بهترین راه حل برای شارژ نشدن آیفون بیشتر از 80 درصد

بهترین راه حل برای شارژ نشدن آیفون بیشتر از 80 درصد

عمر باتری آیفون در چند سال گذشته به طور قابل توجهی بهبود یافته است. در کنار عمر باتری بهبودیافته، آیفون های جدیدتر حتی از شارژ سریع تا 20 وات نیز پشتیبانی می کنند. اگرچه ممکن است این آمار با ارقام شگفت‌انگیز گوشی‌های اندرویدی مطابقت نداشته باشد، اپل حفظ سلامت باتری را در اولویت قرار می‌دهد.

چرا باتری آیفون بیش از 80 درصد شارژ نمی شود؟

برخی از مشکلات ممکن است در باتری آیفون ظاهر شود. خواه تخلیه باتری در آیفون باشد یا مشکلی در رابطه با شارژ. برخی از کاربران گزارش می دهند که آیفون آنها در حین شارژ روی 80  درصد گیر می کند و بیشتر از این شارژ نمی شود. این می تواند برای کسانی که می خواهند آن را بیشتر شارژ کنند آزاردهنده باشد. آیفون این گزینه را برای سلامت باتری گذاشته است که در مواقع فراموشی کشیدن از شارژ، بیشتر از این شارژ نشود.  خوشبختانه، راه حل های ساده ای وجود دارد که در این پست به شما کمک می کند تا مشکل را حل کنید.

غیرفعال کردن شارژ بهینه باتری

برای اولویت دادن به سلامت باتری و جلوگیری از شارژ بیش از حد باتری، اپل یک ویژگی کوچک به نام شارژ بهینه را در آیفون معرفی کرد. از پارامترهای روی دستگاه استفاده می کند تا مشخص کند که معمولاً چه زمانی آیفون خود را به شارژر وصل کنید و چه زمانی نیاز دارید که آیفون به طور کامل شارژ شود.

این یک ویژگی مفید است، به خصوص برای کسانی که آیفون خود را با اتصال یک شبه به برق شارژ می کنند. شارژ بهینه آیفون شما را به سرعت تا ۸۰ درصد شارژ می‌کند و سپس آن را با سرعت کمتر شارژ می‌کند که معمولاً به عنوان شارژ قطره‌ای شناخته می‌شود، تا زمانی که به ۱۰۰ درصد برسد. این ویژگی می‌تواند گاهی اوقات بد عمل کند و باعث شود پیشرفت شارژ آیفون شما تا 80 درصد متوقف شود. در اینجا نحوه غیرفعال کردن آن آمده است.

مرحله 1: برنامه تنظیمات را در آیفون خود باز کنید و به بخش باتری بروید.

بهترین راه حل برای شارژ نشدن آیفون بیشتر از 80 درصد

مرحله 2: روی Battery Health ضربه بزنید.

بهترین راه حل برای شارژ نشدن آیفون بیشتر از 80 درصد

مرحله 3: کلید کنار گزینه Optimized Battery Charging را خاموش کنید.

بهترین راه حل برای شارژ نشدن آیفون بیشتر از 80 درصد

اکنون آیفون شما باید به طور کامل تا 100 درصد شارژ شود. با این حال، توجه داشته باشید که اگر آیفون خود را یک شب تا صبح یا برای مدت طولانی  به شارژ وصل کنید، غیرفعال کردن این گزینه ممکن است در دراز مدت بر سلامت باتری شما تأثیر بگذارد.

 اگر داغ است، اجازه دهید آیفون خنک شود

گرما یکی از بزرگترین دشمنان هر باتری است و می تواند بر عملکرد آن تأثیر بگذارد. اگر آیفون خود را لمس می کنید و داغ است، دمای داخلی ممکن است بالا باشد و باتری بیش از 80 درصد به عنوان یک اقدام ایمنی شارژ نمی شود.

بهترین راه حل برای شارژ نشدن آیفون بیشتر از 80 درصد

این امر در مناطقی که دما معمولاً بالا است یا اگر آیفون خود را نزدیک پنجره یا روی داشبورد اتومبیل خود نگه داشته اید، کاملاً رایج است. شارژر را جدا کنید و بگذارید آیفون خنک شود قبل از اینکه دوباره آن را به برق وصل کنید تا شارژ شود.

بیشتر بخوانید  آیفون تاشو آینده بازار را وارونه خواهد کرد

 از کابل ها و آداپتورهای دارای گواهی MFI استفاده کنید

بهتر است از لوازم جانبی اصلی اپل که همراه با گوشی ارائه می شود برای شارژ آن استفاده کنید. با این حال، از آنجایی که اپل اضافه کردن شارژر به آیفون را متوقف کرده است، باید آن را جداگانه خریداری کنید. می توانید آداپتور شارژ رسمی اپل را تهیه کنید یا یک شارژر یا آداپتور دیواری آیفون دارای گواهی MFI (ساخته شده برای آیفون) انتخاب کنید.

همچنین توصیه می شود به جای شارژ بی سیم، آیفون خود را از طریق سیمی شارژ کنید.

از یک شارژر با وات بالا استفاده کنید

البته اپل دیگر شارژر را در جعبه با گوشی عرضه نمی کند. با این حال، اکثر آیفون‌های قدیمی فقط یک شارژر 5 واتی دارند. با توجه به استانداردهای امروزی وات بسیار کم است. اگر هنوز از یکی از آن شارژرهای قدیمی 5 واتی استفاده می کنید، توصیه می شود برای شارژ آیفون خود یک آداپتور برق 20 واتی یا بالاتر تهیه کنید.

بهترین راه حل برای شارژ نشدن آیفون بیشتر از 80 درصد

این به طور قابل توجهی زمان شارژ را بهبود می بخشد و این اطمینان را می دهد که آیفون شما در هنگام شارژ روی درصد باتری خاصی گیر نمی کند.

حالت کم مصرف را هنگام شارژ غیرفعال کنید

حالت کم مصرف در آیفون زمانی مفید است که باتری آیفون شما رو به اتمام است. با این حال، بهتر است از حالت کم مصرف فقط زمانی استفاده کنید که نیاز به صرفه جویی در باتری خود دارید یا در مواقع اضطراری. در اینجا نحوه خاموش کردن آن هنگام شارژ کردن آیفون آورده شده است.

مرحله 1: Settings را در آیفون خود باز کرده و گزینه Battery را انتخاب کنید.

بهترین راه حل برای شارژ نشدن آیفون بیشتر از 80 درصد

مرحله 2: اولین گزینه در بالا حالت Low Power Mode است. کلید کنار آن را غیرفعال کنید.

بهترین راه حل برای شارژ نشدن آیفون بیشتر از 80 درصد

به نسخه پایدار IOS برگردید

نسخه‌های بتای iOS ممکن است ویژگی‌های بیشتری را در اختیار شما قرار دهند و به شما اجازه دهند از منحنی جلوتر بمانید. با این حال، احتمال باگ و خطا در نسخه های بتا همیشه زیاد است. اگر از نسخه بتا iOS در آیفون خود استفاده کرده اید، به نسخه پایدار برگردید. در اینجا نحوه انجام آن آمده است.

مرحله 1: برنامه تنظیمات را در آیفون خود باز کنید و روی General ضربه بزنید.

بهترین راه حل برای شارژ نشدن آیفون بیشتر از 80 درصد

مرحله 2: به پایین بروید و VPN & Device Management را انتخاب کنید.

مرحله 3: روی نمایه بتا iOS ضربه بزنید.

مرحله 4:  Remove Profile را انتخاب کنید.

بهترین راه حل برای شارژ نشدن آیفون بیشتر از 80 درصد

هر زمان که نسخه پایدار آن نرم افزار خاص در دسترس باشد، گزینه ای برای به روز رسانی آیفون خود دریافت خواهید کرد. شما همچنین می توانید آیفون خود را بازیابی کنید، اما تمام اطلاعات موجود در آن پاک می شود.

آیفون خود را بدون مشکل شارژ کنید

پیروی از این مراحل ساده به آیفون شما اجازه می دهد تا 100٪ بدون مشکل شارژ شود. سپس می توانید از تلفن خود به طور معمول استفاده کنید و عمر باتری کامل را در طول استفاده خود داشته باشید.

همچنین بخوانید روش‌های تست سالم بودن باتری گوشی

همه چیز در رابطه با شارژ باتری گوشی تلفن همراه

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : بهترین راه حل برای شارژ نشدن آیفون بیشتر از 80 درصد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *