می رسد اپلیکیشن های این فروشگاه نیز چندان بی خطر نمی باشند و چندین باری است که بد افزارها در این فروشگاه دیده شده اند .

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : بیش از 800 اپلیکیشن آلوده در گوگل پلی

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *